Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 22 december 2006, 15:53   #1
gladiator
Burgemeester

Standaard Samir A in hongerstaking wegens...

Rustig laten sterven? Moet kunnen? Wat vind het forum?

Samir A. in hongerstaking

"VUGHT - De recent veroordeelde terrorist Samir A. is sinds dinsdag in hongerstaking gegaan. Hij verzet zich tegen het feit dat de terroristenafdeling van de gevangis in Vught waar hij nu verblijft, een gezamenlijke afdeling voor mannen en vrouwen is.

De advocaat van A., Victor Koppe, bevestigt de hongerstaking van zijn cliënt vrijdag. Volgens hem is het verblijven op een gemengde afdeling tegen de geloofsovertuiging van A. Op dit moment zijn er twee vrouwen op die afdeling en dat leidt tot grote onderlinge spanningen, aldus Koppe."
gladiator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2006, 18:38   #2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dvarek Bekijk bericht

"VUGHT - De recent veroordeelde terrorist Samir A. is sinds dinsdag in hongerstaking gegaan. Hij verzet zich tegen het feit dat de terroristenafdeling van de gevangis in Vught waar hij nu verblijft, een gezamenlijke afdeling voor mannen en vrouwen is.

De advocaat van A., Victor Koppe, bevestigt de hongerstaking van zijn cliënt vrijdag. Volgens hem is het verblijven op een gemengde afdeling tegen de geloofsovertuiging van A. Op dit moment zijn er twee vrouwen op die afdeling en dat leidt tot grote onderlinge spanningen, aldus Koppe."
De islam is een geestesziekte.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2006, 18:51   #3
jurgen79
Banneling

jurgen79's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Vuurpeleton.
Voorbeeld stellen gvd!
jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2006, 19:06   #4
stropkeuh
Parlementslid

stropkeuh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Wa nen arrogante blaaskaak om zo van zijnen tak te maken. Wel dat hij maar de gevolge draagt van zijn gedrag.
Of nog beter: direc uit holland buitenzwieren vliegtuig Mekka.
Scheelt weer belastinggeld.. ffkes uitzwaaien
Bye bye Samirke, de kost en de wind van achter..

Laatst gewijzigd door stropkeuh : 22 december 2006 om 19:07.
stropkeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2006, 19:10   #5
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropkeuh Bekijk bericht
Wa nen arrogante blaaskaak om zo van zijnen tak te maken. Wel dat hij maar de gevolge draagt van zijn gedrag.
Of nog beter: direc uit holland buitenzwieren vliegtuig Mekka.
Scheelt weer belastinggeld.. ffkes uitzwaaien
Bye bye Samirke, de kost en de wind van achter..

Dat vind ik veel te braaf voor die crimineel. Waarom hem niet zijn ergste nachtmerrie aanbieden en hem in een vrouwengevangenis opsluiten, in een cel vol posters met blote madammen, met een abonnement op playboy (ipv de koran) en enkel het recht om MTV te kijken.
Oud 22 december 2006, 19:13   #6
Tina
Provinciaal Statenlid

Tina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hij verzet zich tegen het feit dat de terroristenafdeling van de gevangis in Vught waar hij nu verblijft, een gezamenlijke afdeling voor mannen en vrouwen is.
lol

Tina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2006, 19:17   #7
de roenekes
Provinciaal Statenlid

de roenekes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe hij zal sterven kan mij zelf geen rotte bal schelen.
de roenekes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2006, 19:25   #8
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Dat ze die zeveraar op sterk water zetten...
Of heeft de islam daar ook iets tegen?
Volgens mij is het verblijven van een dergelijk gestoorde godsdienst-gek tegen onze "geloofsovertuiging" en moet die kerel na zijn straf uit Europa gegooid worden.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2006, 19:38   #9
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Steek hem in dezelfde cel met die 2 lesbiennes die willen trouwen in de Brugse gevangenis.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2006, 19:41   #10
de roenekes
Provinciaal Statenlid

Standaard

We zitten hier in een democratie. Als die man niet wilt eten dan heb ik daar alle respect voor.
Oud 22 december 2006, 19:41   #11
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Dat ze die zeveraar op sterk water zetten...
Of heeft de islam daar ook iets tegen?
Volgens mij is het verblijven van een dergelijk gestoorde godsdienst-gek tegen onze "geloofsovertuiging" ....
Daar denk je verkeerd Andev, volgens de progressieve gelovigen in de multiculturele heilstaat is die Samir een verrijking voor ons.
Oud 22 december 2006, 20:24   #12
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Dat vind ik veel te braaf voor die crimineel. Waarom hem niet zijn ergste nachtmerrie aanbieden en hem in een vrouwengevangenis opsluiten, in een cel vol posters met blote madammen, met een abonnement op playboy (ipv de koran) en enkel het recht om MTV te kijken.
Ik weet nog iets beter. Hem opsluiten in een varkensstal
Oud 22 december 2006, 20:40   #13
de roenekes
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Ik weet nog iets beter. Hem opsluiten in een varkensstal
Daar kan hij niets op aan merken. Het is volgens de koran enkel verboden om varkensvlees te eten.
Oud 22 december 2006, 20:58   #14
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

De vraag is hier of het penitentiaire apparaat rekening moet houden met de geloofskeuze en bijhorende gedragsregels van de gevangene. Ons gevangenissysteem is gebaseerd op het principe dat de vrijheidsberoving de eigenlijke straf is, en niet de omstandigheden waaronder een gevangene wordt vastgehouden. Met andere woorden, wij maken het leven van onze gevangenen niet tot een hel door foltering of allerlei misbuiken om de straf te verergeren (een gezond principe denk ik).
In die optiek zou ik zeggen dat een zeker respect voor de persoonlijkheid van de gevangene moet verzekerd worden, en daarbij kan respect voor religieuze keuzes horen. Een gevangene moet dus volgens mij de mogelijkheid krijgen om te bidden, of om bepaalde dingen niet te eten.

In het geval dat hier voorligt lijkt me die basis van respect voor de religieuze identiteit van de gevangene niet in gevaar. De eis gaat namelijk wel erg ver, en is praktisch niet haalbaar als die gevangenis nu eenmaal gemengd is. Ik ben dus niet voor het inwilligen van de eis.

De gevangene laten verhongeren zou van weinig respect voor een mensenleven getuigen. Kunstmatig voeden dus, en met psychische begeleiding terug naar een normaal gedrag brengen.
Doki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2006, 21:13   #15
gladiator
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doki Bekijk bericht
De vraag is hier of het penitentiaire apparaat rekening moet houden met de geloofskeuze en bijhorende gedragsregels van de gevangene. Ons gevangenissysteem is gebaseerd op het principe dat de vrijheidsberoving de eigenlijke straf is, en niet de omstandigheden waaronder een gevangene wordt vastgehouden. Met andere woorden, wij maken het leven van onze gevangenen niet tot een hel door foltering of allerlei misbuiken om de straf te verergeren (een gezond principe denk ik).
In die optiek zou ik zeggen dat een zeker respect voor de persoonlijkheid van de gevangene moet verzekerd worden, en daarbij kan respect voor religieuze keuzes horen. Een gevangene moet dus volgens mij de mogelijkheid krijgen om te bidden, of om bepaalde dingen niet te eten.

In het geval dat hier voorligt lijkt me die basis van respect voor de religieuze identiteit van de gevangene niet in gevaar. De eis gaat namelijk wel erg ver, en is praktisch niet haalbaar als die gevangenis nu eenmaal gemengd is. Ik ben dus niet voor het inwilligen van de eis.

De gevangene laten verhongeren zou van weinig respect voor een mensenleven getuigen. Kunstmatig voeden dus, en met psychische begeleiding terug naar een normaal gedrag brengen.
Kan ik me voor een groot stuk in vinden, het is voor een maatschappij niet meer draaglijk om, naast de zowiezo grote kosten die gevangenissen en gedetineerden met zich meebrengen, speciale behandelingen te voorzien. Maar dat is dan ook het opzet van zulke extremisten, naast amok maken is de destabilisering en creëren van chaos in een niet Islamitische maatschappij het 2de motief. Sad but true.
gladiator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2006, 07:29   #16
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Idioot dat terroristen hier na hun veroordeling nog zo'n stennis kunnen maken.

Evengoed worden hem èn zijn advocaat wel de stukken in handen gegeven, want een "gemengde" gevangenis(afdeling) zal denk ik buiten Nederland ter wereld niet bestaan.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2006, 07:43   #17
Pluche
Staatssecretaris

Pluche's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Pluche
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de roenekes Bekijk bericht
We zitten hier in een democratie. Als die man niet wilt eten dan heb ik daar alle respect voor.
yep, als hij in den bak wil zitten ook, dat hij zonder vrouwen wil zitten ook, als hij geen varkenvlees eet ook, dat hij islamiet is ook, maar dat hij de terrorist uithangt, neen bedankt, voor de rest iedereen beslist met zijn leven wat hij doet, dusja

Laatst gewijzigd door Pluche : 23 december 2006 om 07:44.
Pluche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2006, 07:46   #18
Pluche
Staatssecretaris

Standaard

En daarbij ergens vind ik het wel moedig dat hij als hetero in hongerstaking gaat omdat hij zo idealistisch is dat hij zonder die 2 vrouwen wil zitten, Welke nazi zal er protesteren als hij met 'snuitje' in de cel moet zitten???????????
Oud 23 december 2006, 07:48   #19
Pluche
Staatssecretaris

Standaard

Meer nog ik heb zelfs de indruk dat er veel geflipte nazi's willen 'opvallen' bij Snuitje!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Of ben ik mis?????????, Mevrouw de erotische paaldanseres en stripteause?????

Laatst gewijzigd door Pluche : 23 december 2006 om 07:49.
Oud 23 december 2006, 07:52   #20
Pluche
Staatssecretaris

Standaard

Meer nog Snuitje heeft eens op een forum gezet dat ze nog meer respect heeft voor Samir A, dan haar 'mietige' aanhangers, nietwaar jufrouw Snuitje.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be