![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Spirit Roeselare voor hoofddoek op school
![]() Spirit roept de directies van de middelbare scholen in Roeselare op om het dragen van een hoofddoek op school toe te laten en op die manier mee te bouwen aan een stad zonder discriminatie. Verbod Een informele rondvraag van de partij leerde dat in zowat alle Roeselaarse scholen een verbod op het dragen van een hoofddoek geldt. De schoolreglementen verbieden de hoofddoek zowel voor het onderwijzend personeel als voor de leerlingen. Negatieve impact Volgens Spirit Roeselare heeft een dergelijke maatregel een niet te overziene negatieve pedagogische impact. "Leerlingen worden geleerd bepaalde vormen van discriminatie te aanvaarden", luidt het. "Moslimmeisjes die het been stijf houden, vinden moeilijk nog een school en dat brengt de vrije keuze van onderwijs in het gedrang en legt een hypotheek op de studiekansen van die meisjes". (belga) HLN 19.1.7 De verkiezingen naderen en zoals te verwachten beginnen de dummies van Spirit de moslimallochtonen te paaien door deze extreme vorm van dhimmitude. De dhimmitude ligt niet enkel in het feit dat ze plat gaan voor dit achterlijk islamitisch symbool van vrouwenonderdrukking, maar nog meer in het feit dat ze het hoofddoekverbod gelijk stellen met discriminatie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat de moslims hun eigen vrouwen discrimineren met die hoofddoek, daar hebben de progressieven duidelijk minder moeite mee.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Vreemdeling
|
![]() ik heb op 2dagen tijd de meest idiote voorstellen gelezen van een en dezelfde partij
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toen ik schoolging mocht ik ook geen klak opzetten...
![]() |
![]() |
#5 |
Staatssecretaris
|
![]() je zou al beginnen denken dat ze de verkiezingen willen verliezen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Parlementslid
|
![]() Ik ook niet. En ik ging nochtans naar school in een tijd dat de klak het symbool bij uitstek was van de arbeidersklasse. Wij mochten dat symbool ook niet ophouden in de klas. Klak netjes aan de kapstok op de gang!
Wie zich zo dom weet te houden, dat de domme meent dat hij de verstandigste is, dat is de echte diplomaat." ![]() Fliegende Blätter - Duits humoristisch weekblad (1844-1944) In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Wel een interessant onderwerp trouwens, en voor een keertje eens gerelateerd aan het forumonderwerp. De dracht van de hoofddoek is een complex verschijnsel omdat 10 vrouwen die hem dragen dat om 10 verschillende redenen kunnen doen. Het is een beetje te eenvoudig en ook onjuist om te stellen dat alle vrouwen die de hoofddoek dragen daartoe verplicht worden. In een aantal gevallen is er zeker sprake van sociale druk of zelfs dwang, maar voor andere vrouwen is het een uiting van de religieuze overtuiging, of van culturele eigenheid, of zelfs een esthetisch attribuut. Er is een hele discussie (in Frankrijk nog meer) over of die hoofddoek, die toch wel één van de symbolen van de islam is, moet worden verboden in publieke functies en in scholen. Je kan daar argumenten voor en tegen voor vinden, en persoonlijk zie ik niet echt een duidelijk betere optie. Ik vind wel dat er aan deze discussie veel te veel belang wordt gehecht. Het wordt opgeklopt tot een "symbooldossier" terwijl er veel dringender problemen ivm integratie te regelen zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ha Doki de verzuurde moest zijn kwakje gal lozen. Kijk Doki er bestaan 10.000 redenen waarom de naturist graag in adamskostuum rondloopt. Misschien kan Spirit zich eens over dat probleem buigen, want met het stemmengeronsel bij de allo's gaan ze d'r niet komen en zoals je zegt, waarom wakkeren die linkse oenen dat symbooldossier weer aan? Hoezo problemen van integratie regelen? Problemen? Die allo's waren, zijn en zullen voor eeuwig toch altijd verrijkers zijn. Is het woord" problemen" nu een synoniem geworden van "verrijking" volgens de progressieve definitie? |
|
![]() |
![]() |