Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2007) > Louis Ide (N-VA) - 8 tot 14 januari
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Louis Ide (N-VA) - 8 tot 14 januari Louis Ide, °03-07-1973, Roeselare, is in de eerste plaats arts-klinisch bioloog met bijzondere interesse in de microbiologie en daarnaast ook geaggregeerde in de geneeskunde. Hij is lid van het VGV. Als vrijwilliger-politicus is hij algemeen ondervoorzitter N-VA.

Discussietools
Oud 6 januari 2007, 18:46   #1
UFSIA
Parlementslid

UFSIA's schermafbeelding

Standaard federale fractie na de verkiezingen ?

Ik heb gehoord dat er een akkoord is met de cdv om in de federale kamer 1 fractie te vormen. Er zijn 2 opties denk ik : 2 onafhankelijke fracties in de kamer of 1 grotere fractie met cdv. Beide opties zullen wel hun voor en nadelen hebben neem ik aan. Maar welke van die twee opties zal nva nastreven en waarom ?

Moest er 1 grotere fractie met cdv gevormd worden , heeft dit geen risico's zoals daar zijn (financiele) afhankelijkheid van de cdv en verlies van eigen werkingsmiddelen ten voordele van 1 grotere pot voor het "vlaams kartel" ?
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn.
~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7

Laatst gewijzigd door UFSIA : 6 januari 2007 om 18:48.
UFSIA is offline  
Oud 7 januari 2007, 18:26   #2
Louis Ide

Louis Ide's schermafbeelding

Standaard

Wettelijk moeten we in één fractie, we kunnen niet anders als we op één lijst komen. Doch het akkoord dat we met cD&V sloten gaat ook over de de aparte N-VA werking (medewerkers, spreekrecht, vertegenwoordigingen, ...).
Louis Ide is offline  
Oud 7 januari 2007, 19:33   #3
UFSIA
Parlementslid

UFSIA's schermafbeelding

Standaard

Dus ... stel ik stem op nva en geef u mijn stem , als de regeringsonderhandelingen slecht verlopen in de zin dat de cdv niet veel vlaamse eisen doordrukt en de nva laat vallen en zonder nva in een Federale regering stapt omdat nva de zaken "te scherp zou formuleren" of zoiets ...

Zal de nva dan aan handen en voeten gebonden zijn in de kamer aan die werkingsmiddelen of kan de nva autonoom van die tsjeven blijven werken moest dat nodig zijn ?
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn.
~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7

Laatst gewijzigd door UFSIA : 7 januari 2007 om 19:33.
UFSIA is offline  
Oud 8 januari 2007, 15:58   #4
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door UFSIA Bekijk bericht
Dus ... stel ik stem op nva en geef u mijn stem , als de regeringsonderhandelingen slecht verlopen in de zin dat de cdv niet veel vlaamse eisen doordrukt en de nva laat vallen en zonder nva in een Federale regering stapt omdat nva de zaken "te scherp zou formuleren" of zoiets ...

Zal de nva dan aan handen en voeten gebonden zijn in de kamer aan die werkingsmiddelen of kan de nva autonoom van die tsjeven blijven werken moest dat nodig zijn ?
Dat valt nog mee: Zolang het merendeel van je gekozenen rechtstreeks gekozen is (wat bij de Vlaamse verkiezingen het geval was en nu opnieuw de bedoeling is) kunnen ze je weinig maken. Dan gebeurt hetzelfde als bij de VU-fractie gebeurde na het uiteenvallen van de partij: Er wordt een akkoord gesloten wat betreft de verdeling van de financieën en verder doen beide delen dan hun zin. In geen geval kan CD&V de werkingsmiddelen dan zelf volledig claimen of N-VA dwingen tot zware concessies in ruil voor een verdeling, dat zou natuurlijk dramatisch zijn.

Laatst gewijzigd door zorroaster : 8 januari 2007 om 16:01.
zorroaster is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be