Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 december 2006, 17:51   #1
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard holdings

Wat zou het effect hebben van het verbieden aan holdings om binnenlandse bedrijven over te kopen?

AUB economisch onderbóuwde argumenten!
(dankuwel lieverdjes)
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2006, 17:56   #2
King of beggars and fleas

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

geen kapitaal meer van buitenlandse investeerders zullen de meesten zeggen

tja interbrew enzo he

maar ik geloof eerder in andere maatregelen om te voorkomen dat ze die brouwerijen kunnen kopen

niet echt in een verbod
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 27 december 2006 om 17:58.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2006, 17:58   #3
Ambiorix

Standaard

is een holding niet gericht op volledige controle dus +50% van de aandelen van een bedrijf?
dus eigelijk overnames..? het uit handen geven van controle over en dus ook de toekomst van het bedrijf?
Oud 27 december 2006, 20:30   #4
Ambiorix

Standaard

niemand?

Wat is het nut van een buitenlandse holding buiten een annexatie van binnenlandse economie en het overlaten van duizenden jobs aan kapitalistische willekeur van een stel papzakkerige profiterende niksnutten.
Oud 27 december 2006, 20:41   #5
Condor
Vreemdeling

Standaard Enige twijfel

Ik twijfel sterk aan de maakbaarheid van deze regelgeving. Dit zou betekenen dat men als land de globalisering kan terugschroeven. In ons land is er slechts hoop wanneer we massas kapitaal uit groeilanden kunnen aantrekken. Ik geloof niet dat dit kan gebeuren door het aantrekken van KMO's uit Indie, China enz.
Holdings zijn hier het enige werktuig. We moeten iets nieuws vinden of er leren mee omgaan.
Condor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2006, 22:08   #6
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Condor Bekijk bericht
Ik twijfel sterk aan de maakbaarheid van deze regelgeving. Dit zou betekenen dat men als land de globalisering kan terugschroeven. In ons land is er slechts hoop wanneer we massas kapitaal uit groeilanden kunnen aantrekken. Ik geloof niet dat dit kan gebeuren door het aantrekken van KMO's uit Indie, China enz.
Holdings zijn hier het enige werktuig. We moeten iets nieuws vinden of er leren mee omgaan.
tenminste een bedrijf dat ook "bedrijft", een activiteit heeft.
Maar een holding heeft geen activiteit buiten het kopen en verkopen van bedrijven, maw het enige dat op het spel staat is de winst en dat is gevaarlijk. Voor een holding tellen de jobs, de kwaliteit van het werk, de werkomgeving, etc etc allemaal niet. Als een bedrijf niet voldoet mag het op de schroot. Als die holding een Amerikaans bedrijf is kunt ge als Vlaamse overheid al niet veel beginnen.

Ik geloof niet dat buitenlands kapitaal de toekomst is. Ik denk dat we beter endogene groeifactoren aanspreken in plaats van telkens weer afhankelijk te moeten zijn van het buitenland. Dit is economische afhankelijkheid en leidt tot een zeer passieve economie. Kapitaal uit het buitenland zorgt in weinig gevallen voor een stimulans van de regio van investering, buiten pure tewerkstelling.
Oud 28 december 2006, 01:37   #7
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
Wat zou het effect hebben van het verbieden aan holdings om binnenlandse bedrijven over te kopen?

(dankuwel lieverdjes)
Simpel, dan plaats je je als natie buiten het geheel van de wereldeconomie. Binnen- en buitenland zijn immers futiele begrippen in de economie van vandaag.
Daarnaast loop je inderdaad investeringen mis + onteigen je basically alle ietwat grotere nationale bedrijven (die aandeelhouders werken immers ook via holdings)
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2006, 01:39   #8
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
geen kapitaal meer van buitenlandse investeerders zullen de meesten zeggen

tja interbrew enzo
Vertel het eens; Interbrew en zo wat?

Citaat:
maar ik geloof eerder in andere maatregelen om te voorkomen dat ze die brouwerijen kunnen kopen
En over welke brouwerijen heb je het dan? Over de eigen brouwerijen, of over die van anderen?
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2006, 02:19   #9
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht

(dankuwel lieverdjes)
Dat zou voor de welvaart nadelig zijn gezien holdings er goed in slagen druk te zetten op hun leveranciers. Binnenlandse bedrijfjes zijn daar minder goed in. Die zijn tot een zekere mate beperkt de prijs voor de consumenten laag te houden. Niet te veel moeilijk over doen dus.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be