![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Computer leest gedachten
Wetenschappers van de universiteit van Pittsburgh hebben een methode ontwikkeld waarmee een computer onze gedachten kan lezen. Tekeningen De onderzoekers lieten tekeningen zien aan proefpersonen, terwijl een geavanceerde MRI-scanner registreerde welke delen van het brein reageerden bij het zien van de plaatjes. Aan de hand van de data van de scanner kon de computer dan 97 procent nauwkeurig zien aan welk van de tien plaatjes testpersonen dachten. Hersenen Op de plaatjes stonden verschillende soorten gereedschap, zeer simpel getekend. Toch werken diverse delen van de hersenen om de informatie te verwerken, schrijft de Daily Mail. "We kunnen gedachten nu associëren met plaatjes, woorden en binnenkort hele zinnen", vertelt een onderzoeker. Autisme Met deze technologie kan al op korte termijn baanbrekend onderzoek gedaan worden naar bijvoorbeeld autisme. (sam) prachtige evolutie goede manier om onze politieke tegenstanders uit te schakelen ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() De vraag is natuurlijk waar zoiets eindigt?
Ik ontken niet dat er heel veel mooie dingen kunnen mee tot stand gebracht worden maar waar begint het en waar eindigt het? Hoe zit het met onze privacy bijvoorbeeld als zelfs onze gedachten kunnen ontrafeld worden? Of je gaat bijvoorbeeld op sollicitatiegesprek en dergelijke PC die jouw gedachten kan lezen wordt ingeschakeld... Een sollicitatiegesprek is tenslotte jezelf een beetje verkopen. Daarmee bedoel ik niet dat er moet gelogen worden maar bepaalde eigenschappen kunnen uitvoerig in de verf gezet worden |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik geloof er geen woord van.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
dat we met nieuwe technologie het leven kunnen vergemakkelijken is een feit. desondanks blijft een computer één van de domste voorwerpen op aarde, als je het er verkeerd inbrengt komt het er ook verkeerd uit.
![]() |
![]() |
#6 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik heb het experiment zelf niet gelezen ofzo maar zoiets kan wel degelijk.
Specifieke perceptuele configuraties (beelden) leveren op even specifieke plaatsen hersenactiviteit. Door zulke onderzoeken uit te voeren (en door letselstudies) weet men heel veel over de verschillende functies en hun ligging. Dus het is niet onlogisch dat men ook in de omgekeerde richting kan werken.
![]() |