Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 december 2003, 18:23   #1
Woutertje
Banneling

Standaard

BRUSSEL -- De liberale denktank Nova Civitas is verontwaardigd over de afzetting van Hugo Coveliers als VLD-fractieleider in de Senaat. Coveliers symboliseert de donkerblauwe hoofdader van de VLD, luidt het in een motie van de Antwerpse en Gentse afdeling van de organisatie. Nova Civitas waarschuwt de VLD-top dat het ondermijnen van de centrum-rechtse vleugel zware politieke gevolgen kan hebben.

Nova Civitas vindt dat Hugo Coveliers stank voor dank gekregen heeft voor de moedige manier waarop hij het partijstandpunt inzake het migrantenstemrecht heeft verdedigd. Linkse dissidenten zoals Patrik Vankrunkelsven werden ongemoeid gelaten.

De georchestreerde afzetting van Coveliers kan niet worden gereduceerd tot de persoon, luidt het in de motie die ondertekend werd door voorzitter en ondervoorzitter Boudewijn Bouckaert en Marc De Vos. Hugo Coveliers ,,symboliseert de donkerblauwe hoofdader van de VLD, vertegenwoordigt de eerste generatie VLD-verruimers en is een hoeksteen van het Antwerpse liberalisme''. Nova Civitas stelt met lede ogen vast hoe de huidige VLD-leiding de donkerblauwe hoofdader van de partij doet wegkwijnen, de eerste generatie van liberale verruimers -- zoals ook Jaak Gabriëls -- uitroeit, en zowel het belang als het gevaar van de Antwerpse politieke realiteit volledig miskent.

Nova Civitas waarschuwt de VLD-top dat de ondermijning van de centrum-rechtse vleugel in de partij zware politieke consequenties kan hebben: omdat de CD&V met het ACV opgezadeld blijft en het Liberaal Appel niet appelleert, dreigt het Vlaams Blok het laatste toevluchtsoord te worden voor de klassiek-liberale, centrum-rechtse VLD-kiezer.

Ik kan hen enkel maar gelijk geven. De manier waarop Coveliers werd aangepakt vind ik als VLD-sympathisant een miskenning van de centrum-rechtse kiezer. Men wil en zal nooit rekenen houden met Antwerpen zoveel is duidelijk. Rechts-gezind zijn is blijkbaar een "vies" woord geworden want blijkbaar willen alle vroegere traditionele centrum-rechtse partijen af van hun rechtervleugels. De verlinksing van de politiek en de samenleving is al lang een feit enkel dreigen de tegenstanders nu enkel nog hun heil te vinden in het extreem-rechtse kamp en ik vindt dat een zéér spijtige zaak.[/img]
Woutertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2003, 18:36   #2
Alvader
Staatssecretaris

Standaard

Eigenlijk zouden sommigen binnen de VLD zich moeten beraden of ze niet beter naar de N-VA zouden overstappen. De VLD-top drie is immers veel te links.
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is....
Alvader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2003, 18:46   #3
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alvader
Eigenlijk zouden sommigen binnen de VLD zich moeten beraden of ze niet beter naar de N-VA zouden overstappen. De VLD-top drie is immers veel te links.
Ik ben het met jou volledig eens wanneer je zegt dat de VLD-top drie veel te links is.

Maar overlopen naar het Liberaal Appel is gewoon geen oplossing. Die partij haalt nauwelijks stemmen.

Het beste zou zijn dat de rechtse krachten binnen de partij een 'putch' zouden proberen, of alleszins een soort verandering afdwingen.

Want op dit moment is het zo dat de VLD een linkse partij is met rechtse kiezers, en dat kan alleen maar slecht aflopen.
Oud 15 december 2003, 18:47   #4
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Woutertje
BRUSSEL -- De liberale denktank Nova Civitas is verontwaardigd over de afzetting van Hugo Coveliers als VLD-fractieleider in de Senaat. Coveliers symboliseert de donkerblauwe hoofdader van de VLD, luidt het in een motie van de Antwerpse en Gentse afdeling van de organisatie. Nova Civitas waarschuwt de VLD-top dat het ondermijnen van de centrum-rechtse vleugel zware politieke gevolgen kan hebben.

Nova Civitas vindt dat Hugo Coveliers stank voor dank gekregen heeft voor de moedige manier waarop hij het partijstandpunt inzake het migrantenstemrecht heeft verdedigd. Linkse dissidenten zoals Patrik Vankrunkelsven werden ongemoeid gelaten.

De georchestreerde afzetting van Coveliers kan niet worden gereduceerd tot de persoon, luidt het in de motie die ondertekend werd door voorzitter en ondervoorzitter Boudewijn Bouckaert en Marc De Vos. Hugo Coveliers ,,symboliseert de donkerblauwe hoofdader van de VLD, vertegenwoordigt de eerste generatie VLD-verruimers en is een hoeksteen van het Antwerpse liberalisme''. Nova Civitas stelt met lede ogen vast hoe de huidige VLD-leiding de donkerblauwe hoofdader van de partij doet wegkwijnen, de eerste generatie van liberale verruimers -- zoals ook Jaak Gabriëls -- uitroeit, en zowel het belang als het gevaar van de Antwerpse politieke realiteit volledig miskent.

Nova Civitas waarschuwt de VLD-top dat de ondermijning van de centrum-rechtse vleugel in de partij zware politieke consequenties kan hebben: omdat de CD&V met het ACV opgezadeld blijft en het Liberaal Appel niet appelleert, dreigt het Vlaams Blok het laatste toevluchtsoord te worden voor de klassiek-liberale, centrum-rechtse VLD-kiezer.

Ik kan hen enkel maar gelijk geven. De manier waarop Coveliers werd aangepakt vind ik als VLD-sympathisant een miskenning van de centrum-rechtse kiezer. Men wil en zal nooit rekenen houden met Antwerpen zoveel is duidelijk. Rechts-gezind zijn is blijkbaar een "vies" woord geworden want blijkbaar willen alle vroegere traditionele centrum-rechtse partijen af van hun rechtervleugels. De verlinksing van de politiek en de samenleving is al lang een feit enkel dreigen de tegenstanders nu enkel nog hun heil te vinden in het extreem-rechtse kamp en ik vindt dat een zéér spijtige zaak.[/img]
U begint het toch wat laat in te zien. Een greep naar de macht is nodig, want de verruimers zijn tevens de veraders van de liberale filosofie.
Met het verruimen om de grootste te worden, heeft men het paard van Troye binnengehaald.
Een overloper, een mandaat geven op de eerste verkiezing is om vodden vragen.
Vraag het eens aan de voddenbaron van Gent.
Iemand van een andere partij binnentrekken om zijn achterban stemmen is gekkenwerk.
De partij heeft NOOIT weerwerk geboden aan het driekoppig monster, G. DGen DW.
Deneys had de bui al lang zien hangen. Hij heeft het tenslotte ook eens verwoordt, maar is dan in het gevecht met Geert Versnick het zwijgen opgelegd.
Laat het 3 koppig monster verder doen, en de Pest Voor Vlaanderen gaat de weg op van CD&V.
Alleen een rechts GEVOERD beleid, met CD&V of het blok, kan de partij uit de onderhang halen. De sossen zullen er zich wel weer uit redden. De slimme sossenstemmers zitten al bij het Blok. De anderen zijn degenen, die nog geloven in St-Niklaas!
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2003, 18:55   #5
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN

C uit W's schermafbeelding

Standaard

en wat gaat NC [size=7]DOEN[/size]?
Janken?
Oud 15 december 2003, 19:02   #6
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W
Janken?
Alles op z'n tijd. Wacht af.
Oud 15 december 2003, 19:50   #7
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dreigt het Vlaams Blok het laatste toevluchtsoord te worden voor de klassiek-liberale, centrum-rechtse VLD-kiezer.
Met alle respect, maar bij liberalen die zich kunnen terugvinden in het programma en de standpunten van het Vlaams Blok plaats ik toch wel een zeer groot vraagteken hoor!
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2003, 19:58   #8
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dies
Citaat:
dreigt het Vlaams Blok het laatste toevluchtsoord te worden voor de klassiek-liberale, centrum-rechtse VLD-kiezer.
Met alle respect, maar bij liberalen die zich kunnen terugvinden in het programma en de standpunten van het Vlaams Blok plaats ik toch wel een zeer groot vraagteken hoor!
Mja, daar zit wat in. Hoewel ik vandaag ook het volgende durf stellen:

Met alle respect, maar bij liberalen die zich kunnen terugvinden in het programma en de standpunten van de VLD plaats ik toch wel een zeer groot vraagteken hoor!

Oud 16 december 2003, 01:15   #9
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Het beste zou zijn dat de rechtse krachten binnen de partij een 'putch' zouden proberen, of alleszins een soort verandering afdwingen.

Want op dit moment is het zo dat de VLD een linkse partij is met rechtse kiezers, en dat kan alleen maar slecht aflopen.
Zoals gebruikelijk in de politiek, is de levensverwachting van de VLD-top zolang 'als de VLD stemmen blijft winnen'. Bij de eerste zware verkiezingsnederlaag zullen de ontevredenen van zich laten horen want dan zijn er een hoop die niet alleen ontevreden zijn over het beleid maar ook nog eens hun postje kwijt zijn. Hopelijk gebeurt dit al binnen een paar maanden.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2003, 01:32   #10
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Ik denk dat er hier een hele hoop zitten die de betekenis van het woordje liberaal niet kennen. Liberalisme is het streven naar zoveel mogelijk vrijheid voor zoveel mogelijk mensen. Liberalisme staat niet gelijk aan egoïsme.
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2003, 15:14   #11
bartje
Minister-President

Standaard

De afzetting van Coveliers vind ik ronduit schandalig. De VLD wordt met dag linkser en linkser. Ik ben en blijf liberaal en ook nog VLD'er maar zoals het nu allemaal is, kan het toch niet meer zu.

Liefde is iets héél kostbaars, dat moet je echt koesteren
bartje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2003, 15:24   #12
Tegendradigaard

Standaard

Het rammelt in de VLD van Guy Trotski V., Patrick Lenin De Wael en Karel Stalin De Gucht.

Hoogmoed komt voor den val.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2003, 17:02   #13
C uit W

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W
Janken?
Alles op z'n tijd. Wacht af.
Weet je iets meer dan ik?
Oud 16 december 2003, 19:20   #14
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10
Citaat:
Ik denk dat er hier een hele hoop zitten die de betekenis van het woordje liberaal niet kennen. Liberalisme is het streven naar zoveel mogelijk vrijheid voor zoveel mogelijk mensen. Liberalisme staat niet gelijk aan egoïsme.
Euhm, beweerde ik soms ergens iets anders? Of bedoel je soms dat het Vlaams Blok een liberale partij is?
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2003, 01:05   #15
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Euhm, beweerde ik soms ergens iets anders? Of bedoel je soms dat het Vlaams Blok een liberale partij is?
Het Vlaams Blok is zeker geen liberale partij, laat daar geen misverstand over bestaan. Wat ik eigenlijk wou zeggen is dat er bij de liberalen een aantal blok-achtige figuren zitten die er niet veel te zoeken hebben. Figuren als Coveliers en De Decker. De mooie resultaten die de VLD in recente verkiezingen behaalde zijn het resultaat van veel geduld en zorgvuldig overwogen politiek denkwerk. Coveliers heeft daar geen enkele verdienste in, noch De Decker.
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2003, 08:25   #16
damawallaby
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Citaat:
Het Vlaams Blok is zeker geen liberale partij, laat daar geen misverstand over bestaan. Wat ik eigenlijk wou zeggen is dat er bij de liberalen een aantal blok-achtige figuren zitten die er niet veel te zoeken hebben. Figuren als Coveliers en De Decker. De mooie resultaten die de VLD in recente verkiezingen behaalde zijn het resultaat van veel geduld en zorgvuldig overwogen politiek denkwerk. Coveliers heeft daar geen enkele verdienste in, noch De Decker.
Beter het Blok dan die bende onbekwamen.
damawallaby is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be