![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Burgemeester
|
![]() Chavez gets sweeping new powers "Venezuelan President Hugo Chavez has been granted new special powers after an extraordinary assembly vote in the main square of the capital, Caracas.Mr Chavez will now be able to rule by decree for the next 18 months." http://news.bbc.co.uk/2/hi/americas/6315819.stm In het nederlands: ![]() Blijkbaar krijgt hij de vrije hand voor 18 maanden. Ik snap niet waarom hij dit nodig zou hebben als hij zo'n parlement heeft. Ik hoop het niet maar misschien heb ik me dan toch in Chavez vergist. Laatst gewijzigd door Nussbaum : 31 januari 2007 om 23:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Eindelijk volksdemocratie, zal de PVDA zeggen..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Misschien is uw titel niet helemaal correct:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 31 januari 2007 om 23:47. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Burgemeester
|
![]() Voor elke graai naar de macht heeft men wel een excuse.
Laatst gewijzigd door Nussbaum : 31 januari 2007 om 23:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() There's a new possie in the South: the Red Bastards, headed by 'oil-money' Chavez. Other Members: the 'half brothers' Castro, 'comeback' Ortega, 'big boy' Lula da Silva, Evo 'nationalising' Morales, Raphael 'backed up' Correa,... and more to come.
Join now in a victorious battle against the Western imperialists. Oil at discount prices for new members. Laatst gewijzigd door Dycore : 1 februari 2007 om 00:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Minister-President
|
![]() Chavez is dan nu eindelijk dictator rei gerendae causa, net zoals Julius Caesar.
![]() |
![]() |
#7 |
Minister
|
![]() Doet me denken aan de volmachten van Martens in de jaren '80. Chavez, de nieuwe Wilfried...
![]()
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De mensen zijn arm en weten niet beter en trappen er dus in. Achter de schermen voert hij allerlei dubieuze wetten die gevaarlijk zijn en hem alleenmacht geven. Het land zou beter af zijn met een echte democraat die het meent. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() K'vergelijk hem met DeGaule maar dan positiever.
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maja, als er Bush had gestaan had u deze reactie ook nooit gegeven. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
trouwens, vergeet niet dat het alternatief bij de jongste presidentsverkiezingen een man was die de staatsgreep tegen chavez in 2002 openlijk steunde. niet bepaald een lieve fijne democraat he.
"Kapitalisme is allerminst een onderdrukkingssysteem, maar veeleer een selectie van de waardevolsten, het bijeenbrengen van de besten en een sterk ontwikkeld gevoel voor individuele verantwoordelijkheid" - Het VBO had het niet beter kunnen zeggen, maar neen: het is Benito Mussolini |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Chavez en de zijnen hebben op 8 jaar tijd 10 verkiezingen gewonnen. Ik vind het wat moeilijk zo iemand een dictator te noemen.
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Chavez heeft de macht gegrepen via democratische verkiezingen, maar dat heeft Hitler ook gedaan.
Vandaag verzekert Chavez zichzelf alle machten, en komt er zelf voor uit om zonder limiet President te blijven, een leven lang. Met verkiezingen als het moet, zonder als het lukt. Een nieuwe dictator in de maak, dit keer weer een linkse. Wat mij vooral stoort bij die Chavez, is dat hij de rest van de wereld de moraal leert, maar zelf stilletjesaan onrustwekkende trekjes vertoont wat dat betreft. Ook heeft hij de mond vol van kritiek op Bush (wat niet verboden is), maar zelf gaat hij dan bloedige dictators en andere gure figuren ( bijvoorbeeld Castro en Achmadinejad ) omhelzen zen zelfs steunen. Als de wereld een toekomstig probleem wilt vermijden, dan moet ze ervoor zorgen dat die Chavez zo snel mogelijk wordt geruimd. Doen we dat niet, dan kun je nu al rekenen op een gevaarlijke toestand in de nabije toekomst, en waarschijnlijk voor lange tijd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Staatssecretaris
|
![]() OP een of andere manier had ik het wel verwacht dat de Hugo zijn parlement buiten schot ging stellen. Maar om het te vergelijken met Hitler, dat is mij iets te vergaand. Hij zal volgens mij wel een leven lang president kunnen blijven, maar zal, naar mijn mening, verkiezingen uitschrijven per afgelopen termijn!
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Jongens, jongens... de PVDA heeft wel een heel speciale humor... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN