![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Waarom wordt er anno 2006 nog een onderscheid gemaakt tussen die genoemde categoriën?
VB: -arbeider wordt sowieso vergoed voor kleine risico's, zelfstandige kan dat kiezen -ambtenaren hebben een groot pensioen, zelfstandigen moeten krabben -kinderbijslag voor het eerste kind is dubbel zo groot bij werknemers als bij zelfstandigen -andere drempel sociale bijdragen -arbeiders krijgen hun overuren uitbetaald, bedienden niet -enz enz... Is dat geen schending van artikel 10 van de Belzieke grondwet?
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zelfstandigen betalen dan weer een pak minder sociale bijdragen. Niet vergeten dat de werkgever bovenop uw bruto loon nog eens 50% extra moet afdokken als werkgeversbijdrage.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
![]() Schending van het gelijksheidsprincipe van de Belgen gaat veel verder dan dat in de sociale zekerheid, men gaat immers uit van een discriminatie gebaseerd op inkomen om de vergoedingen te berekenen.
Jammer genoeg heeft men er inmiddels zo'n grote soep van gemaakt dat het geld veelal bij de verkeerde terecht komt. Het is idd. tijd voor een versimpeling.
![]() |
#4 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() Ik kan me vergissen, maar betaalde een werknemer niet 13,07% van zijn brutoloon? En zelfstandigen geen 19,65%?
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Patronale bijdrage voor bedienden: 34,72 %
![]() |
![]() |
#9 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
-Zelfstandigen krijgen studietoelagen voor hun kinderen, loontrekkers niet. -Zelfstandigen betalen weinig belastingen, loontrekkers veel. Citaat:
Groot verschil meen ik. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
|
![]() Citaat:
Overigens, waar krijg jij 3,2% Ik dacht dat ik met 3,5% aan het bodemtarief zat.
![]() |
![]() |
#13 |
|
![]() Exactly my point...
![]() |
#14 |
|
![]() Ja hallo, maak het even ja...
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ken ook veel zelfstandigen die enorm veel belastingen betalen en vele loontrekkers die op hun zwarte verdiensten niets bijdragen... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Staatssecretaris
|
![]() zelfstandigen hebben bijna geen inkomen volgens hun aangifte....en rijden ze allemaal met een auto ...een zware mercedes /bmw/jaguar/enz...(zijn wel auto's die op de zaak staan natuurlijk dus niet van hun ...en de zaak van wie is die? )
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En hierin zijn de arbeider en de bediende dan weer de grootste benadeelden. Zie je, als je begint bij de sociale zekerheden en daar de ongelijkheden wil weg nemen, dan moet je tegelijk ook de andere ongelijkheden weg nemen. Zo kunnen zelfstandigen hun auto inbrengen en mensen in loon dienst niet. Zelfstandingen kunnen hun stroom en gasverbruik voor een deel inbrengen, een loontrekkende niet. Zelfstandigen kunnen hun pc en internet inbrengen, een loontrekkende niet. En zo zijn er dus meer zaken die in het voordeel van de zelfstandigen zijn, waar een loontrekkende achter kan fluiten. Dus leg eens eerst de volledige lijsten met de voor en nadelen naast elkaar en kijk dan eens wil er de meeste en duurste nadelen heeft en wie er het minste voor terug krijgt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In ken nochtans ook linkse helden, die hetzelfde doen, maar dan is dat natuurlijk anders... ![]() Tom Lanoy en Stijn Meuris bvb... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Banneling
|
![]() Liever werknemer dan zelfstandige. Iedereen vergeet dat de zelfstandige ook nog eens allerlei taxen betaalt die een gewone werknemer niet betaalt.
Aan degene die op de zelfstandige kappen, als het dan toch beter is. Waarom worden jullie dan geen zelfstandige? |
![]() |
![]() |