![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Vreemdeling
|
![]() In de recente persberichten zag ik de aankondiging van de nieuwe partij unie.
Dit moet wel de eerste en enige partij zijn die uit partijen van de drie gemeenschappen bestaat zeker ? De inhoud van dit persbericht bevalt me zeer en van hieruit geef ik deze partij dan ook mijn steun. Alleen de eenheid van Belgie kan de desastreuse politiek van de huidige deelregeringen stoppen. Men kan eindelijk de gevolgen zien van de uitverkoop van diverse topbedrijven in Vlaanderen. Na Sabena,Renauld nu Volkswagen en Opel wat blijft er nog over ? lib Laatst gewijzigd door lib : 21 november 2006 om 15:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Beste Lib,
www.belgischeunie.be. Wij zijn geen partij van drie gemeenschappen, maar één Belgische partij. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Vreemdeling
|
![]() Bestaan er meer gegevens over deze partij,en kan men eventueel aansluiten ?
lib |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() "Gedaan met de communautaire zever! Belgique unitair! Et pour les Flamands la même chose!"
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Vreemdeling
|
![]() Deze partij heeft volgens de tekst niets met BUB te maken hoop ik .
lib |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door baarle : 21 november 2006 om 15:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Eén volk, één partij, één land!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() O God nee, dat klinkt zo flamingantisch!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ja, je hebt veel geleerd van je grote voorbeelden hé.
Laatst gewijzigd door baarle : 21 november 2006 om 15:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() In Limburg is men ook bezig met de oprichting van een nieuwe partij. De naam staat echter nog niet vast. Het enige punt van het partijprogramma is de fusie met Nederlands Limburg en uiteindelijk de onafhankelijkheid van beide Limburgen als één staat..
Naast de nieuwe partij wordt er ook een militaire structuur opgezet om de onafhankelijkheid eventueel met geweld te forceren. De militaire arm heeft wel al een naam; LVF (Limburgs Vrijheidsfront). (zal ik vanaf nu in de gaten gehouden worden door de staatsveiligheid?) Laatst gewijzigd door Teerke : 21 november 2006 om 15:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bijna even grappig als 'unie'.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.unie.be Ik ga even advocaat van de duivel spelen, vooraleer de BUB ermee gaat lopen... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
en in de vorm van "merknamen" propageren heet "branding". Open deuren intrappend heb ik het over : McDonald, coca-Cola, Pepsi-Cola, Shell, Esso, BP, Suez, Ford, Toyota, Volkswagen, Renault enz.. Zulke firma's hebben de neiging om bedrijfsvoering, nationaliteit, eigendom en arbeiders van elkaar gescheiden te houden met als achterliggende filosofie het maximalizeren van de winsten. De kritiek op dit geglobalizeerde kapitalistische wereldsysteem komt uit zeer diverse hoeken : nationalisten, marxisten, groene jongens en anarchisten vinden elkaar hierin terug ... zelfs zgn. rechts-liberalen die zich opwerpen als verdedigers van de "kleine zelfstandige" vinden hier een dankbare markt van stemgerechtigden. Het probleem is voornamelijk het vinden van een alternatief dat een fundamentele oplossing geeft aan de sociologische aberratie die de zoektocht naar de maximale winst voorstelt als een zoektocht naar een optimale maatschappij.
![]() |
![]() |
#18 |
Vreemdeling
|
![]() Hoe zie jij de oplossing dan ?
lib |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Staatssecretaris
|
![]() Beste Lib,
UNIE is inderdaad de eenheidslijst van de Belgischgezinde partijen die effectief geven om het voortbestaan van het land. U kan contact met UNIE opnemen via [email protected] alsook telefonisch op het nummer 02.735.64.99 UNIE zal in 2007 overal in België opkomen met een eenheidslijst, voor Kamer en Senaat. We hopen u bij ons te mogen verwelkomen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |