![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Jürgen Verstrepen (Lijst Dedecker) - 5 tot 11 februari Voormalig radiogeweld, presenteerde enkele talkshows op radio en televisie. Stapt in 2004 in de politiek en is verkozen als Vlaams volkvertegenwoordiger. Voorvechter van vrije meningsuiting en actief in de mediacommissie in het Vlaams Parlement. Op 17 april 2007 kondigde Verstrepen zijn overstap naar de Lijst Dedecker aan na een dispuut met VB-voorzitter Frank Vanhecke. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Beste meneer Verstrepen,
ik denk dat het een feit is dat u voor een onafhankelijk Vlaanderen gaat. 1. Maar hoe ziet u precies de toekomst van Brussel in? - Europees district - gedeelde stad tussen Vlaanderen en Wallonië - hoofdstad van Vlaanderen - volledig onafhankelijk van Vlaanderen -..... 2. Hoe gaat u dat concreet realiseren? (stemming parlement, referendum in Brussel,....) 3. Is Brussel eigenlijk wel wenselijk voor u in een onafhankelijk Vlaanderen? Ik bedoel : gaan we dan eigenlijk niet naar een klein-België met weeral een Franstalige minderheid die we niet aankunnen, en waarmee we voortdurend in conflict zullen zijn? Met zeer veel dank, evilbu
#2 | |
|
![]() Citaat:
- Brussel een onafhankelijk EU district (cfr. Washington) - Vlaamse randgemeentes blijven in Vlaanderen - Vlaamse hoofdstad (Antwerpen bij voorkeur) Realiseren via overleg, stemmingen mét steun van de EU. Geen revolutie dus ![]()
![]() |
#3 | |
|
![]() Citaat:
Iets waar de EU ook niet op voorbereid is.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country." -Hermann Goering (1893 - 1946) Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor The second in command of the Third Reich |
|
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Brussel als onafhankelijk EU discrict zal er niet direct komen hé. Ik denk dat ten eerste de Brusselaars dit niet willen, de mensen die in Brussel werken mss ook niet en zeker al de EU niet.
en zou de Vlaamse rand niet nog meer onder druk gezet worden door de toestroom van EU-ambtenaren?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
#5 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat belet de Franstalige Brusselaars om zich tegen de Nederlandstalige Brusselaars te gaan gedragen zoals de Polen deden tov de Duitse inwoners van Danzig? Hier wil ik trouwens aan toevoegen dat de oude Pruissische Hanzestad Danzig vandaag een Poolse stad is met de naam Gdansk. Duitsers zijn er nog amper. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Van het VB kan men verder niet verwachten de EU hiervan te overtuigen, vermits tot nu toe amper een visie heeft getoond om dit doel te bereiken. Integendeel : mensen mét een visie werden gewoon gedwarsboomd door de partijtop. |
||||
![]() |
![]() |
#6 | |
|
![]() Citaat:
En de faciliteiten : wilt u die uitbreiden, afschaffen... Wilt u hen op de een of andere manier onmogelijk maken voor zij die nadien nog inwijken in die gemeenten? U wil dit realiseren met overleg en...referenda? Eerst een referendum in Vlaanderen en dan in Brussel ook? Hoe bent u zo zeker dat de Brusselaars dan niet gewoon voor een Wallobrux of gewoon alles bij Frankrijk of zo kiezen? Ik hoop dat u mij antwoorden zult wilt geven, met dank, evilbu
![]() |
#7 | ||||
|
![]() Citaat:
zoals ik het begrijp waren de Duitsers veruit in de meerderheid in Dantzig/Gdansk tijdens dat interbellum. De nazi's deden ook voortdurend claims op Dantzig (dat het een Duitse stad was en moest zijn) Die haven Gdynia is volgens mij juist uitgebouwd omdat de Polen vreesden dat Gdansk in Duitse handen zou komen. Citaat:
Citaat:
De houding van meneer Verstrepen hierover zou natuurlijk interessant zijn. Citaat:
![]() Het officiële standpunt van Vlaams Belang (en N-VA ook trouwens) is dat Brussel tweetalige hoofdstad en niks anders moet zijn, van een onafhankelijke republiek Vlaanderen?
![]() ![]() Laatst gewijzigd door evilbu : 7 februari 2007 om 16:59. |
||||
![]() |
![]() |
#8 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Doet hij dat niet al een tijdje? Hoe dan ook lijkt zijn plan mij erg onrealistisch en mogelijk niet eens te wensen. Laatst gewijzigd door IlluSionS667 : 7 februari 2007 om 17:32. |
|||||
![]() |
![]() |
#9 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() De Volkerenbond liet heel wat van de bestuurlijke aspecten over aan de Polen en gaf er zelf eigenlijk amper aandacht aan, zodat Polen er de feitelijke baas werd en de Volkerenbond er enkel op papier de plak zwaaide.
|
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De stadstaat Brussel is onleefbaar. De Brusselse stedelijke agglomeratie is veel groter dan dat. Net daarom is het onzinnig om een kunstmatige administratieve scheiding te maken. Uw Brussels DC oplossing is een sluipend gif, het zal de verfransingsdruk in de rand zelfs alleen maar bespoedigen. Een Brussels DC is overigens complete nonsens want de EU zal die peperdure en virtueel failliete stad nooit willen onderhouden. De Oost europese staten zullen eerder aandringen om de EU zetel meer naar het oosten te verhuizen. Waar ik groot voorstander van ben, ik pleit voor Vladivostok. Twee: Antwerpen als hoofdstad: daar stel ik mijn antwerps veto tegen. De bureaucraten blijven met hun fikken van 't Stad af. |
|
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 'De Franstalige Brusselaars' zijn in het algemeen beschaafde wezens, zelfs al stemmen ze FDF.
|
![]() |
![]() |
#13 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Zouden Vlaamse vliegtuigen bijvoorbeeld nog zo gemakkelijk kunnen opstijgen vanuit Zaventem ?
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. |
|
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#15 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() |
#16 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als de Polen in Gdansk de plak zwaaiden, hadden ze Gdynia niet nodig, hé... Het was eerder omgekeerd: de Duitsers in "Dantzig" pestten maar al te graag de Polen...
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
#17 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
1. Eigen volk eerst 2. België barst 3. Aanpassen of opkrassen 4. Brussel buiten wat is dan logisch gezien de volgende nog onuitgesproken eis...... 5. Vlaamse Belgicisten op de bus ? En dan zijn die VB'ers verwonderd dat men ze achter een cordon plaatst met hun onmogelijke eisen. Nergens wordt bij hen ook maar enigzins rekening gehouden met de wensen en de elementaire rechten van de anderen.
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. Laatst gewijzigd door labyrinth : 10 februari 2007 om 15:11. |
|
![]() |
![]() |
#18 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Waarom houdt u niet van Brussel en een sterk verenigd Europa ?
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. |
|
![]() |
![]() |
#19 |
Europees Commissaris
|
![]() Brussel als EU district? Ik weet het niet hoor. De laatste jaren gaan meer en meer stemmen op om in de toekomst naar Wenen te verhuizen.
#20 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() En dan ? Een verpauperde stad aan de rand van een heel welvarend onafhankelijk Vlaanderen ? Is ook niet gezond .........
![]() |