![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het doel van deze thread is een overzicht te krijgen van alle producten en/of dienstenaanbieders die op een ecologisch of ethisch verantwoorde manier handelen.
Ze maken dus wel winst, maar doen dit niet ten koste van alles en iedereen en dragen hun steentje bij aan een betere wereld. Artiesten of managers die een schenking doen aan één of ander goed fonds en een enkel product of dienst van een bedrijf dat 'eerlijk' is mag/ mogen ook vernoemd worden. Het lijkt me fijn hiervan een overzicht te hebben om zo te kunnen zien dat het uiteindelijk toch nog meevalt met onze economie en een soort hall of fame te bekomen van bedrijven die het eens verdienen om in de spotlight te staan! Idealiter zijn er producten bij waarvan u hun goedheid nog niet wist en die u toch nodig heeft waardoor hun verkoop stijgt en de andere bedrijven worden aangemoedigd om ook op een milieu- en mensvriendelijke wijze te gaan produceren. ![]()
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 8 februari 2007 om 21:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
![]() Ecopower. Een cooperatie die ENKEL groene stroom levert. Voorwaarde is het kopen van een aandeel. Je mag ook meerdere aandelen kopen, maar je krijgt hoe dan ook slechts één stem op de algemene vergadering. En hun moto is: "de beste kWh is de bespaarde kWh"! Hun tarifering is bovendien zeer eenvoudig: 0,15 EUR/kWh alles inbegrepen. Dat maakt hen het goedkoopst van alle leveranciers voor kleine verbruikers. En overstappen verloopt compleet probleemloos... ze hebben jammer genoeg wel een wachtlijst.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
|
![]() Citaat:
![]() Zo leert men nog wat geweldige bedrijven kennen ook! Voor mij: Natuurlijk de producten van Oxfam: ![]() http://www.oxfam.org/en/ Zij werken vooral aan eerlijke handel, eerlijke prijzen dus voor de cacao en koffie. Ze hebben een ruim assortiment van maar liefst 170 producten die qua prijs niet zoveel verschillen van de gewone variant. Hun producten vind je vooral in wereldwinkels en in toenemende mate ook in supermarkten.
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het schijnt dat de "grow shops" ook wel hun steentje bijdragen. In ruime mate zelfs.
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
|
![]() Citaat:
![]() Hennep is een uiterst milieuvriendelijk gewas en kan bovendien gebruikt worden voor medicinale doeleinden ja. On-topic: De heerlijke zeevruchten van Belgische chocolade van Guylian. Wie kent ze niet? Guylian is de grootste sponsor van Project Seahorse, een groep die zich inzet voor het behoud van het leven in de wereldzeeën. Iedere keer als je een doos chocolaatjes koopt steun je de bedreigde zeepaardjes! ![]() ![]() Misschien iets leuks voor uw Valentijn? ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
![]() Een auto die onder de 70km/u rijdt obv perslucht en boven die snelheid 1 liter benzine per 100km verbruikt:
http://www.theaircar.com/ ![]()
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 8 februari 2007 om 23:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() Die ook milieubewust bezig zijn, zijn de bedrijven die met hun overlast naar China vertrekken...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Chipie : 9 februari 2007 om 12:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alle Quaker-bedrijven (Lloyds TSB, Barclays Bank, Cadbury Schweppes) en organisaties (Oxfam, Amnesty).
Quakerzaken hebben meestal een strikte ethische en ecologisch/sociaal-respectabele bedrijfscode.
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() Alle landbouwbedrijven die aan dynamische landbouw doen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En uiteraard mag een prominent lid van mijn fondsenlijst naast de Quakerzaken niet ontbreken:
- Eli Lilly and Company (Lilly Endowment)
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nog zo'n theological worshipper met centen... Laatst gewijzigd door eno2 : 9 februari 2007 om 13:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik? Ja.
![]() |
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik geef ook, hoor. Niet bang zijn. En het is altijd makkelijk om "rijken" te bekritiseren als ze aan goede doelen schenken of er zelf één oprichten.
![]() |
![]() |
#20 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |