![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Gisteren mooi te zien op Terzake hoe Iraakse Shia-troepen volop Sunnis martelen en vermoorden, terwijl de Amerikanen vijftig meter verder in hun Humvees gelijk pubers zitten te gniffelen en laten begaan. 'Steunverlening' noemen ze dat.
Ik blijf het problematisch vinden dat een dictator vervangen is door een nog dictatorialer bende wreedaards. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Spijtig genoeg voor u heb ik de uitzending ook gezien.Een paar verdachten van terrorisme kregen slagen en trappen van iraakse soldaten maar werden zeker niet vermoord.De amerikaanse sergeant die de leiding had over de amerikaanse soldaten die niet tussenbeide kwamen werd geschorst.Voor het overige kan ik de reactie van de soldaten wel begrijpen;een paar slagen en trappen tegen terreurverdachten is niet schokkend.Ze hebben al erger gezien.
Uw leugens hebben korte benen. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
![]() Ach ze hebben ne zwarten commandant gestraft en de kous is af
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() Het probleem is dat die zwarte commandant niet als individu handelt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Vinden jullie communisten dat dan leuk om vrouwen in elkaar te trappen??? ![]() Laatst gewijzigd door Sinistra : 1 februari 2007 om 19:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als die Amerikaanse onderofficier inderdaad NIET tussenbeide gekomen is en daarvoor ook nog gestraft wordt gaat het "Amerikaanse Militair Gerecht" wel heel ver in het "verkloten" van de zaak.....
Was hij WEL tussenbeide gekomen dan had hij vermoedelijk ,ter plaatse,nog wat extra vijanden erbij gemaakt.(dat "Iraaks uniform" verbergt tegenwoordig amper de militieleden eronder voor zover ik kan uitmaken uit de nieuwsberichten) Het mag al perfect duidelijk zijn dat in deze smeerlapperij de VS-troepen geen rol van betekenis meer KUNNEN spelen..... "They are Damned if They Do,They are Damned if They Don't",dat moet zowel het gevoel zijn dat menig Amerikaans soldaat onderhand moet hebben.... Aanschouw het toekomstige Irak.......feitelijk vrijwel identiek aan het oude Irak... ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 1 februari 2007 om 20:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
![]() Heb ik dat gezegd?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Vreemdeling
|
![]() Is geen overdrijven. Het enige verschil is dat het nu niet enkel 1 dictator is, maar enkele tientallen dictatortjes die elk evenveel doden op hun geweten hebben dan die ene grote. Well done USA!
![]() |
#15 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Om nog maar eens aan te tonen dat je best niet klakkeloos geloof wat oorlogvoerende partijen je zoal proberen op de mouw te spelden:
Op maandag klonk het nog zo: Citaat:
1) Hoe kunnen verzetsstrijders zo dom zijn om zich met honderden tegelijkertijd te groeperen? Dat is in tegenspraak met elke notie van guerrilla en verzetsstrijd. 2) Als het Shiiten zijn, hoe kunnen ze banden hebben met Al Qaeda? Al Qaeda zijn Soenieten en verzetten zich juist tegen de Shiiten. 3) Als het een gemengd Soenietisch-Shiitische groep is, waarom zouden ze dan Shiitische pelgrims aanvallen? Mijn vragen waren meer dan terecht, zo blijkt. Vandaag leren we het volgende Citaat:
Wat eerst in een triomfbericht van de overheid een zegetocht tegen de militanten is, blijkt achteraf een zinloze slachtpartij en bombardement van Amerikanen en Britten op onschuldige burgers, inclusief vrouwen en kinderen. Wie geloof hecht aan wat de Irakese overheid of de VS ons over het slagveld vertellen, is een idioot, zoveel is wél duidelijk.
Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 2 februari 2007 om 15:36. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Minister
|
![]() Ik hecht evenmin veel geloof aan overheidsgestuurde oorlogsverslaggeving, maar kan ik even een bron voor je teksten hebben vooraleer eventueel inhoudelijk te reageren?
Bedankt.
Let your sympathies and your compassion be always with the under dog in the fight--this is magnanimity; but bet on the other one--this is business. - Mark Twain Laatst gewijzigd door La Chunga : 2 februari 2007 om 15:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Voor zij die zich John Bell noemen en de propagandapraatjes van het VS-leger geloven en mee de indruk willen wekken dat de VS-strategie werkt: het Iraaks verzet heeft haar vierde VS-helikopter uit de lucht gehaald op twee weken tijd.
Hoewel de laatste helikoptercrash nog op officiële bevestiging wacht, toont het verzet ook met drie helikopters op twee weken tijd al duidelijk aan dat het aan efficiëntie wint. Interessant lijkt me ook dat het bij de VS-troepenversterking die op 20.000 manschappen werd gesteld, om meer dan het dubbele blijkt te gaan. Bush had duidelijk en letterlijk gezegd dat hij 20.000 extra soldaten naar Irak zou sturen. Het blijken er uiteindelijk 42.000 te zullen worden. Dat is �* rato van wat het Iraaks verzet de laatste tijd uit de lucht plukt en ook in directe gevechten doodt, niet onlogisch.
![]() |
![]() |
#18 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
http://search.bbc.co.uk/cgi-bin/sear...=all&edition=i http://www.metrotime.be/Operatie_bij...p_burgers.html
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#20 | |
Minister
|