![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Wat zou het effect hebben van het verbieden aan holdings om binnenlandse bedrijven over te kopen?
AUB economisch onderbóuwde argumenten! (dankuwel lieverdjes ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
![]() geen kapitaal meer van buitenlandse investeerders zullen de meesten zeggen
tja interbrew enzo he maar ik geloof eerder in andere maatregelen om te voorkomen dat ze die brouwerijen kunnen kopen niet echt in een verbod
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 27 december 2006 om 17:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
![]() is een holding niet gericht op volledige controle dus +50% van de aandelen van een bedrijf?
dus eigelijk overnames..? het uit handen geven van controle over en dus ook de toekomst van het bedrijf? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
![]() niemand?
Wat is het nut van een buitenlandse holding buiten een annexatie van binnenlandse economie en het overlaten van duizenden jobs aan kapitalistische willekeur van een stel papzakkerige profiterende niksnutten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Vreemdeling
|
![]() Ik twijfel sterk aan de maakbaarheid van deze regelgeving. Dit zou betekenen dat men als land de globalisering kan terugschroeven. In ons land is er slechts hoop wanneer we massas kapitaal uit groeilanden kunnen aantrekken. Ik geloof niet dat dit kan gebeuren door het aantrekken van KMO's uit Indie, China enz.
Holdings zijn hier het enige werktuig. We moeten iets nieuws vinden of er leren mee omgaan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
|
![]() Citaat:
Maar een holding heeft geen activiteit buiten het kopen en verkopen van bedrijven, maw het enige dat op het spel staat is de winst en dat is gevaarlijk. Voor een holding tellen de jobs, de kwaliteit van het werk, de werkomgeving, etc etc allemaal niet. Als een bedrijf niet voldoet mag het op de schroot. Als die holding een Amerikaans bedrijf is kunt ge als Vlaamse overheid al niet veel beginnen. Ik geloof niet dat buitenlands kapitaal de toekomst is. Ik denk dat we beter endogene groeifactoren aanspreken in plaats van telkens weer afhankelijk te moeten zijn van het buitenland. Dit is economische afhankelijkheid en leidt tot een zeer passieve economie. Kapitaal uit het buitenland zorgt in weinig gevallen voor een stimulans van de regio van investering, buiten pure tewerkstelling. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Daarnaast loop je inderdaad investeringen mis + onteigen je basically alle ietwat grotere nationale bedrijven (die aandeelhouders werken immers ook via holdings) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat zou voor de welvaart nadelig zijn gezien holdings er goed in slagen druk te zetten op hun leveranciers. Binnenlandse bedrijfjes zijn daar minder goed in. Die zijn tot een zekere mate beperkt de prijs voor de consumenten laag te houden. Niet te veel moeilijk over doen dus.
|
![]() |
![]() |