![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Staatssecretaris
|
![]() Belgische staat moet zijn leveranciers nog 2,5 miljard
![]() ![]() Het uitstel van krediet van 2006 naar 2007 wordt geschat op meer dan 2,5 miljard euro. Sinds vier jaar remt de staat ieder jaar de uitgaven van de departementen af en stelt kredieten uit tot het volgende jaar, volgens het zogenoemde ankerprincipe. Verfraaien Het bedrag komt overeen met anderhalve keer het budget van de federale politie en vijf keer dat van Volksgezondheid. Het ankerprincipe maakt het mogelijk om de begroting van de staat, die de laatste jaren in evenwicht is, te verfraaien. Volgens de krant Le Soir bedroeg het uitstel van betaling voor de invoer van het ankerprincipe in 2002 ongeveer 500 miljoen euro. "Het ankerprincipe heeft een sneeuwbaleffect gecreëerd: door de uitgaven naar het volgende jaar te verplaatsen, heeft de betalingsachterstand zich opgehoopt sinds 2002", luidt het. (belga) bron: het laatste nieuws - - - - - en wij ondertussen maar mooi alle rekeningen op tijd betalen! |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat "de staat" een late betaler is wordt al lang beweerd.
Er circuleren zelfs indianenverhalen van bedrijven die "in moeilijkheden" raken hierdoor.(dat zijn dan bedrijven met een wel heel scheefhangende klantenportefeuille blijkbaar). En toch zijn er blijkbaar talloze leveranciers die blijven leveren? ![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Parlementslid
|
![]() lol die eerste foto zegt alles
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Topic bestaat al: http://forum.politics.be/showthread.php?t=71573
|
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eventjes ik weet niet hoeveel andere "klanten" vinden? Of in vereffening gaan? Zeg het eens.
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"de staat",als grote machtige klant speelt voor "smeerlap",net als heel grote bedrijven dat ook zonder aarzelen doen met hun leveranciertjes.... Ik vind het ook niet proper,maar zo zit het.. ![]() |
|
![]() |
![]() |
#7 |
Vreemdeling
|
![]() Alsof een staat een simpel privébedrijf is dat alleen moet denken aan de belangen van drie investeerders
![]() Het kapitalistisch reductionisme van de privé in deze is ronduit lachwekkend |
![]() |
![]() |
#8 |
Minister-President
|
![]() Prachtfoto die het paarse beleid in één beeld samenvat.
Nog een leuke is dat de Hoge Raad voor Financiën pas in juni '07 z'n verslag zal uitbrengen. M.a.w. pas n�* de verkiezingen zullen we precies weten met wat voor ramp deze bende amateurs ons heeft opgezadeld.
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hopelijk krijgen ze dus niet te rap de tripartite op de been die ons de rekening zal doorsturen.
![]() |
#10 |
Burgemeester
|
![]() Vriend van mij heeft zijn bedrijf mogen sluiten wegens achterstallige betalingen van de staat. Hij procedeert nog steeds om zijn geld terug te krijgen maar ondertussen heeft hij 13 mensen op straat moeten zetten...
|
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Paars schiep dus niet de beloofde 200.000 banen maar zorgt wel voor extra werklozen.
|
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe dan ook ergens heb je wel gelijk, beter verticaal klasseren die aanbestedingen.
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Krijgen die nu allemaal 144000€?
#14 |
Parlementslid
|
![]() Dubbele topic.
U kan verder discussiëren via http://forum.politics.be/showthread.php?t=71573 Mvg, Diatonos. |
![]() |