Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 mei 2015, 06:26   #1
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard Puik flikkenwerk!!

De motorrijder die aan't wheelie-en was op de ring is gevat.

Citaat:
De man is geïdentificeerd omdat hij door een tweede bestuurder is gefilmd. Een andere bestuurder had de stuntrijder eveneens gefilmd, maar op dat filmpje was zijn nummerplaat niet leesbaar. Op het tweede filmpje is dat wel het geval.

‘Hij is gevat dankzij doorgedreven onderzoekswerk.
Eat that, Sherlock.
In slechts 1 op de 2 filmpjes is zijn nummerplaat te lezen en de flikken hebben hem al!
Hoe doen ze dat toch, onze lokale CSI-ers.
Oud 5 mei 2015, 06:28   #2
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Dit was dan ook een zaak met de allerhoogste prioriteit en in het belang van iedereen. Stel dat die kerel nog eens op zijn achterwiel op de ring reed...
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2015, 08:36   #3
Anna List
Banneling

Standaard

hij leek mij zijn moto anders beter onder controle te hebben dan menig bomma haar e-velo ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2015, 10:08   #4
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Motorrijders mogen van mij op één wiel, of zelfs op geen wielen, rijden zoveel ze willen, maar niet op plaatsen waar ze terecht kunnen komen onder de wielen van automobilisten die met die motorrijder niets te maken hebben.
En ook liefst met een verzekering die er voor zorgt dat bij ongeval de ziekenkas niet moet aangesproken worden.

In zijn eigen belang zou zijn rijbewijs dubbel ingetrokken mogen worden:
- een maand volledige intrekking, dus ook voor de auto
- een paar jaar het gedeelte "moto", met verplichting tot herhaling van het theoretisch examen, en de nodige psychologische onderzoeken. Het praktisch examen moet hij niet herdoen, want ik geloof echt wel dat hij zijn machine veilig kan bedienen als hij zijn zotte kuren achterwege kan laten.

Allez kom, nog 1000 euro effectieve boete, en 4000 boete voorwaardelijk voor vijf jaar. Vijf jaar veilig rijden, en hij moet die 4000 niet betalen. Toch galant van mijnentwege.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 5 mei 2015 om 10:09.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2015, 10:32   #5
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

laatste nieuws:
De motorijder heeft zichzelf aangegeven, de dienstdoende flik verklaarde zijn nummerplaat nu zelfs met één oog te kunnen lezen.
Als verzachtende omstandigheid opperde de motorijder dat het voorwiel toch onvoldoende profiel had.
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2015, 11:28   #6
Klojo eerste klas
Perm. Vertegenwoordiger VN

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
laatste nieuws:
De motorijder heeft zichzelf aangegeven, de dienstdoende flik verklaarde zijn nummerplaat nu zelfs met één oog te kunnen lezen.
Als verzachtende omstandigheid opperde de motorijder dat het voorwiel toch onvoldoende profiel had.
En er was zoveel tegenwind dat dat voorwiel vanzelf omhoog ging
Oud 5 mei 2015, 11:37   #7
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Motorrijders mogen van mij op één wiel, of zelfs op geen wielen, rijden zoveel ze willen, maar niet op plaatsen waar ze terecht kunnen komen onder de wielen van automobilisten die met die motorrijder niets te maken hebben.
En ook liefst met een verzekering die er voor zorgt dat bij ongeval de ziekenkas niet moet aangesproken worden.

In zijn eigen belang zou zijn rijbewijs dubbel ingetrokken mogen worden:
- een maand volledige intrekking, dus ook voor de auto
- een paar jaar het gedeelte "moto", met verplichting tot herhaling van het theoretisch examen, en de nodige psychologische onderzoeken. Het praktisch examen moet hij niet herdoen, want ik geloof echt wel dat hij zijn machine veilig kan bedienen als hij zijn zotte kuren achterwege kan laten.

Allez kom, nog 1000 euro effectieve boete, en 4000 boete voorwaardelijk voor vijf jaar. Vijf jaar veilig rijden, en hij moet die 4000 niet betalen. Toch galant van mijnentwege.

.
Waar staat het in de wet dat een motorrijder niet op één wiel mag rijden?

Je neemt regelmatig het woord 'veilig' in de mond, heeft hij een accident veroorzaakt misschien?
Oud 5 mei 2015, 13:12   #8
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Heel Antwerpen hangt vol reclame voor de flikken. Tot op de bussen en trams toe. Ze pesten je rot en je bent er geen zak mee als je ze nodig hebt dus trachten ze hun imago wat op te poetsen met reclamecampagnes. De helft van het budget van de stad gaat al naar de flikken, meer dan naar onderwijs, en nu gaan ze nog wat opdoen aan publicitaire campagnes. Ik zie al honderden flikken en tientallen combi's per etmaal in het echt, al die posters en andere virtuele en visuele technieken maken dat ik het gevoel krijg dat de helft van de stad flikken zijn. Ne mens kan al niet meer gerust zonder handen fietsen.

Laatst gewijzigd door Scherven A. Mok : 5 mei 2015 om 13:14.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2015, 13:50   #9
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht

Je neemt regelmatig het woord 'veilig' in de mond, heeft hij een accident veroorzaakt misschien?
Letterlijk staat dat nergens, dacht ik,
maar ze pakken je, terecht natuurlijk, hier op:

Hij moet steeds in staat zijn alle nodige rijbewegingen uit te voeren en voortdurend zijn voertuig of zijn dieren goed in de hand hebben.

Citaat:
8.3. Elke bestuurder moet in staat zijn te sturen, en de vereiste lichaamsgeschiktheid en de nodige kennis en rijvaardigheid bezitten.

Hij moet steeds in staat zijn alle nodige rijbewegingen uit te voeren en voortdurend zijn voertuig of zijn dieren goed in de hand hebben.
.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 5 mei 2015 om 13:51.
Oud 5 mei 2015, 13:56   #10
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Letterlijk staat dat nergens, dacht ik,
maar ze pakken je, terecht natuurlijk, hier op:

.
Als die mens op zijn achterwiel meermaals de ring heeft gedaan zonder ongelukken, dan komt het me voor dat hij aan die voorwaarden zonder problemen voldoet.

Het is tenslotte niet zo dat die man moet gestraft worden omdat jij - of wie dan ook - niet veilig op je achterwiel kan rijden.
Oud 5 mei 2015, 15:32   #11
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Iemand die deftig kan wheelie-en kan ondertussen probleemloos sturen (dat doe je op een moto immers meer met je lichaam dan met je handen), remmen, schakelen, pinken en een middelvinger opsteken. Kortom; alle nodige rijbewegingen maken.

Voor mensen die nooit op een moto hebben gezeten kan dat raar klinken maar in principe kan hij alle nodige rijbewegingen uitvoeren en heeft hij zijn voertuig goed in de hand. Dat laatste bewijst hij trouwens door te wheelie-en. Iemand die zijn voertuig niet goed in de hand heeft kan niet wheelie-en.

Overigens; je voertuig goed in de hand hebben... Hoe zit dat dan met skateboards?

Laatst gewijzigd door BigF : 5 mei 2015 om 15:33.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2015, 16:03   #12
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als die mens op zijn achterwiel meermaals de ring heeft gedaan zonder ongelukken, dan komt het me voor dat hij aan die voorwaarden zonder problemen voldoet.

Het is tenslotte niet zo dat die man moet gestraft worden omdat jij - of wie dan ook - niet veilig op je achterwiel kan rijden.
Mij komt het me voor dat hij vrijwillig maar volledig nodeloos zijn risico op een ongeval verhoogt, zelfs al is het in lichte mate indien hij een circusartiest zou zijn. En bij elk ongeval is er het risico dat anderen betrokken geraken.
Openbaar verkeer is anders dan een show op een demonstratiepiste.
Zo is er nog nooit kritiek gekomen op het al decennia lang ingevoerde verbod om zonder handen te fietsen. Gezond boerenverstand ...

Rijbewijs kwijt nondedju, zoals ik al eer zei in dit draadje.

.

Oud 5 mei 2015, 16:33   #13
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mij komt het me voor dat hij vrijwillig maar volledig nodeloos zijn risico op een ongeval verhoogt, zelfs al is het in lichte mate indien hij een circusartiest zou zijn. En bij elk ongeval is er het risico dat anderen betrokken geraken.
Openbaar verkeer is anders dan een show op een demonstratiepiste.
Zo is er nog nooit kritiek gekomen op het al decennia lang ingevoerde verbod om zonder handen te fietsen. Gezond boerenverstand ...

Rijbewijs kwijt nondedju, zoals ik al eer zei in dit draadje.

.
Op welke manier, want in de realiteit zien we dat de man op één hetzij op twee wielen geen ongelukken meemaakt.

En fietsen zonder handen, eens dat je kan fietsen is dat het eerste dat je leert, iedereen rijdt al wel eens zonder handen op de fiets, waar zijn die tienduizenden ongevallen dan als dit zo onveilig is dat er een aparte wet voor in leven is geroepen?
Oud 5 mei 2015, 16:39   #14
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Moet je dan eerst een ongeluk gehad hebben vooraleer je onveilig rijdt?
Oud 5 mei 2015, 16:42   #15
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Moet je dan eerst een ongeluk gehad hebben vooraleer je onveilig rijdt?
Nee hoor, je kan tien accidenten meegemaakt hebben en nog steeds veilig rijden.

En er zijn mensen die veiliger kunnen rijden op één wiel dan anderen op twee, nochtans zwijgt men stil over die mensen en pakt men diegene aan die op één wiel veilig rijdt.
Oud 5 mei 2015, 17:14   #16
griezel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Heel Antwerpen hangt vol reclame voor de flikken. Tot op de bussen en trams toe. Ze pesten je rot en je bent er geen zak mee als je ze nodig hebt dus trachten ze hun imago wat op te poetsen met reclamecampagnes. De helft van het budget van de stad gaat al naar de flikken, meer dan naar onderwijs, en nu gaan ze nog wat opdoen aan publicitaire campagnes. Ik zie al honderden flikken en tientallen combi's per etmaal in het echt, al die posters en andere virtuele en visuele technieken maken dat ik het gevoel krijg dat de helft van de stad flikken zijn. Ne mens kan al niet meer gerust zonder handen fietsen.
Wat doen die mensen in feite heel den dag, behalve boete's geven aan wietrokers ? Opzij kijken als er échte misdadigers afkomen ?
griezel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2015, 17:33   #17
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door griezel Bekijk bericht
Wat doen die mensen in feite heel den dag, behalve boete's geven aan wietrokers ? Opzij kijken als er échte misdadigers afkomen ?
De in beslag genomen wiet oproken, tiens.
't Zijn ook maar mensen...
Oud 6 mei 2015, 10:35   #18
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Op welke manier, want in de realiteit zien we dat de man op één hetzij op twee wielen geen ongelukken meemaakt.

En fietsen zonder handen, eens dat je kan fietsen is dat het eerste dat je leert, iedereen rijdt al wel eens zonder handen op de fiets, waar zijn die tienduizenden ongevallen dan als dit zo onveilig is dat er een aparte wet voor in leven is geroepen?
Ik vind het zo zonneklaar dat op één wiel rijden als je er twee hebt, op de ring rond Brussel dan nog wel, meer risico met zich mee brengt, dat ik jouw opmerkingen maar muggenzifterij en haarklieverij vind.

Ik zie derhalve geen argumenten om mijn mening te herzien:

rijbewijs afpakken voor een tijdje, nondedju !

.

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 6 mei 2015 om 10:36.
Oud 6 mei 2015, 10:39   #19
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik vind het zo zonneklaar dat op één wiel rijden als je er twee hebt, op de ring rond Brussel dan nog wel, meer risico met zich mee brengt, dat ik jouw opmerkingen maar muggenzifterij en haarklieverij vind.

Ik zie derhalve geen argumenten om mijn mening te herzien:

rijbewijs afpakken voor een tijdje, nondedju !

.
Hier zijn we er, 'jij vindt,' en met de feiten houden we verder geen rekening.

Want de realiteit bewijst dat die mens beter rijdt op één wiel - zonder accidenten, dan jij op twee wielen.
Oud 6 mei 2015, 11:34   #20
The Paulus Experience
Secretaris-Generaal VN

The Paulus Experience's schermafbeelding

Standaard

Ik zou beweren dat ik een klapband had vooraan, en geen andere keuze had voor mijn eigen veiligheid en die van de andere weggebruikers.

Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap.

De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54
The Paulus Experience is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be