Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Moet de extremist Abou Jahjah uitgewezen worden wegens het ondermijnen van de westerse democratie en
Ja! Zo snel mogelijk! 22 75,86%
nee, laat hem maar in België z'n radicale moslimprincipes botvieren! 7 24,14%
Aantal stemmers: 29. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 28 december 2003, 14:45   #1
William
Provinciaal Statenlid

William's schermafbeelding

Standaard

Zelfs in Nederland weten ze al wie Abou Jahjah is en dat hij een groot, potentieel gevaar is voor de westerse democratie. En dat hij zo snel mogelijk moet gestopt worden vooraleer we allen ten onder gaan aan z'n radicale moslimtheorieën!

Citaat:
[size=6]Onze grondwet en onze gezondheid[/size]

door Ebru Umar

Het grootste gevaar voor ons aller gezondheid en vrijheid vormt op dit moment de uit Libanon afkomstige, tot Belg genaturaliseerde Moslim extremist Dyab Abou Jahjah. Het fanatisme waarmee hij zijn (westerse) grondrecht op respect meent te moeten opeisen, en onder het mom van democratie zelfs een partij met aanhang kan oprichten, gaat het complete westerse voorstellingsvermogen te buiten. Dit alles om nog een stukje van de wereld tot Moslim staat te transformeren. Lang leve onze democratie, vrijheid van menigsuiting en de mensenrechten, de vraag is echter hoe lang nog.... Oftewel: hoe radicale moslimextremisten in staat blijken te zijn onze fundamentele grondbeginselen dusdanig te verkrachten dat ze tegen ons worden gebruik. En dit allemaal onder onze ogen, gebruikmakend van onze grondwet, terwijl wij erbij staan en er voor kiezen de andere kant uit te kijken. Vorige eeuw gebeurde er iets dergelijks en moesten de Amerikanen ons komen helpen.... Tot nog toe is het zorgwekkend dat het geen enkele journalist is gelukt Abou Jahjah een enkele reis terug te verzorgen naar de steen waar hij onder uit is gekropen.

Ik vrees dat we de radicaliserig van een groot gedeelte van de moslims in Nederland/ België voor een belangrijk deel aan onszelf te wijten hebben. In onze media/ mediocratie zijn wij gewend om stellingen te poneren, en daarna pas af te zwakken tot reëlere feitelijkheden. In de strijd om de gunst van de kiezer, stelde Pim Fortuyn recht voor zijn raap: 'De Islam is een achterlijke Godsdienst'. Een prachtige headline, die leidde tot 26 kamerzetels, maar de pers vergat in haar demonisering van Fortuyn de nuancering erachter op te pikken. En schiepe in no-time de voedingsbodem waarop de extreme radicalisering van de Islam, momenteel gepredikt door de AEL, zich als een olievlek wist te verspreiden. En zich tot een onoverzichtelijk groot gevaar voor onze samenleving zal ontpoppen.

In dit licht bezien getuigt het van lef van Jort Kelder, die onder regie van Theo van Gogh, met Abou Jahjah discussieerde over ambitie, drijfveren en ideologie. De overeenkomst tussen de beide heren op het gebied van ambitie en geldingsdrang is angstaanjagend, maar gelukkig scheiden hun wegen zich op het punt van drijfveren en ideologie radicaal. Het verschil tussen moslims en westerlingen wanneer het gaat om de verdediging van ideologische principes zit in de ogen. De verbetenheid waarmee moslims zich verdedigen en aangevallen voelen, de passie en het temperament dat loskomt, de blinde vlek die dan optreedt, valt door westerse journalisten niet te pareren. Het gedrag van moslims komt dan nog het meest in de buurt bij het gedrag van een vrouw, wier kind van haar afgepakt en vermoord dreigt te worden. Alle ratio gaat opzij en de toorn treft de toevallige passant. Maar eindelijk wordt eens een serieuze poging gedaan om Abou Jahjah's ware motieven te ontmaskeren.

En de ware motieven kunnen niet vaak genoeg herhaald worden: dat is het vormen van een moslimstaat, danwel het uitbreiden van de huidige moslimstaten naar ons leefgebied. Hoe zeer dit ook ontkend en weggewuifd wordt door de welbespraakte demagoog Abou Jahjah. Kelder tracht door schijnbaar achteloos geplaatse opmerkingen tussen neus en lippen door Abou Jahjah's fanatisme te ontbloten, komt stukken verder dan zijn meeste collega's maar is niet de eerste die tegen een muur oploopt in deze poging. Onze Nederlandse onbekendheid met radicale moslims, hun verbetenheid, en onnavolgbare manier van redeneren, is een handicap bij het ontmaskeren van hun minachting jegens onze samenleving en cultuur.

Het is een spel voor Abou Jahjah, terwijl zijn tegenstanders het serieus bedoelen. Het gevaar dat we met zijn allen lopen te bagetalliseren komt van geletterde fanatiekelingen als Abou Jahjah... Dit soort mensen is namelijk selectief geïntegreerd, en zij weten hoe Nederlanders/ Westerlingen denken: ongecompliceerd en open voor argumentatie. Andersom weten wij niet hoe zij denken. De minachting die ze uitstralen door hun voorsprong heeft men nog niet van repliek weten te dienen. Het is onbekend hoe de draadjes in een radicaal moslim brein met elkaar in verbinding staan: voorgeprogrammeerd door een meerdere en niet voor een andere rede vatbaar. Moslimextremisten kun je nog het beste vergelijken met de karikaturale Duister: 'Befehl ist Befehl, der Führer hat gesprochen...' Mensen als Abou Jahjah op ratio, feitelijkheden, moraal en fatsoen aan te spreken, heeft geen zin. Abou Jahjah slaat om zich heen met onze grondwet en mensenrechten –beginselen die hij pas na zijn pubertijd heeft mogen ervaren in het Westen. Kelder laat zich niet van de wijs brengen en in zijn zwijgzame momenten spreekt zijn gezicht boekdelen. Het spraakkanon Abou Jahjah wordt nog niet tot halt gebracht, maar in ieder geval geraakt.

De enorme haat en minachtig in de ogen van fanatieke moslims die sinds een half jaar op TV opgevoerd worden, baart mij zorgen. We gaan daar met zijn allen te gemakkelijk aan voorbij. De blik in Abou Jahjah's ogen intrigeert mij mateloos. Die wil ik zien.

Dan heb ik het genoegen Abou Jahjah live mee te mogen maken bij Nederland Kiest. Ik krijg de best seat in the house: recht achter Felix Rottenberg zodat ik inderdaad zijn ogen kan zien. Na afloop van het tamme interview –de heren hebben duidelijk niet naar Krachtstroom gekeken- aarzel ik maar ik besluit toch hem aan te spreken. Hij heeft namelijk gezegd dat alleen Moslims lid zullen kunnen worden van de Nederlandse AEL, en blanken niet. Over democratie gesproken... Ik vraag me af hoe je bewijst dat je moslim ben. Hij wijst integratie af. Dat scheelt dus weer een ministerspost. Daarnaast vraag ik me af wat zijn doel in dit leven is: 6 miljard moslims?? Over Narcisme gesproken... Ik vind het onbegrijpelijk dat professionals als Rottenberg en Van Nieuwkerk hieraan voorbij gegaan zijn. En dan overkomt me iets waar ik geen ervaring mee heb: ik word genegeerd. Door een Man. Door een Moslim Man. Waarschijnlijk herkent hij in mijn ogen hetzelfde fanatisme en vastberadenheid, zij het voor tegengestelde zaken. En Moslims met een missie laten zich door niets en niemand van de wijs brengen, zeker niet door een vrouw, wezens waar oorlogen om begonnen zijn...
Gevaarlijke man Dyab Abou Jahjah, absoluut een gevaar voor onze gezondheid!

Ebru Umar
Mja, nu hoor je het eens van een ander..
Oud 28 december 2003, 14:52   #2
Spelev
Minister

Spelev's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Spelev
Standaard

Als hij een deel van de moslims vertegenwoordigt heb ik daar geen probleem mee dan zijn die ook al niet verplicht om op een partij te stemmen die ze niet mogen. Begrijp mij nu niet verkeer ik zie de DMP ook niet zo goed in de regering zetelen (als dat er ooit van komt) maar het geeft sommige allochtonen en autochtonen moslims weer iets om in te geloven. En dat neemt hun gedachte dan weer weg van het racisme en discriminatie dat vaak tegen hun word gebruikt.
Oud 28 december 2003, 14:59   #3
whoisy
Gouverneur

Standaard

Ik vind niet dat hij moet worden uitgewezen om de reden waarover de poll gaat. Iemand om zijn ideeëngoed uitwijzen is geen logische actie van een democratisch bestel.
Indien hij echter op illegale wijze de bElgIsche nationaliteit heeft verkregen dan betekent dat dat hij onwettig bElg is geworden. Die reden vind ik wel valabel om hem de bElgIsche nationaliteit terug af te nemen, en hem uit te wijzen.
Op één of andere manier laat men hem daarover met rust.
whoisy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2003, 15:15   #4
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door whoisy
Ik vind niet dat hij moet worden uitgewezen om de reden waarover de poll gaat. Iemand om zijn ideeëngoed uitwijzen is geen logische actie van een democratisch bestel.
Indien hij echter op illegale wijze de bElgIsche nationaliteit heeft verkregen dan betekent dat dat hij onwettig bElg is geworden. Die reden vind ik wel valabel om hem de bElgIsche nationaliteit terug af te nemen, en hem uit te wijzen.
niet om reden van een poll, maar om politieke redenen, redenen van staatveiligheid, redenen van verdraagzaamheid, redenen van integratie van gewone mensen, redenen van islamisering tegen te gaan, enz...
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2003, 15:25   #5
Peter De Ryck
Banneling

Stuur een bericht via ICQ naar Peter De Ryck Stuur een bericht via Instant Messenger naar Peter De Ryck Stuur een bericht via MSN naar Peter De Ryck
Standaard

Wat onderscheid Dyab Abou Jahjah van het Vlaams Blok
Uiteindelijk vormt het extremistisch,racistisch en facistisch Vlaams Blok met haar 761.000 stemmen een grotere bedreiging voor onze samenleving dan die paar honderd aanhangers van Dyab Abou Jahjah.
Daarom vindt ik het positief dat het proces tegen het Vlaams Blok te Gent wordt overgedaan,waar men de rechters minder snel kan intimideren.
Het Vlaams Blok is een blok aan het been van de Vlamingen.
Peter De Ryck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2003, 15:26   #6
whoisy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
Citaat:
niet om reden van een poll, maar om politieke redenen, redenen van staatveiligheid, redenen van verdraagzaamheid, redenen van integratie van gewone mensen, redenen van islamisering tegen te gaan, enz...
...

Ik bedoel wel de reden die wordt aangehaald in de poll.

"Moet de extremist Abou Jahjah uitgewezen worden wegens het ondermijnen van de westerse democratie en waarden"

Als de democratie niet sterk genoeg is om zichzelf in stand te houden is dat haar probleem. De democratie in stand houden door ondemocratische middelen te hanteren druist volledig in tegen... de democratie, waardoor het per definitie geen democratie meer is.

Daarom stem ik niet in deze poll.
Oud 28 december 2003, 15:27   #7
whoisy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peter De Ryck
Wat onderscheid Dyab Abou Jahjah van het Vlaams Blok
Uiteindelijk vormt het extremistisch,racistisch en facistisch Vlaams Blok met haar 761.000 stemmen een grotere bedreiging voor onze samenleving dan die paar honderd aanhangers van Dyab Abou Jahjah.
Daarom vindt ik het positief dat het proces tegen het Vlaams Blok te Gent wordt overgedaan,waar men de rechters minder snel kan intimideren.
Het Vlaams Blok is een blok aan het been van de Vlamingen.
maw, jij zou er geen probleem mee hebben om een democratie ten allen koste te beschermen, zelfs al moet dat gebeuren met ondemocratische middelen?
Oud 28 december 2003, 15:35   #8
Spelev
Minister

Standaard

"Moet de extremist Abou Jahjah uitgewezen worden wegens het ondermijnen van de westerse democratie en waarden"

Moet het Vlaams Blok uitgewezen worden wegens het ondermijnen van de Belgische democratie en waarden?
Oud 28 december 2003, 15:41   #9
William
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ajl

Moet het Vlaams Blok uitgewezen worden wegens het ondermijnen van de Belgische democratie en waarden?
Moet ajl uitgewezen worden wegens het zich gedragen van een papegaai op onze welvarende forum?
Oud 28 december 2003, 15:42   #10
Spelev
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door William
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ajl

Moet ajl uitgewezen worden wegens het zich gedragen van een papegaai op onze welvarende forum?
ik stelde enkel de twee tegenpolen voor tenzij u anders beweert natuurlijk.
Oud 28 december 2003, 15:43   #11
Coekie
Provinciaal Gedeputeerde

Coekie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vrees dat we de radicaliserig van een groot gedeelte van de moslims in Nederland/ België voor een belangrijk deel aan onszelf te wijten hebben. In onze media/ mediocratie zijn wij gewend om stellingen te poneren, en daarna pas af te zwakken tot reëlere feitelijkheden. In de strijd om de gunst van de kiezer, stelde Pim Fortuyn recht voor zijn raap: 'De Islam is een achterlijke Godsdienst'. Een prachtige headline, die leidde tot 26 kamerzetels, maar de pers vergat in haar demonisering van Fortuyn de nuancering erachter op te pikken. En schiepe in no-time de voedingsbodem waarop de extreme radicalisering van de Islam, momenteel gepredikt door de AEL, zich als een olievlek wist te verspreiden. En zich tot een onoverzichtelijk groot gevaar voor onze samenleving zal ontpoppen.
Dus eigenlijk is het blok een gevaar voor onze maatschappij want het zijn zij die (al dan niet gewild) het moslim extremisme groot maken.

Coekie
In your neighbourhood.
Coekie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2003, 15:57   #12
William
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Coekie
Citaat:
Dus eigenlijk is het blok een gevaar voor onze maatschappij want het zijn zij die (al dan niet gewild) het moslim extremisme groot maken.

Coekie
Ten eerste komt de tekst van een Nederlandse site en heeft het Vlaams Blok hiermee niets te maken. En ten tweede kan je een mug niet groter maken dan het al is m.a.w. iets groeit steeds uit zijn eigen en niet door de wil van een ander in die zin dat de 'AEL' z'n moslimextremistische imago enkel en alleen aan zijn eigen te danken heeft en niet door het Vlaams Blok of andere partijen!

Ik wil hier gewoon aan tonen dat de AEL een ondermijnende organisatie is die de samenleving grote schade kan veroorzaken!
Oud 28 december 2003, 16:49   #13
Quicky
Gouverneur

Quicky's schermafbeelding

Standaard

Deze man moet direcht teruggestuurd worden naar zijn eigen land. Hij vormt een gevaar voor elk volk, jammer genoeg ook voor zijn eigen volk, daarom moest hij daar waarschijnlijk ook weg. Kortom de wereld is beter zonder Abou Kaka...
Quicky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2003, 19:44   #14
William
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Quicky
Deze man moet direcht teruggestuurd worden naar zijn eigen land. Hij vormt een gevaar voor elk volk, jammer genoeg ook voor zijn eigen volk, daarom moest hij daar waarschijnlijk ook weg. Kortom de wereld is beter zonder Abou Kaka...
Oud 29 december 2003, 11:36   #15
Steenuil
Lokaal Raadslid

Steenuil's schermafbeelding

Standaard

Domme pol.

Je vergeet dat Jaja in Nederland bekender is en meer aanhang heeft dan in België. In België is het fundamentalisme onder de jongeren blijkbaar minder groot. Is dat geen goed nieuws?

Dat Jaja niet geliefd is bij de meerderheid van de moslims in ons land is een feit. Dat het AEL in dezelfde politieke hoek zit als het Blok (extreem rechts dus) lijkt mij ook een feit. Je mag me het tegendeel bewijzen.

Jaja wordt een gevaar als je hem groot maakt. En daar is het Blok goed mee bezig door hem telkens als zondebok naar voor te schuiven.
Oud 29 december 2003, 11:39   #16
whoisy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steenuil
Domme pol.

Je vergeet dat Jaja in Nederland bekender is en meer aanhang heeft dan in België. In België is het fundamentalisme onder de jongeren blijkbaar minder groot. Is dat geen goed nieuws?

Dat Jaja niet geliefd is bij de meerderheid van de moslims in ons land is een feit. Dat het AEL in dezelfde politieke hoek zit als het Blok (extreem rechts dus) lijkt mij ook een feit. Je mag me het tegendeel bewijzen.

Jaja wordt een gevaar als je hem groot maakt. En daar is het Blok goed mee bezig door hem telkens als zondebok naar voor te schuiven.
De macht van het Vlaams Blok is blijkbaar nog nooit zo groot geweest als nu.
Waarschijnlijk schuiven ze "hem" telkens naar voor als zondebok telkens ze in al die programma's op de televisie uitgenodigd zijn.
Wist je trouwens dat het Vlaams Blok tevens verantwoordelijk is voor het op de rand van uitsterven staan van walvissen?
Oud 29 december 2003, 11:50   #17
Steenuil
Lokaal Raadslid

Steenuil's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wist je trouwens dat het Vlaams Blok tevens verantwoordelijk is voor het op de rand van uitsterven staan van walvissen?
Ja, dat wist ik. Ik vind het schandalig dat dat niet meer in de linkse media komt.
Oud 29 december 2003, 11:54   #18
whoisy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steenuil
Citaat:
Ja, dat wist ik. Ik vind het schandalig dat dat niet meer in de linkse media komt.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be