Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2007) > Jürgen Verstrepen (Lijst Dedecker) - 5 tot 11 februari
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Jürgen Verstrepen (Lijst Dedecker) - 5 tot 11 februari Voormalig radiogeweld, presenteerde enkele talkshows op radio en televisie. Stapt in 2004 in de politiek en is verkozen als Vlaams volkvertegenwoordiger. Voorvechter van vrije meningsuiting en actief in de mediacommissie in het Vlaams Parlement. Op 17 april 2007 kondigde Verstrepen zijn overstap naar de Lijst Dedecker aan na een dispuut met VB-voorzitter Frank Vanhecke.

Discussietools
Oud 7 februari 2007, 15:41   #1
Prien G.
Burger

Standaard politicsinfo.net

Verstrepen , mr

Naar het schijnt bent u de stichter van politicsinfo.net .

Ben je daar de laatste tijd nog gaan kijken wat het is daar een ranzige boel geworden, het kruim van de VB racisten zit daar vrolijk en openlijk de grootste en ook goorste onzin uit te kramen

Was het in uw tijd ook al zo'n "bruin" forum & wat vindt u van de huidige gang van zaken

cheers

Prien

Laatst gewijzigd door Prien G. : 7 februari 2007 om 15:42.
Prien G. is offline  
Oud 7 februari 2007, 15:47   #2
garfield
Europees Commissaris

garfield's schermafbeelding

Standaard

Vrijheid van mening is er voor iedereen.
Oud 7 februari 2007, 16:13   #3
Jürgen Verstrepen

Jürgen Verstrepen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Prien G. Bekijk bericht
Verstrepen , mr

Ben je daar de laatste tijd nog gaan kijken wat het is daar een ranzige boel geworden, het kruim van de VB racisten zit daar vrolijk en openlijk de grootste en ook goorste onzin uit te kramen

Was het in uw tijd ook al zo'n "bruin" forum & wat vindt u van de huidige gang van zaken

cheers

Prien
Ben inderdaad stichter geweest van politicsinfo waar het forum 1 klein onderdeel van was. Dat is nu overgebleven van het hele project na de overname door Roland Duchatelet, eind 2003. Ik zal eerst eens moeten lezen vooraleer iets te zeggen over wat jij noemt de onzin enz.. Ben er al lang niet meer geweest. Vroeger werd er nogal veel mankracht gestoken in de forumbegeleiding en wisten we goed evenwicht te houden door een vrij strakke moderatie.
Oud 7 februari 2007, 16:24   #4
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Verstrepen , mr

cheers

Prien
De schrijfsels op dat forum (nu ja, forum....) zijn zeer bevorderlijk voor mijn stoelgang.
Pietje is offline  
Oud 7 februari 2007, 16:27   #5
Jürgen Verstrepen

Jürgen Verstrepen's schermafbeelding

Standaard

Ik wel wel best eens een discussie willen voeren over de grenzen van vrije meningsuiting (grijns)
Oud 7 februari 2007, 16:28   #6
garfield
Europees Commissaris

garfield's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jürgen Verstrepen Bekijk bericht
Ik wel wel best eens een discussie willen voeren over de grenzen van vrije meningsuiting (grijns)
Met mij zou dit pas saai zijn (zitten vermoedelijk op dezelfde golflengte) .
Alles moet kunnen (wat niet wil zeggen dat ik elke opinie ok vind natuurlijk)
Oud 7 februari 2007, 16:29   #7
Prien G.
Burger

Standaard

Citaat:
awel start

Verstrepen , Mr

Wat is voor u de grens van friedom of spietsj

bek toe joe , sir
Oud 7 februari 2007, 18:58   #8
De Prof
Minister-President

De Prof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Verstrepen , mr

cheers

Prien
Wel, wel...

De pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet...
Open eens een poll, over wie er hier voor het VB stemt.

Je zal zien, dit forum is even 'bruin' als politicsinfo.
Nu ja, door het feit dat u de termen als 'bruin', 'ranzig' en racisten hanteert.
Weten we al van waar de wind komt.

Wie het schoentje past, trekken het aan....

Laatst gewijzigd door De Prof : 7 februari 2007 om 18:59.
De Prof is offline  
Oud 7 februari 2007, 19:06   #9
De Prof
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ben inderdaad stichter geweest van politicsinfo waar het forum 1 klein onderdeel van was. Dat is nu overgebleven van het hele project na de overname door Roland Duchatelet, eind 2003. Ik zal eerst eens moeten lezen vooraleer iets te zeggen over wat jij noemt de onzin enz.. Ben er al lang niet meer geweest. Vroeger werd er nogal veel mankracht gestoken in de forumbegeleiding en wisten we goed evenwicht te houden door een vrij strakke moderatie.
Qua 'vrije meningsuiting' is PI beste politiek forum dat er bestaat.
Men gaat daar niet voor elke 'scheet' klagen en zagen bij de moderators.
Ik weet niet of dat vroeger zo was?

Daarbij, één van uw uitspraken is altijd geweest:

Ik zit veel liever tegenover iemand die zen mening in alle geuren en kleuren verspreidt, dan iemand die stilletjes zwijgt, want dan weet je niet wie er voor u zit.

Laatst gewijzigd door De Prof : 7 februari 2007 om 19:30.
De Prof is offline  
Oud 7 februari 2007, 19:24   #10
Mac Don
Banneling

Standaard

Politicsinfo ken ik nog, al ist lang geleden...

Er zijn nog vrije meningsfora, zelfs waarvan de naam hier gecensureerd is...
Mac Don is offline  
Oud 7 februari 2007, 21:05   #11
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Na de aftocht van Maarten Malaise is het toch lelijk ontspoord. Kristof Vereecke kijkt er eigenlijk niet meer naar om. Ik weet zelfs niet meer zeker of Duchâtelet nog iets te maken heeft met PI. Het forum wordt vandaag gemodereerd door drie Vlaams Belang'ers, waarvan twee behoorlijk extreem. Vriendjespolitiek tiert er welig; moderators doen niet eens moeite om ten minste de schijn van onpartijdigheid hoog te houden; veel gescheld en weinig inhoud. Het is eigenlijk wel droevig dat de bakermat van de politieke discussieforums vandaag niet meer is dan een onderonsje van vaste stamgasten die elke rechtse nieuwkomer doodknuffelen en elke linkse nieuwkomer, onder het wegkijkend oog van de moderatie, buiten pesten. Tragisch.
Den Duisteren Duikboot is offline  
Oud 7 februari 2007, 21:09   #12
Duvel
Partijlid

Duvel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mac Don Bekijk bericht
Politicsinfo ken ik nog, al ist lang geleden...

Er zijn nog vrije meningsfora, zelfs waarvan de naam hier gecensureerd is...
stormfront ?
Oud 7 februari 2007, 21:10   #13
Duvel
Partijlid

Duvel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Na de aftocht van Maarten Malaise is het toch lelijk ontspoord. Kristof Vereecke kijkt er eigenlijk niet meer naar om. Ik weet zelfs niet meer zeker of Duchâtelet nog iets te maken heeft met PI. Het forum wordt vandaag gemodereerd door drie Vlaams Belang'ers, waarvan twee behoorlijk extreem. Vriendjespolitiek tiert er welig; moderators doen niet eens moeite om ten minste de schijn van onpartijdigheid hoog te houden; veel gescheld en weinig inhoud. Het is eigenlijk wel droevig dat de bakermat van de politieke discussieforums vandaag niet meer is dan een onderonsje van vaste stamgasten die elke rechtse nieuwkomer doodknuffelen en elke linkse nieuwkomer, onder het wegkijkend oog van de moderatie, buiten pesten. Tragisch.

*knip*
Oud 7 februari 2007, 21:23   #14
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prof Bekijk bericht
Qua 'vrije meningsuiting' is PI beste politiek forum dat er bestaat.

Men gaat daar niet voor elke 'scheet' klagen en zagen bij de moderators.
Ik weet niet of dat vroeger zo was?

Daarbij, één van uw uitspraken is altijd geweest:

Ik zit veel liever tegenover iemand die zen mening in alle geuren en kleuren verspreidt, dan iemand die stilletjes zwijgt, want dan weet je niet wie er voor u zit.
1) Het publiek van PI bestaat bijna uitsluitend uit Vlaams Belang'ers. Op deze site zit onmiskenbaar een veel breder publiek. Schuim gerust het hele forum af.
2) Als de vrije meningsuiting dan toch zo belangrijk is op PI, leg dan eens uit waarom ik daar gebannen ben? Ik heb daar zelfs nooit een officiële uitleg voor gekregen. Ik heb Kristof indertijd gemaild om te vragen of hij achter die beslissing (van Blauwvoet) stond: nooit een antwoord op gehad. Er was een incident met Blauwvoet, dat weinig voorstelde: een discussie over een ingreep van hem die ik met redelijke argumenten met de grond gelijk had gemaakt. Resultaat: permanente ban. Ik kan alleen maar concluderen dat hij een uitgelokte uitschuiver van mij heeft gebruikt om mij eruit te gooien. Op politics.be kan ik tenminste met een gevarieerder publiek discussiëren, met de geruststellende zekerheid dat de mods hier fantastisch werk leveren, zich niet inhoudelijk in de discussies mengen, elkaar controleren en niet harder ingrijpen tegen 'linksen' dan tegen 'rechtsen'. Ik wil gerust aannemen dat het voor een rechtse leuk discussiëren is op PI, maar dat volstaat niet om van een geslaagde site te spreken, hé.
3) Denk je ook niet dat moderators wel eens nuttig kunnen zijn om discussies überhaupt mogelijk te maken?
Den Duisteren Duikboot is offline  
Oud 7 februari 2007, 22:30   #15
De Prof
Minister-President

Standaard

Citaat:
1) Het publiek van PI bestaat bijna uitsluitend uit Vlaams Belang'ers. Op deze site zit onmiskenbaar een veel breder publiek. Schuim gerust het hele forum af.
Daar heb je gelijk in, ik spreek dat niet tegen

Citaat:
2) Als de vrije meningsuiting dan toch zo belangrijk is op PI, leg dan eens uit waarom ik daar gebannen ben? Ik heb daar zelfs nooit een officiële uitleg voor gekregen. Ik heb Kristof indertijd gemaild om te vragen of hij achter die beslissing (van Blauwvoet) stond: nooit een antwoord op gehad. Er was een incident met Blauwvoet, dat weinig voorstelde: een discussie over een ingreep van hem die ik met redelijke argumenten met de grond gelijk had gemaakt. Resultaat: permanente ban. Ik kan alleen maar concluderen dat hij een uitgelokte uitschuiver van mij heeft gebruikt om mij eruit te gooien.
Hier kan ik me niet over uitspreken, ik ben geen betrokken partij, en heb daar veel te weinig weet van .

Citaat:
Op politics.be kan ik tenminste met een gevarieerder publiek discussiëren, met de geruststellende zekerheid dat de mods hier fantastisch werk leveren, zich niet inhoudelijk in de discussies mengen, elkaar controleren en niet harder ingrijpen tegen 'linksen' dan tegen 'rechtsen'. Ik wil gerust aannemen dat het voor een rechtse leuk discussiëren is op PI, maar dat volstaat niet om van een geslaagde site te spreken, hé.
Ik heb geen probleem als de mods mee discuteren, zolang ze geen misbruik maken van hun 'macht'.

Dit forum heeft één groot nadeel, het is slachtoffer van zen succes.
Als je hier niet voldoende online bent, kan je uw topics of reacties gaan zoeken bij het 'oud papier'

Of het leuk discuteren is op PI, dat laat ik in het midden.
Iedereen doet er zen ding, maar ik heb geen goesting om steeds mee te zeulen met de 'meerderheid' als ik er een andere mening op na hou.
Lees men laatste reacties er maar eens op na.

Citaat:
3) Denk je ook niet dat moderators wel eens nuttig kunnen zijn om discussies überhaupt mogelijk te maken?
Ja, soms wel, maar of een discussie slaagt of niet slaagt, ligt toch steeds aan de persoon die ze voert.
De Prof is offline  
Oud 7 februari 2007, 22:56   #16
Mac Don
Banneling

Standaard

Citaat:
Het is eigenlijk wel droevig dat de bakermat van de politieke discussieforums vandaag niet meer is dan een onderonsje van vaste stamgasten ...
Buiten deze forumsessies is het hier van hetzelfste...

Laatst gewijzigd door Mac Don : 7 februari 2007 om 22:56.
Mac Don is offline  
Oud 7 februari 2007, 23:26   #17
Starkan
Staatssecretaris

Starkan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mac Don Bekijk bericht
Buiten deze forumsessies is het hier van hetzelfste...
Er zijn heus wel andere topics dan de tettendraad hé, Mac Don. Ik zou zeggen verruim je wereld
Starkan is offline  
Oud 8 februari 2007, 12:02   #18
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
wat ik dus ten stelligste kan ontkennen. ge moet stevig in uw schoenen kunnen staan als linkse, zonder twijfel, maar discussiëren zonder tegenstand is ook niet tof hé.
Oud 8 februari 2007, 12:20   #19
Confucius
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Verstrepen , mr

cheers

Prien
Leuk ! Werkt U voor de Morgen ? Zelden zo een progressief debater tegengekomen. Er is nog toekomst voor deze wereld met mensen zoals U. Politicsinfo sluiten zodat die andersdenkenden U niet meer storen ?
Oud 8 februari 2007, 15:03   #20
Prien G.
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Confucius Bekijk bericht
Leuk ! Werkt U voor de Morgen ? Zelden zo een progressief debater tegengekomen. Er is nog toekomst voor deze wereld met mensen zoals U. Politicsinfo sluiten zodat die andersdenkenden U niet meer storen ?
zou een goed begin zijn

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be