Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 december 2006, 13:12   #1
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard Koning vergeet Fons, de afgedankte bakkersgast...

Citaat:
Vooreerst wens ik aan de werknemers van Volkswagen Vorst en aan hun families, maar ook aan deze van de toeleveringsbedrijven, te zeggen hoezeer ik hun diepe ontgoocheling deel ingevolge de zware herstructurering van de VW vestiging. Ik weet dat de overheid alles onderneemt om oplossingen te vinden.
Louis, met 25 jaar trouwe dienst bij VW, krijgt ongeveer een zes miljoen frankskes 'afscheidspremie'...
Ondertussen is hij reeds verschillende weken in 'staking' en wordt hij gewoon doorbetaald om niet te moeten werken...
Wss zal hij begin volgend jaar elders met open armen en een dikke pre in dienst genomen worden...
En onze koning zegt zo mooi:
Citaat:
Ik wens te zeggen hoezeer ik hun diepe ontgoocheling deel ingevolge de zware herstructurering van de VW vestiging
Fons, onze bakkersgast, staat na 25 jaar trouwe dienst eveneens op straat (omdat bvb de bakker geen opvolger vindt)... Hoeveel eurootjes zal deze ontvangen? En waar moet die naar toe?

En voor zulke mensen drukt de koning zijn diep ontgoocheling niet uit...

Nog een geluk dat Fons kan terug vallen op onze moderne vakbonden, die een betere en meer eerlijke arbeiderswereld nastreven...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2006, 16:45   #2
Don Quichote
Banneling

Standaard

De koning heeft geen kleren aan.
Don Quichote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2006, 16:54   #3
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

okee, allemaal spijtig hoor, maar als de Koning voor iedere afgedankte bakkersgast iets moet zeggen, dan kan ie nog wel ff bezig zijn.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2006, 17:35   #4
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

In wezen heb je gelijk Chipie!

Maar gaan we dan morgen nog kleine bedrijven hebben?
Grote holdings kunnen het zich permiteren,kleine bazen niet.
Globalisatie is uitbuiting,voor de aandeelhouder alles, en zoals nu tegen hun goesting,maar met een ferme handgift voor de ontslagen werknemers.
Money rules de world,en iff a politician seeks power than tell me friend,Who's side will he choose.
Denk maar eens goed na dat het wel de vakbonden zijn die het spel bedonderen?
Oud 25 december 2006, 19:14   #5
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
okee, allemaal spijtig hoor, maar als de Koning voor iedere afgedankte bakkersgast iets moet zeggen, dan kan ie nog wel ff bezig zijn.
Dat hij dan zijn 'bakkes"' houdt...

Willen scoren op het leed van anderen is gemakkelijk (en dan staat hij wss nog zo ver van het werkelijke leven, dat hij niet doorheeft dan men daar nog gevechten gaat leveren om te 'mogen' vertrekken)...

Laatst gewijzigd door Chipie : 25 december 2006 om 19:21.
Oud 25 december 2006, 19:20   #6
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht

Maar gaan we dan morgen nog kleine bedrijven hebben?
Grote holdings kunnen het zich permiteren,kleine bazen niet.
Globalisatie is uitbuiting,voor de aandeelhouder alles, en zoals nu tegen hun goesting,maar met een ferme handgift voor de ontslagen werknemers.
Money rules de world,en iff a politician seeks power than tell me friend,Who's side will he choose.
Denk maar eens goed na dat het wel de vakbonden zijn die het spel bedonderen?
Hi BitterSweet... lang geleden...

Wat men de vakbonden natuurlijk kan verwijten dat is dat men geen globale oplossing zoekt voor alle werknemers... Hetgeen men hier uitsteekt is ongeveer hetzelfde als wat multinationals doen... 'Pak de poen... ongeacht hoeveel andere arbeiders hun job gaan verliezen of niet krijgen'...

Het probleem in ons landje is dat we geen 3 vakbonden tellen maar tienduizenden (bijna elke onderneming heeft minstens 2 vakbonden, die dan nog constant tegen elkaar opbieden en die allen hun eigen belang nastreven, met het verstand op nul)...

Laatst gewijzigd door Chipie : 25 december 2006 om 19:21.
Oud 25 december 2006, 19:23   #7
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
Komkom, even serieus blijven hé.
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2006, 19:30   #8
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven Bekijk bericht
Komkom, even serieus blijven hé.

Hier se, onze SS-er...
Oud 25 december 2006, 19:31   #9
de roenekes
Provinciaal Statenlid

de roenekes's schermafbeelding

Standaard

Als het over vakbonden begint blijf ik bij mijn standpunt: allemaal den boot op naar China.
de roenekes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2006, 20:03   #10
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht
Louis, met 25 jaar trouwe dienst bij VW, krijgt ongeveer een zes miljoen frankskes 'afscheidspremie'...
Ondertussen is hij reeds verschillende weken in 'staking' en wordt hij gewoon doorbetaald om niet te moeten werken...
Wss zal hij begin volgend jaar elders met open armen en een dikke pre in dienst genomen worden...
En onze koning zegt zo mooi:

Fons, onze bakkersgast, staat na 25 jaar trouwe dienst eveneens op straat (omdat bvb de bakker geen opvolger vindt)... Hoeveel eurootjes zal deze ontvangen? En waar moet die naar toe?

En voor zulke mensen drukt de koning zijn diep ontgoocheling niet uit...

Nog een geluk dat Fons kan terug vallen op onze moderne vakbonden, die een betere en meer eerlijke arbeiderswereld nastreven...
Moest onze Fons hebben gezegd dat ie lid was van een vakbond dan was ie wellicht direct buitengevlogen. Best dat ie kan terugvallen op onze moderne patroons, die een betere en meer eerlijke arbeidswereld nastreven... Nope, als rechtse medemensen met de "gewone man" bovenkomen dan weet men hoe laat het is. Ze geven geen bal om de Fons maar gebruiken de Fons gewoon andere Fonsen die in een andere situatie zitten in de grond te stampen tot alle Fonsen in de shit zitten en zij met de meerwaarde kunnen gaan lopen. Het is gewoon idioot om iemand die tewerkgesteld is bij een kleine zefstandige te gaan vergelijken met iemand die werkt bij een onderneming als Volkswagen Vorst net zoals het idioot is om het inkomen te gaan vergelijken van iemand die in de petrochemie werkt met iemand die werkt met een statuut die valt onder het aanvullend paritair comite. Zou de Fons moest ie bij Volkswagen hebben gewerkt dit aanbod hebben geweigerd? Ik denk van niet. Vinden onze vrienden dan dat de Fons rechts heeft op een hogere opzegginsvergoeding of dat alle Fonsen slechts rechts hebben op evenveel als de Fons die het minst getroffen heeft?
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2006, 23:11   #11
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Moest onze Fons hebben gezegd dat ie lid was van een vakbond dan was ie wellicht direct buitengevlogen. Best dat ie kan terugvallen op onze moderne patroons, die een betere en meer eerlijke arbeidswereld nastreven... Nope, als rechtse medemensen met de "gewone man" bovenkomen dan weet men hoe laat het is. Ze geven geen bal om de Fons maar gebruiken de Fons gewoon andere Fonsen die in een andere situatie zitten in de grond te stampen tot alle Fonsen in de shit zitten en zij met de meerwaarde kunnen gaan lopen. Het is gewoon idioot om iemand die tewerkgesteld is bij een kleine zefstandige te gaan vergelijken met iemand die werkt bij een onderneming als Volkswagen Vorst net zoals het idioot is om het inkomen te gaan vergelijken van iemand die in de petrochemie werkt met iemand die werkt met een statuut die valt onder het aanvullend paritair comite. Zou de Fons moest ie bij Volkswagen hebben gewerkt dit aanbod hebben geweigerd? Ik denk van niet. Vinden onze vrienden dan dat de Fons rechts heeft op een hogere opzegginsvergoeding of dat alle Fonsen slechts rechts hebben op evenveel als de Fons die het minst getroffen heeft?
Toch niet te veel met deze dagen?
Oud 26 december 2006, 06:24   #12
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En, zoals gebruikelijk, trekt de muis terug zijn staart in.
Oud 26 december 2006, 06:27   #13
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Veel te hoog gegrepen voor onze eenvoudige vakbondbasher, mijn beste. In het vervolg de zaken veel simplistischer voorstellen opdat onze Chipie het ook zou kunnen snappen.

Laatst gewijzigd door Esperanza : 26 december 2006 om 06:28.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2006, 09:54   #14
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Berten Bibber en heel zijn entoerage weet geen fluit van wat het is om gewone mens te zijn.
Ze begrijpen wellicht zelfs niet hoe de bakkersgast met zijn 25 jaar dienst zich moet voelen, als hij hoorde van de 6 mio (bruto) franksens van de arbeider van VW-Vorst, die minder uren per week werkte voor een veel beter loon.

Ik weet in ieder geval hoe ik mij daarbij voel.
Terecht dat een vakbond werkt met "speerpunten" van beroepen of sektoren waar de sociale bescherming vooruit is, omdat deze een voortrekkersrol kan vervullen voor andere beroepen of sektoren.
Maar hier is er toch wel een te groot verschil.

En de journalisten in de media spreken wel van riante vergoedingen, doch ze gaan niet door tot op het bot: wat vinden de grote vakbondbonzen van hun 'kleine' leden, hoe verdedigen zij dat?

ps: ik zal nooit nog een volkswagen kopen, want de dure prijs van al die opslagvergoedingen tesamen, dat moet toch verrekend worden in de verkoopprijs ...
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2006, 11:44   #15
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Berten Bibber en heel zijn entoerage weet geen fluit van wat het is om gewone mens te zijn.
Ze begrijpen wellicht zelfs niet hoe de bakkersgast met zijn 25 jaar dienst zich moet voelen, als hij hoorde van de 6 mio (bruto) franksens van de arbeider van VW-Vorst, die minder uren per week werkte voor een veel beter loon.

Terecht dat een vakbond werkt met "speerpunten" van beroepen of sektoren waar de sociale bescherming vooruit is, omdat deze een voortrekkersrol kan vervullen voor andere beroepen of sektoren.

En de journalisten in de media spreken wel van riante vergoedingen, doch ze gaan niet door tot op het bot: wat vinden de grote vakbondbonzen van hun 'kleine' leden, hoe verdedigen zij dat?

ps: ik zal nooit nog een volkswagen kopen, want de dure prijs van al die opslagvergoedingen tesamen, dat moet toch verrekend worden in de verkoopprijs ...
Veel te hoog gegerepen voor Esperanza...
Oud 26 december 2006, 12:52   #16
postbus24
Partijlid

Standaard

Is dit nu kritiek aan het adres van de Koning of op de voorgekauwde tekst die hij moest aflezen !?
postbus24 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2006, 12:55   #17
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Aan uw berichten te lezen is het bij u hele dagen deze dagen.
Oud 26 december 2006, 12:57   #18
Ive De Beckker
Gouverneur

Standaard

Schaf dat koningshuis toch af.
Het is niet democratisch.
Ive De Beckker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2006, 13:08   #19
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fifke Bekijk bericht
Schaf dat koningshuis toch af.
Het is niet democratisch.
Wel goed op voorhand nadenken: met wat kunnen we dan nog wel lachen met kerstmis en nieuwjaarsboodschappen ..??
En sociale begeleidingsmaatregelen: want het zullen terug de spraakgestoorde gehandikapten zijn die 't slechste Nederlands kunnen spreken, en die mensen kunnen daar niet aan doen.
En vooraleer dat ze afgeschaft worden, moet de Fluppen zijne sleutelbos afgeven. Die sleutelbos waarmee hij tijdens buitenlandse missies "deuren open doet". Help help, ons land verliest een belangrijks zakelijk voordeel !! Al die buiitenlandse firma's sluiten kontrakten met de onze, omdat ze na het koninklijk kontakt hun budget dat ze voorbehouden voor mentaal minder validen, kunnen aanspreken.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2006, 13:24   #20
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

Het verschil komt er omdat Volkswagen bereid is om zoveel te geven. Bij het horen van die bedragen mogen we één niet vergeten dat het gaat om maximumbedragen. Mensen denken onterecht dat iedereen met dat bedrag weg kan gaan en ten tweede ligt dat bedrag ongeveer opdezelfde hoogte als wat de meeste bedienden vandaag wettelijk zouden krijgen. De wettelijke ontslagvergoedingen voor arbeiders zijn in België zeer laag ivg met de buurlanden.

Het is gewoon vreemd dat veel mensen die jaren aan een stuk moord en brand schreeuwen als vakbonden inspanningen doen om actief te worden in kleinere ondernemingen en sectoren met een lage syndicalisatiegraad nu de vraag stellen wat vakbonden doen voor de mensen in dit soort ondernemingen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be