Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 februari 2007, 08:24   #1
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard Wat zijn onze politici eigenlijk waard?

Ik zelf heb nog nooit mijn stem uitgebracht bij verkiezingen en dit nu op mijn 47ste voor het eerst eens wel te doen.

Maar wat blijkt nu, onze politici weten zelfs niet welke wetten de instellingen gebruiken waar zij bij in de bestuursraad zitten.

Sommige onder hen zijn dan nog rechtsgeleerde, maar kennen dus zelfs de wetten die de meeste inpakt hebben op de gewone bevolking niet.

Zijn onze politici nu echt enkel postjes-pakkers of zijn er nog echt volksvertegenwoordigers bij?
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2007, 08:35   #2
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Ik zelf heb nog nooit mijn stem uitgebracht bij verkiezingen en dit nu op mijn 47ste voor het eerst eens wel te doen.

Maar wat blijkt nu, onze politici weten zelfs niet welke wetten de instellingen gebruiken waar zij bij in de bestuursraad zitten.

Sommige onder hen zijn dan nog rechtsgeleerde, maar kennen dus zelfs de wetten die de meeste inpakt hebben op de gewone bevolking niet.

Zijn onze politici nu echt enkel postjes-pakkers of zijn er nog echt volksvertegenwoordigers bij?
Politici zijn niet beter of competenter dan de burgers die zij naar eigen zeggen vertegenwoordigen. Het is niet doordat je erin geslaagd bent op een kieslijst gezet te worden, dat je plots de capaciteit verwerft om gode wetten te maken of juist te oordelen. Precies daarom is het noodzakelijk dat het alleenrecht van de volksvertegenwoordigers, toch een minieme minderheid van 0,0003 pct van de bevolking, om wetten te maken doorbroken wordt. De talenten die in de maatschappij aanwezig zijn moeten allemaal kunnen gebruikt worden.
Oud 13 februari 2007, 09:40   #3
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Dat ze de volledige wetgeving niet kunnen kennen wil ik best aannemen, maar zeggen dat je iets wil doen tegen de armoede en verdoemme de wetten die de meest armoede veroorzaken zelfs niet kennen en dan nog in de raad van bestuur zitten van één van de instellingen die de armoede veroorzaken vind ik een zuiver blijk van onbekwaamheid en het uitlachen van de kiezers.

Het is verdomme de enkel hun job kennen en deftig uitvoeren.
Oud 13 februari 2007, 09:48   #4
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dat ze de volledige wetgeving niet kunnen kennen wil ik best aannemen, maar zeggen dat je iets wil doen tegen de armoede en verdoemme de wetten die de meest armoede veroorzaken zelfs niet kennen en dan nog in de raad van bestuur zitten van één van de instellingen die de armoede veroorzaken vind ik een zuiver blijk van onbekwaamheid en het uitlachen van de kiezers.

Het is verdomme de enkel hun job kennen en deftig uitvoeren.
Het staat je vrij de betreffende mensen en hun partijen dit jaar te herverkiezen of naar huis te sturen.
Oud 13 februari 2007, 10:08   #5
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Het staat je vrij de betreffende mensen en hun partijen dit jaar te herverkiezen of naar huis te sturen.
Ja, en dan worden ze wel door de andere politici terug opgevist.

Trouwens zo vrij zijn we daarin niet hoor.
De gemeenteraadsverkiezingen van 2006 hebben ons even duidelijk getoond, dat zelfs de verkozene met bijna de meeste voorkeursstemmen door hen gewoon opzij kan gezet worden omdat deze niet naar hun normen en waarden handeld.
Oud 13 februari 2007, 11:12   #6
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:

Kan je hier misschien eens een voorbeeld van geven of zo? Want je stelt dit gewoon als waarheid zonder te verwijzen naar een specifiek geval.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2007, 11:13   #7
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Trouwens zo vrij zijn we daarin niet hoor.
De gemeenteraadsverkiezingen van 2006 hebben ons even duidelijk getoond, dat zelfs de verkozene met bijna de meeste voorkeursstemmen door hen gewoon opzij kan gezet worden omdat deze niet naar hun normen en waarden handeld.
U kan altijd militant worden van www.democratie.nu.
Oud 13 februari 2007, 11:19   #8
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Politici zijn niet beter of competenter dan de burgers die zij naar eigen zeggen vertegenwoordigen. Het is niet doordat je erin geslaagd bent op een kieslijst gezet te worden, dat je plots de capaciteit verwerft om gode wetten te maken of juist te oordelen. Precies daarom is het noodzakelijk dat het alleenrecht van de volksvertegenwoordigers, toch een minieme minderheid van 0,0003 pct van de bevolking, om wetten te maken doorbroken wordt. De talenten die in de maatschappij aanwezig zijn moeten allemaal kunnen gebruikt worden.
Ah eindelijk het einde van de mythe van de totale indirecte democratie. Nu nog de koning aanvaarden en het zit weer helemaal goed.

Laatst gewijzigd door Hans1 : 13 februari 2007 om 11:19.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2007, 12:08   #9
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Kan je hier misschien eens een voorbeeld van geven of zo? Want je stelt dit gewoon als waarheid zonder te verwijzen naar een specifiek geval.

Je wil een voorbeeld, wel deze sessies staan vol met voorbeelden er van;

http://forum.politics.be/showthread.php?t=79837

Citaat:
Geert Lambert (Spirit) - 12 tot 18 februari Geert Lambert (Oostende, 28 februari 1967) is een Vlaams politicus en advocaat. Lambert werd na de verkiezingen van 2003 voorzitter van de spirit-fractie in de Kamer van Volksvertegenwoordigers. In oktober 2004 volgde hij Els Van Weert op als partijvoorzitter. Tegenwoordig zetelt hij in het bestuur van het Vlaams & Neutraal Ziekenfonds, de Vlaamse mutualiteit
Maar wel niet volgens welke wet een ziekenfondsarts bepaald of iemand economische 2/3 werkonbekwaam is af niet en hoe zij dit bepalen.

http://forum.politics.be/showthread.php?t=74885

Citaat:
Patrik Vankrunkelsven (VLD) - 8 tot 14 januari Arts, senator en burgemeester van Laakdal.
Was totaal niet op de hoogte hoe ziekenfondsartsen invaliditeit bepalen en welke middelen ze gebruiken om hun gelijk te halen.

http://forum.politics.be/showthread.php?t=75491

Citaat:
Dirk Van Duppen (PVDA) - 8 tot 14 januari Dirk Van Duppen is huisarts, werkzaam voor Geneeskunde voor het Volk. Hij kwam in 2004 ook op voor de PVDA, hij stond op de 33ste plaats op de lijst voor het Vlaams Parlement.
Heeft niet eens de moeite genomen om op de vraag te antwoorden.

Dus nee, ik stel dit niet als waarheid zonder bewijzen.
Ze hebben gewoon zelf de bewijzen geleverd hier.

Drie politici die zelf werkzaam zijn in de medische sector, maar niet weten hoe die werkt. Knap!!!!!
Oud 13 februari 2007, 12:09   #10
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Ah eindelijk het einde van de mythe van de totale indirecte democratie. Nu nog de koning aanvaarden en het zit weer helemaal goed.

Wel Hans,

die Koning weet zelf ook niet in welke ellende zijn onderdanen leven dankzij de wetten die hij ondertekend.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be