![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() na de hele waslijst van heel-nederland topics, ga ik hier een nieuw idee lanceren: dat van heel-Vlaanderen! Deze introductietopic zal volledig in het teken staan van een concept dat momenteel in de traditionele Vlaamse beweging door een aantal (uiteraard rechtse) strekkingen gemakshalve wordt afgedaan: het concept van heel-Vlaanderen.
Waaruit bestaat dit "heel Vlaanderen"? Dit zal een idee zijn dat, zo ben ik zeker, zal inslaan als een bom. Heel Vlaanderen bestaat namelijk uit: Vlaanderen PLUS het BRUSSELS GEWEST! Baf zeg! Revolutionair! ![]() Wat vinden jullie ervan? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() En ik maar denken dat heel-Vlaanderen met Frans-Vlaanderen en Zeeuws-Vlaanderen erbij was.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Groot-Vlaanderen = Vlaanderen (West-Vlaanderen, Oost-Vlaanderen, Antwerpen, Limburg, Vlaams Brabant, Brussel) + Zeeuws-Vlaanderen + Nederlands Limburg + Frans-Vlaanderen + Noord-Brabant
![]()
![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Metternich : 26 november 2006 om 21:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ja zeg bedankt he, de volgende topic die ik ging opendoen zou gaan over het concept 'groot-Vlaanderen' Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() vlaanderen met brussel als hoofdstad is alleszins revolutionairder dan het gezeik van rechts-liberale 'flaminganten' a la Crols en consoorten, die Brussel graag als een 'DC' of zoiets zien.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
![]() Wat ze in godsnaam bedoelen met een "DC" vraag ik mij nog steeds af. Washington DC wordt bij mijn weten nog steeds bestuurd door de gemeenteraad van Washington...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
![]() Citaat:
Het grote voordeel van een splitsing is volgens mij dat we de stroom kunnen stoppen : geen Vlaamse nationaliteit->geen faciliteiten voor u! Maar als Brusselaars de Vlaamse nationaliteit ook hebben, en gezien de voornaamste inwijkelingen uit Brussel komen.... Mijn voorstel zou zijn : dump Brussel en investeer de miljarden in de opbouw van scholen vlakbij de grens met Brussel. Pesten de Franstaligen de Vlamingen weg uit Brussel, dan overspoelen die de nu verfranste gemeenten. ![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#11 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Alle belangrijke federale functies daar(hoofdstad) liggen, en de Amerikanen wilden de communautaire zever over de hoofdstad vermijden, dus hebben ze het een speciaal statuut(District ipv. State) gegeven. Washington behoort dus tot geen enkele van de 50 Amerikaanse States.
"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it." Evelyn Beatrice Hall (Misschien geen origineel onderschrift, maar ik weet tenminste van wie het komt) Laatst gewijzigd door FISHERMAN : 27 november 2006 om 08:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
|
![]() Citaat:
Overigens ben ik er uiteraard voorstander van.
![]() |
![]() |
#13 | |
|
![]() Citaat:
Overigens zijn er weinig linkse Flaminganten van jouw type.
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() Als ik zo'n belachelijke topics lees, ben ik ervan overtuigd dat een unitair België niet meer ver weg is.
Immers, de flaminganten zijn hopeloos verdeeld over de definitie van hun "Vlaanderen". |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
|
![]() Hoeveel stemmen had jij ook al weer, daar in Ukkel?
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() nog altijd niet zo verdeeld als de Belgicisten hé.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
|
![]() Koop nu "De Wachttoren", uitgave van de BUB.
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of zou het Frans in Brussel "weg" moeten, een beetje zoals vroeger het Nederlands in België "weg" moest? Om dan nog niet te spreken over Frans Vlaanderen... Afijn, eerlijk is eerlijk, een Heel-Vlaanderen met alles erop en eraan zou waarschijnlijk gewoon een mini-België worden, zodus...
![]() |