![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Aanslagen tegen Israël: verwonderlijk?
De Israëliërs hebben de Palestijnen verjaagd van het land waarop ze woonden, zij bouwen constant nederzettingen op deze Palestijnse grond, Israël trekt een muur op door vruchtbaar Palestijns gebied (en maakt de grens dan nog vaak zodanig, dat de meest vruchtbare grond binnen Israël valt) en tenslotte : Israël maakt van de 'Palestijnse Staat' (en ik wil de Joden geenzins beledigen) of voor wat die verhakkelde grond moge doorgaan één groot concentratiekamp. En dan doen de Israëliërs verwonderd dat er aanslagen zijn. Nee toch, wat had je dan verwacht? Een boeketje rozen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik weet niet precies hoe heel de geschiedenis gegaan is en hoe de Palestijnen verjaagt zijn en van wie nu de grond eigenlijk is. Hoe ver je hiervoor moet terugdenken...geen idee.
Wat ik wel weet is dat als de Palestijnen gelijk hebben en ze ooit hun grond terug willen dat ze hem op deze manier niet gaan terug krijgen. Wat verwachten de PAlestijnen, dat Israel aanslagen niet gaat wreken, een boeketje bloemen?
Laatst gewijzigd door illwill : 31 januari 2007 om 10:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
P.S. Het citaat van Exodus begrijp ik niet goed. Laatst gewijzigd door system : 31 januari 2007 om 10:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Uw post wordt gesteund door feiten die geen feiten zijn. 1) De Palestijnen werden niet verjaagd; 2) Vruchtbaar Palestijns gebied : laat me niet lachen; 3) Uw conclusie dat Israel de Palestijnse staat vruchtbare grond ontneemt; Te dom voor woorden.
![]() |
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
![]() Het moet me nogmaals van het hart dat als U hier in een paar zinnen iets wilt verwoorden dat een politiek conflict is dat angstvallig wordt gekoesterd door de moslimwereld en waar vooral geen verandering in mag komen - immers dan hebben de Arabieren geen gemeenschappelijke vijand meer in hun gebied.
In de Arabische wereld bestaat geen vrede noch vrijheid. Tot diep in de jaren '50 was het nog heel normaal dat de enen nomadenstam de ander overviel. Talloos waren dergelijk "raids" en niemand zag er iets kwalijks in. Nu de Arabische landen naar westers model moeten worden bestuurd, zoekt men een andere uitlaatklep voor hun spirituele agressie. En die hebben ze gevonden en proberen deze nu ook in onze maatschappij te introduceren, hoewel dat heel wat moeilijer gaat, maar waar ze wel worden geholpen door de politici in de betrokken landen. Uw post - draad is daar een duidelijk voorbeeld van.
![]() |
#7 | ||
Banneling
|
![]() [quote]
Citaat:
Citaat:
Je moet trouwens wat nuanceren: toen de kruisvaarders naar Jeruzalem trokken, waren het onbeholpen boeren, brutale mensen die nauwelijks konden lezen of schrijven en die dood en verderf kwamen zaaien in een verfijnde Arabische cultuur. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() De kruistochten waren 800 jaar geleden
![]() Dat zijn stokoude koeien die je hier uit de gracht sleurt.
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() Dat is gedeeltelijk ook zo. Wat ik wil poneren is: de Palestijnse kwestie is een tijdbom. Veel geweld van fundamentalistische jonge moslims vindt zijn origine in dit conflict. De islam is een godsdienst die niet minder of meer gewelddadiger is dan andere godsdiensten(zie kruistochten). Het Westen (minder Europa de laatste tijd) en vooral de VSA gebruikt een dubbele standaard. De VSA is vaak hypocriet op dit vlak.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() U gooit zowat alles op een hoop en tracht zo een verkeerde conclusie te bewijzen. Ok de gebieden worden soms afgesloten, maar de oorzaak ligt eerder bij Hamas, Jihad en dergelijke die continu aanslaggen of raketaanvallen uitvoeren op israël, elk land heeft het recht, neen de plicht zichzelf en zijn burgers te beschermen.
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Minister
|
![]() Gaan we deze discussie nu alweer beginnen? Meester! Hij begon! Nietes, Hij begon! Waar er twee vechten hebben er twee schuld, zo simpel is het en dan maakt het niet uit aan welke kant de eerste dode viel.
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tuurlijk niet, maar velen die geboren zijn in deze huizen hebben ook geen schuld voor deze daden in de geschiedenis, en geef toe dat ook zij het er niet bij laten indien ze uit hun huis gejaagd worden terwijl ze ook al jaren lang geterrorizeerd worden. Het probleem is gewoon niet zo simpel op te lossen, israeliers weg en hupla de palestijnen terug.
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ik meende me te herineren dat Palestijnen "genetisch" meer gemeen hadden met de oorspronkelijke Joden. Dan met de huidige Joden.
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
|
![]() Citaat:
Het probleem is terug te voeren op het feit dat de Palestijnen na 60 jaar van opeenvolgende nederlagen liever verder nederlagen lijden dan vrede te sluiten. dat is jammer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Banneling
|
![]() [quote=system;2390310]Neen maar geef toe dat als jij uit je huis zou gejaagd worden, dat je het er toch ook niet zo bij zou laten.
[quote] Neen, da's juist. Maar als mijn dochter op een bus door een bom om het leven komt, zal ik het er ook niet bij laten. U ziet: de pot verwijt de ketel. Moge de sterkste winnen. En liefst zo rap mogelijk. Dat is immers de enige oplossing voor dit conflict. Zonder de geschiedenis uit te wissen, speelt bemiddelihng geen rol meer. |
![]() |
![]() |