![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() “De Belgische constructie biedt voor ons geen enkele democratische meerwaarde, wel integendeel. België is nu geen federatie, geen confederatie, maar een "contra-federatie" : het is haast onmogelijk om een politiek thema te vinden waarover men het in beide landsgedeelten eens is. Dáárom kiezen wij resoluut voor Vlaanderen.” Ik heb ook steeds meer de indruk dat de N-VA Vlaanderen aan het verkopen is. Bourgeois en Dewever hebben geld geroken, een mooie oude dag en misschien zelfs en lintje van den Albééér. De N-VA gaat de richting van Schiltz'en en de Anciaux'en uit, de Vlaamse burger het zoveelste mes in de rug steken. Niet moeilijk dat De Bont als Vlaams nationaliste voor het Vlaams Belang kiest, er is geen andere partij meer die voor de Vlaamse belangen opkomt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ach kijk, hoewel ik ondertussen ex-N-VA'er ben, twijfel ik nog altijd geen moment over de goede bedoelingen van de partij. Alleen jammer dat men zich, om die bedoelingen te bereiken, steevast van vijand vergist en zich als 'nuttige idioten' laat misbruiken.
Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 30 januari 2007 om 20:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister
|
![]() NVA gokt met haar eer (?) en bestaan. Zij hopen dat er een Verroken zal opstaan binnen de CD&V. Ijdele hoop, ik zie niemand met kl***n aan hun lijf. Spijtig voor het NVA, zij zullen verdampen binnen de CD&V of als een verlaten kind achtergelaten worden langs de straat.
Mijn moeder zaliger zei : "Hoe kan zo 'ne slumme mins zoe lomp zeen !"
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() En uiteindelijk vind ik dat ze maar weinig te zeggen hebben.Het is de cd&v die de plak zwaait. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Jongens, wat een BELACHELIJK topic is dit in godsnaam? Het artikel dat het "Verraad" moet aantonen steunt op twee zaken: Dat De Wever aangeeft dat een Waalse premier moet kunnen en dat we ons zeker niet moeten laten verleiden tot een debat over de monarchie tijdens de komende staatshervormingen. Dat is blijkbaar doorslaand bewijs om aan te tonen dat de N-VA Vlaanderen "verraden" heeft?
Nochtans kost het echt niets extra's om een beetje je hersenen te laten werken en te beseffen dat: 1) Een Waalse premier de PS en Wallonië aan de onderhandelingstafel even sterk zal verzwakken als Verhofstadt de VLD en Vlaanderen nu verzwakt heeft... 2) De splitsing van economische en sociale bevoegdheden nog nét een tikje belangrijker en gewichtiger zijn dan wat gerommel in de marge van de monarchie. Als je moet kiezen aan de onderhandelingstafel tussen het eerste of het tweede, mag iedereen (ja, jij ook, Truder!) zijn hand opsteken die het tweede belangrijker vindt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wedden dat de excuustruus van Bart De Wever een getrouwe copy zal zijn van deze van Jan Loones?
![]() |
![]() |
#9 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 31 januari 2007 om 08:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#12 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
We zullen zien in als de regering gevormd is. Maar N-VA zal minstens 6 van de (wss) 27 zetels innemen van het kartel. Als de N-VA niet meegaat in de regering, dan is de CD&V de grootste niet meer en verliest het ook een pak macht.
![]() |
![]() |
#13 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
zo simpel is het...ni meer of ni minder...
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me Laatst gewijzigd door Fieseler : 31 januari 2007 om 11:46. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Wie WIL weten waar de N-VA zal eindigen KAN het het dus nu al weten.
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 31 januari 2007 om 16:55. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De N-VA koos er nu eenmaal voor het Belgische establishment te vertrouwen en zal daar een hoge prijs voor betalen.
![]() |
![]() |
#16 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Nu ja het VB wil niet aan het beleid deelnemen; we mogen dus gerust zijn ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#17 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
(Was er in 2004 niet een incident in West-Vlaanderen waarbij een NVA-er boos wegliep omdat CD&V op een congres N-VA niet eens vermeldde. Dat is geen goeie zaak. ![]()
![]() |
![]() |
#18 |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De secessionistische optie.
Wil CD&V dat? Neen. Wil N-VA dat? Ja. Welke partij is de sterkste? CD&V. Waar staat N-VA? Nergens.
![]() |
#20 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ikzelf heb een moment gedacht dat het anders was, maar eind vorig jaar ben ik keihard terug op aarde geland. Zelfs mijn vader, die in de jaren zeventig enkele jaren lid was van de VU, heeft er mij altijd voor gewaarschuwd, maar ik bleef het tegendeel geloven tegen beter weten in. De partij mag nu dan wel CD&V heten, maar haar tsjevenstreken zal ze NOOIT verleren. Heeft de CD&V dan een verborgen agenda? Neen. Hebben de CD&V-afdelingen van de werkgroepen binnen het kartel de beste bedoelingen? Ja. Alleen: Citaat:
N-VA zal dus een ministerpostje als dank krijgen voor bewezen diensten en zal wellicht één of andere bevoegdheid kunnen laten regionaliseren, maar dit zal mijlenver achterblijven bij hetgeen ze voor ogen had. En dan hebben we het nog niet eens gehad over bepaalde toegevingen die er wellicht in ruil gedaan zullen worden. Niet door de N-VA, maar door de andere 'Vlaamse' coalitiepartners, voor wie de federale loyaliteit belangrijker is dan de Vlaamse staatsvorming. BDW zal zich verheugen in een zetel in de kamer, maar diep in zijn binnenste zal zijn hart bloeden als hij ziet in welk web hij verstrikt geraakt is, daar ben ik zeker van. Dus nogmaals: 'eens een tsjeef, altijd een tsjeef'. Kom dus achterad niet klagen dat je niet gewaarschuwd was. Uiteindelijk moet ik JMDD dankbaar zijn voor de hele zaak. Zonder hem was ik er immers naar alle waarschijnlijkheid ook ingelopen. Voor wanneer het moment dat jouw ogen zullen opengaan? |
||
![]() |
![]() |