![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Een tijdje geleden las ik in De Standaard een lezersbrief over euthanasie, waarin de briefschrijver stelde dat euthanasie mensonterend is, omdat volgens hem mensen door hun naasten 'gedwongen' kunnen worden voor euthanasie te kiezen.
Persoonlijk zou het mij enorm verbazen dat iemand zich laat overtuigen tot euthanasie, de keuze van leven en dood is de ultieme beslissing die een mens kan maken. Daar komt nog bij dat euthanasie enkel mogelijk is na advies van 2 artsen. Wat is jullie mening hierover ? Kunnen mensen overtuigd worden om voor euthanasie te kiezen ? Vinden jullie het toelaten van euthanasie een gebrek van respect voor het leven, of juist een teken van waardering ?
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben grote voorstander van het RECHT op euthanasie.
Mensen zoals degene die je hierboven aanhaalt, moeien zich inderdaad met veronderstellingen die op niks gebaseerd zijn. Briefschrijver wenst dus liever MIJ eventueel maandenlang te laten liggen creperen omdat HIJ denkt dat mijn kinderen me zouden verplichten om euthanasie te plegen??? Dit zegt volgens mij meer over die mijnheer en zijn familie dan over mij en mijn familie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Als humanist ben ik een grote voorstander van het volledige zelfbeschikkingsrecht van het individu.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als je iemand vriendelijk genoeg wijsmaakt dat hij beter dood is, zal hij/zij u wellicht er nog een dankwoord voor geven ook.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#6 |
Burgemeester
|
![]() volgens mij is de euthanisiewetgeving nu redelijk goed...
wel hoorde ik gisteren een verhaal op de radio van een moeder die haar kind wilde euthanaseren (hersenafwijking), maar niet mocht van een arts... |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoe kan je nu "overhaald" worden om euthanasie te plegen??????
Bedoel je in de zin van: "ma, we zijn het in feite beu om maandelijks je spaarcenten naar het home te zien verdwijnen, dus pleeg maar euthanasie, dan kunnen we meer erven"?? Welke zot geeft daaraan gehoor? |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() de huidige euthanasiewetgeving is erop ingesteld dat je niet "zomaar" om euthanasie kan verzoeken, ook niet omdat je kinderen je ervan overtuigd hebben dat je nog enkel "een last" bent.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Ben je tegen het recht op euthanasie tout court, of zeg je enkel dat je zelf nooit voor euthanasie zou kiezen ? Toch wel een belangrijk verschil.
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vind het juist een teken van respect dat iedereen het weet en de beslissing niet in mijn plaats zal moeten nemen wanneer ik aan het creperen zal zijn.
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 9 december 2006 om 15:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Minister
|
![]() Elk mens heeft het onvervreemdbaar recht op zelfbeschikking over zijn eigen lichaam. Euthanasie volgt daar logischerwijs uit.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Zo is dat. Meer moet dat niet zijn.
![]() |
#16 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Een belangrijke vraag, omdat we anders de kans lopen om naast elkaar te gaan praten.
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Voor u gaat de huidige euthanasiewet niet ver genoeg?
![]() |
![]() |
#18 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Hoeveel definities van euthanasie zijn er dan wel volgens jou? Ben je soms van plan ook dit gegeven plat te interpreteren?
Ter informatie : Euthanasie (Oudgrieks, eu-thanatos, "goede dood"), genadedood of genadedoding zijn benamingen voor "opzettelijk levensbeëindigend handelen door een ander dan de gedode persoon, maar wel op diens verzoek".
![]() |
#19 |
Minister
|
![]() Ik ken ze niet goed, maar dat kan wel ja.
![]() |
![]() |
#20 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Aangezien euthanasie een erg gevoelig onderwerp is, lijkt het me erg belangrijk om op voorhand eventuele misverstanden te vermijden.
![]() |
![]() |