![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
Bekijk resultaten enquête: Putin's energiepolitiek | |||
Mocht ik een Rus zijn, steunde ik deze ten volle |
![]() ![]() ![]() |
10 | 47,62% |
Ik zou hem niet steunen, ik ben voor het roofdierkapitalisme |
![]() ![]() ![]() |
8 | 38,10% |
Geen mening |
![]() ![]() ![]() |
3 | 14,29% |
Aantal stemmers: 21. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Wat denkt u van Vladimir Putin's gaspolitiek? Heeft de man het recht om, in naam van het Russische volk, de gasreserves van zijn land op een eerlijke manier te exploiteren?
Het Westen beweert dat het Kremlin de Russische energievoorraden weer nationaliseert, en dat je dus in Putin wel een kleine dictator mag beginnen zien die het marktkapitalisme niet respecteert. Putin zelf zegt dat de gascontracten die hij nu eenzijdig verbreekt, gesloten waren op frauduleuze wijze, tijdens de periode van het roofdierkapitalisme, de jaren '90, toen een kleine kliek technocraten heel Rusland plunderde. Beide partijen zullen wel min of meer gelijk hebben. Maar het gaat hier wel om energie - een fundamenteel publiek goed dat tevens de motor van elke economie is. Wie steun je het dus meest? De oligarchen en het Westen, of de staatsman die het opneemt voor zijn volk? Toch twee radicaal verschillende paradigma's. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Rusland is al lang terug op weg naar een soort communisme en wordt het grootste gevaar voor de EU....
Duizendmaal erger dan de VS... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U bedoelt dat Rusland op weg is om een land te worden die haar belangen op de eerste plaats zet en zich voor de rest niets aantrekt wat de rest van de wereld denkt. Yep 1000x erger dan de VS.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Lang leve Poetin!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
![]() Dat is inderdaad minder, maar zijn aanval op de oligarchen is op z'n minst positief te noemen.
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat wel. Probleem is alleen dat ie niet zozeer de oligarchen aanpakt dan wel zijn tegenstanders onder de oligarchen. Heeft ie dan een probleem met de oligarchie of gewoon met politieke tegenstanders die omwille van hun economische invloed een bedreiging (kunnen) vormen voor zijn positie?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
![]() Mocht ik een Rus zijn, steunde ik deze ten volle
Poetin heeft wel in de beginjaren van de contrarevolutie een centrum-liberaal gesteund, en hij was godbetert de steunpilaar van de volksverrader Jeltsin. De "democratische" liberalen, Javlinksi e.d. heeft hij wel keihard aangepakt, tot mijn genoegen. Maar goed, zijn buitenlandse politiek kan ik ten volle smaken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
![]() Hoe gaan ze dat doen? Ze kunnen moeilijk 80000 landen binnenvallen.
Laatst gewijzigd door Praetorian : 27 december 2006 om 01:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door solidarnosc : 27 december 2006 om 02:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
![]() Het is geen imperialist itt Bush ... Rusland onder beheer van de Russen, ik heb niets tegen dat uitgangspunt. Jeltsin heeft gewoon zijn land verkocht aan de imperialisten, nu wordt die schande drastisch uitgewist.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door solidarnosc : 27 december 2006 om 02:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
|
![]() Citaat:
Tsjetsjenië is een interne zaak, het Westen heeft daar geen fluit over te zeggen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tja Tsjetsjenië is een interne zaak? De enigste reden waarom Tsjetsjenië een interne zaak is is omdat de Tsaren er een interne zaak van hebben gemaakt door het gebied te veroveren midden 19de eeuw. Het is niet dat ze toestemming hebben gevraagd om er een Russische vlag neer te poten maar bon. Nogal een dooddoener dus. Waarom zou ik me niet mogen bemoeien met deze affaire. Is Darfur ook een interne zaak voor Sudan. Turks Koerdistan voor Turkije. Het lot van de fucking Ogoni's in Nigeria? ![]() Laatst gewijzigd door solidarnosc : 27 december 2006 om 02:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Hij is van de gasindustrie een wapen aan het maken, Oekraine en Georgië hebben het al in actie gezien
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Praetorian is een Stalin (in wording)... ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Burgemeester
|
![]() "In September 4 a series of four Russian apartment bombings has began. Three FSB agents were caugth while planting a large bomb at the basement of an apartment complex in the town of Ryazan in September 22. That was last of the bombings. Russian Minister of Internal Affairs Rushailo congratulated police with preventing the terrorist act, but FSB Director Nikolai Patrushev had declared that the incident was a training exercise just an hour later, when he had learned that the FSB agents are caught."
Vladimir Putin was toen president van Rusland, net daarvoor was hijzelf directeur van de FSB. (Klik) Verder hebben we nog de veiling van Yukos. Shell die reserver moet delen met Gazprom. Dan uiteraard de moorden op alexander Litvinenko en Anna Politkovskaya. Het vergiftigen van Yuchoshenko. Ik herinner me ook een president kandidaat die van de een op de andere dag een aantal weken verdween en toen hij uiteindelijk weer opdook zich meteen terug trok uit de russische presidents verkiezingen. En natuurlijk het gebruik van gas om europese lidstaten onder druk te zetten. Rusland is een gevaarlijk land, met een nationalistische bevolking en een president als Putin. Mijnsinziens is atlantische en europese verdeeldheid een luxe die we ons niet kunnen veroorloven. Laatst gewijzigd door Nussbaum : 27 december 2006 om 11:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Gelieve het ontstaan van een nieuwe wereldwijd gehanteerde uitdrukking te noteren: "Zo betrouwbaar als de prijs van Russisch gas..." Gelukgewenst ook met de meest tendentieus verwoorde poll van het jaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De vraag is hoe u het begrip eigen volk invult.
|
![]() |
![]() |