Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 november 2006, 21:00   #1
Gauss
Burgemeester

Gauss's schermafbeelding

Standaard Midterm elections 2006 in de VS

De draad ivm de uitspraken van Kerry raakte dit onderwerp reeds aan, maar ik denk dat het zijn eigen draad verdient.

Op dinsdag 7 november wordt er in de VS een nieuw huis gekozen samen met een derde van de senaat. De republikeinen zitten in de hoek waar de klappen vallen. Het huis is zo goed als verloren en ook de senaatsverkiezingen gaan bijzonder slecht.

Een interessant website hieromtrent is http://electoral-vote.com/, hoewel er wel bij moet gezegd worden dat deze site een beetje pro de democraten is.

Enkele interessante races:

In Virginia Allen (R) vs Webb (D)
Deze race zou een makkie moeten zijn voor Allen, maar toen kwam het macaca-incident http://youtube.com/watch?v=r90z0PMnKwI.
Overigens wist je dat macaca een woord is dat Allen ter plaatse verzonnen heeft en dat hij niet wist dat het een racial slur was hoewel zijn moeder uit Tunesie kwam.

In Arizona Kyl (R) vs Pederson (D)
Interessant omdat in praktisch alle polls Kyl (incumbent) een comfortabele voorsprong had maar nu blijkt dat Pederson bij de stemmen die al op voorhand zijn uitgevoerd leidt.

Citaat:
According to our October 29 to 31 survey of 745 likely Arizona voters, fully 30% percent of the Arizona electorate has already voted. We expect that perhaps up to two-fifths of the voters in this election will vote early or by absentee ballot.

In out October 8 to 31 tracking polls we have interviewed a total of 594 early voters. Among these early voters, Jim Pederson is leading Jon Kyl by 4 poins: 44% for Pederson compared to 40% for Kyl, with 4% for other candidates and 12% refused.

This 4% Pederson lead is all the more remarkable since registered Republicans and Democrats are equally likely to have voted early, and in fact there are more Republicans than Democrats in this early voting sample of 594 respondents.

Furthermore, our latest tracking polls shows that Jim Pederson's margin among early voters is growing as we get closer to the election and as this bloc of early voters expands to virtually one-third of the electorate.

This early Pederson lead is possibly a harbinger not only of Democratic enthusiasm and enhanced organization in Arizona, but also of the Democratic wave that seems to be sweeping across the nation,

It also suggest that the Arizona Senate race is closer than it seems to be and could right down to the wire if undecideds traditionally break heavily for the lesser-known challenger against the incumbent - especially in an election that is trending strongly against the party in power.
Het kan toeval zijn, maar een overwinning hier zou spectaculair zijn voor de democraten.

In Conneticut Lieberman (I) vs Lamont (D) vs Schlesinger (R)

Na het onverwachte verlies van Lieberman in de democratische voorverkiezingen ging hij onafhankelijk. Hij zal zijn senaatszetel wel houden (jammer genoeg) en het zal bijgevolg interessant zijn om te volgen wat hij gaat doen, welke kant hij gaat kiezen. Dit kan belangrijk worden omdat democraten en republikeinen in de senaat elk ongeveer op 50 zetels worden geschat.

Een leuk filmpje nog (tenminste als je geen Lieberman fan bent)
http://youtube.com/watch?v=IoQ7JBj3IPE

In Montana Burns (R) vs Tester (D)

Als Burns wint verlies ik al mijn respect voor Montana, Burns was een senator die nogal dik was met Abramoff (dat zegt genoeg hoop ik) en is bovendien een bijzonder slechte spreker voor een publiek. Tester leidt al een tijdje in de polls maar de kloof is aan het verkleinen.

Er zijn nog enkele andere interessante races, bv in Missouri (het is wel bijzonder spannend daar), New Jersey (Menendez zal wel winnen) en Tennessee (Corcker zal wel winnen).

Bonus kwisvraag : herken de kandidaat in de volgende foto:

*Disclaimer : Ik geloof niets totdat het op DrudgeReport verschenen is*
[/size]

Laatst gewijzigd door Gauss : 2 november 2006 om 21:03.
Gauss is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2006, 21:19   #2
Nussbaum
Burgemeester

Nussbaum's schermafbeelding

Standaard

Ik hoop dat de democraten wat terrein terug kunnen winnen, maarja je zult maar weer zien. Die vrouw is trouwens Katherine Harris.

Laatst gewijzigd door Nussbaum : 2 november 2006 om 21:23.
Nussbaum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2006, 22:08   #3
Friedman
Burgemeester

Standaard

Ik zou wel eens een objectieve documentaire willen zien over het hoe, wie en wat in deze verkiezingen. Als ik van al die staten moet weten wie er allemaal meedoet, en wat hun standpunten zijn, moet ik een heel boek lezen. Ik vertrouw erop dat ze het in VS wel beter weten dan mezelf. Gelijk welke kleur die senatoren hebben, ik moet toegeven dat het mij zeer capabele mensen lijken.
Friedman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2006, 10:06   #4
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Friedman Bekijk bericht
Ik zou wel eens een objectieve documentaire willen zien over het hoe, wie en wat in deze verkiezingen. Als ik van al die staten moet weten wie er allemaal meedoet, en wat hun standpunten zijn, moet ik een heel boek lezen. Ik vertrouw erop dat ze het in VS wel beter weten dan mezelf. Gelijk welke kleur die senatoren hebben, ik moet toegeven dat het mij zeer capabele mensen lijken.
Ten eerste moet je weten dat er niet alleen verkiezingen zijn voor het Federale Huis van Adgevaardigden en de Senaat, maar ook voor heel veel andere functies (Gouverneurs, luitenant-gouverneurs, attorney-general, enz. in sommige staten, huis van afgevaardigden en Senaat in alle staten, en talloze andere ambten op niveau van county en stad om van de rechters nog maar te zwijgen)

Ten tweede is de politiek in de VS veel complexer dan het belachelijke simplistische beeld dat de VRT en andere Europese media daarover ophangen. Sommige Democraten zijn veel conservatiever dan sommige Republikeinen. De standpunten van individuele kandidaten van dezelfde partij liggen soms zeer ver uiteen. Partijtucht is vrijwel onbestaande.

Ten derde is het inderdaad zo dat de meeste van de verkozenen best wel capabele mensen zijn. Bovendien wordt daar in het Parlement nog echt gedebateerd. In vergelijking met bv. de Amerikaanse Senaat is een Begisch Parlement gewoon een peutertuin.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2006, 11:23   #5
evilbu

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Als de democraten goeie resultaten halen, wat betekent dit dan eigenlijk voor de komende twee jaren?
Oud 3 november 2006, 16:16   #6
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
Als de democraten goeie resultaten halen, wat betekent dit dan eigenlijk voor de komende twee jaren?
Hangt ervan af wat u bedoelt met "goede resultaten"? Hebt u het over het Congres of over de staten of lagere bestuursniveau's?
Oud 3 november 2006, 20:21   #7
evilbu

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Hangt ervan af wat u bedoelt met "goede resultaten"? Hebt u het over het Congres of over de staten of lagere bestuursniveau's?
Wel ik had het dan vooral bedoeld op het Huis van Afgevaardigden en de Senaat.
Hoe zou het beleid van Bush de komende twee jaren zijn indien de democraten een (sterke) meerderheid in een van beide organen hebben?
Oud 4 november 2006, 11:24   #8
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Hoe zou het beleid van Bush de komende twee jaren zijn indien de democraten een (sterke) meerderheid in een van beide organen hebben?
Vermits er in de VS een vrij strikte scheiding van de machten is denk ik dat het beleid van Bush niet bijzonder sterk zal beïnvloed worden. Uiteraard zou dit een zekere invloed kunnen hebben op het budgettaire beleid. Afhankelijk van welke stroming binnen het Democratische kamp het overwicht behaald zou het ook problemen kunnen opleveren voor de verlenging van Bush's autorisatie om vrijhandelsovereenkomsten af te sluiten.
Je moet er echter vooral rekening mee houden dat alle afgevaardigden en vooral senatoren uiteindelijk hun eigen agenda hebben.

Paradoxaal genoeg denk ik dat een eventuele Democratiche overwinning bij deze verkiezingen de kansen van een eventuele Democratische presidentskandidaat in 2008 iets doet verminderen.
Oud 4 november 2006, 17:46   #9
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Ik ben benieuwd o.a. naar de uitslag van Proposition 7 in Nevada volgende week: 'Tax and regulate marijuana'. Op het ogenblik is 42% voor, 51%tegen en 7 % weet het niet.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2006, 17:56   #10
Lex Blanca
Minister-President

Lex Blanca's schermafbeelding

Locatie: Post-Industrial Zero-Growth Control Grid Society of the NWO-One-World-Government Global Police State
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Ik ben benieuwd o.a. naar de uitslag van Proposition 7 in Nevada volgende week: 'Tax and regulate marijuana'. Op het ogenblik is 42% voor, 51%tegen en 7 % weet het niet.
Lees ik dat goed?Legalisering van Marijuana?
Vergelijkbaar met sigarettenverkoop?
Lex Blanca is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2006, 18:03   #11
longhorn
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lex Blanca Bekijk bericht
Lees ik dat goed?Legalisering van Marijuana?
Vergelijkbaar met sigarettenverkoop?
Inderdaad. Nevada is niet de eerste staat die dit wil beslissen via referendum. Tot nu toe was het zonder succes maar elke keer wordt de marge wel kleiner. Dus hoop voor de toekomst. Het is beter dat de staat Nevada er aan verdiend dan criminele kartels uit Mexico.
Oud 6 november 2006, 19:04   #12
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard Add Video to QuickList

Prachtige verkiezingsdiscussie on MSNBC ... waar men zich mee bezig houdt ...

HIER

Rate :9.5/10

Laatst gewijzigd door Gun : 6 november 2006 om 19:06.
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2006, 19:41   #13
Lex Blanca
Minister-President

Locatie: Post-Industrial Zero-Growth Control Grid Society of the NWO-One-World-Government Global Police State
Standaard

Citaat:
Inderdaad. Nevada is niet de eerste staat die dit wil beslissen via referendum. Tot nu toe was het zonder succes maar elke keer wordt de marge wel kleiner. Dus hoop voor de toekomst. Het is beter dat de staat Nevada er aan verdiend dan criminele kartels uit Mexico.
Laten we hopen op een legalisering met domino-effect,dat we zo snel mogelijk vol afschuw op de hedendaagse drugswetgeving aldaar kunnen terugblikken als zijnde Middeleeuws.
Oud 6 november 2006, 22:27   #14
longhorn
Minister-President

Standaard

Nog een proposition om naar uit te kijken: In de staat South-Dakota staat morgen het al dan niet verbieden van abortus, zelfs in het geval van verkrachting, incest on the ballot...te gek.

Mijn voorspelling voor morgen: demokraten komen 1 senaatszetel tekort voor de meerderheid maar pikken 25 zetels op in de kamer van volksvertegenwoordigers en behalen de meerderheid. Wel belangrijk want de posities van committee-chairman zijn heel machtig.
Oud 6 november 2006, 22:31   #15
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nog een proposition om naar uit te kijken: In de staat South-Dakota staat morgen het al dan niet verbieden van abortus, zelfs in het geval van verkrachting, incest on the ballot...te gek.

Mijn voorspelling voor morgen: demokraten komen 1 senaatszetel tekort voor de meerderheid maar pikken 25 zetels op in de kamer van volksvertegenwoordigers en behalen de meerderheid. Wel belangrijk want de posities van committee-chairman zijn heel machtig.
Uw pronostiek zou wel heel dicht bij het finale resultaat kunnen liggen. Ik vraag me af of er ook nu (net zoals bij de presidentsverkiezingen) zo machinaal zal gefraudeerd worden.
Oud 6 november 2006, 23:29   #16
Lex Blanca
Minister-President

Standaard

Citaat:
Waanzin!
Oud 7 november 2006, 00:49   #17
Dr. Strangelove
Minister

Dr. Strangelove's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een meerderheid is niet genoeg. Bush kan altijd zjn presidentieel veto gebruiken, en dan hebben ze een twee derden meerderheid nodig om dit veto te "overrulen". En dat halen ze nooit, dat is niet meer gebeurd sinds de tijd van FDR.
Bush kan het natuurlijk niet maken om voortdurend zijn veto te gebruiken, maar hij zal het zeker inzetten tegen de belangrijkste wetsvoorstellen van de Democraten.
Een president in zijn tweede ambtstermijn met een meerderheid van de andere partij in het Congress, wordt in de VS een "lame duck" genoemd. Ook hij kan niet zoveel meer uitvoeren, behalve het congress blokkeren.
Het komt er dus op neer dat in de komende twee jaar er in het geval van een Democratische overwinning de politici in Washington zich vooral zullen bezig houden met het tegenhouden van elkaars wetsvoorstellen.
Maar Bush kan natuurlijk nog eens gebruik maken van het parlementair reces, zoals toen hij John Bolton tot VN-ambassadeur benoemde. Deze was zo gecontesteerd dat zelfs met een Republikeinse meederheid Bush deze benoeming niet bekrachtigd kreeg. Dus wachtte hij tot de congressmen op vakantie waren, en bekrachtigde Bush zelf de benoeming van de man die had verklaard dat het geen verschil zou maken indien er twintig verdiepingen van het VN-gebouw zouden verdwijnen.
Oud 7 november 2006, 15:05   #18
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

123
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2006, 17:09   #19
Heftruck

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun Bekijk bericht
Prachtige verkiezingsdiscussie on MSNBC ... waar men zich mee bezig houdt ...

HIER

Rate :9.5/10
Typisch.

Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2006, 17:28   #20
cor
Minister

Standaard

""Hoe zou het beleid van Bush de komende twee jaren zijn indien de democraten een (sterke) meerderheid in een van beide organen hebben?""

Ik heb gelezen dat als de democraten beide organen controleren, er serieus gevaar voor Bush zou kunnen zijn dat hij in een Impeachement Procedure terecht komt.
cor is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be