![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 02/03 Mortsel gooit koningspaar buiten
![]() VB-fractieleider Mark Schampaert haalde onverwacht zijn slag thuis. Hij had, naar het voorbeeld van zijn collega uit Affligem, gepleit voor het verwijderen van de staatsieportretten. ”De gemeenteraad is niet het juiste forum om dit probleem op te lossen”, meende Jos Fierens namens CD&V. Sp.a’er Steve D’Hulster zei het aan de wijsheid van anderen over te laten, maar dat ze voor hem gerust mochten verdwijnen. Zo dacht ook N-VA erover: ”Wij zijn immers voorstander van een andere staatsvorm.” Zowel binnen de meerderheid als de oppositie als binnen de partijen zelf waren er voor- en tegenstemmen. Groen! onthield zich en VB was uiteraard vóór de verwijdering. Einduitslag: 11 voor, 7 tegen en 9 onthoudingen. ”Met een nipte meerderheid verdwijnen de portretten in raadzaal en trouwzaal dus naar het archief”, sloot voorzitter Walter Duré (Groen!) de zitting. Al bleek dat buiten burgemeester Pira gerekend: ”Ik vind het toch jammer. En om niet te veel mensen te schofferen ga ik ze in mijn kabinet ophangen.” Bron Volgens mij is dit het beste voorbeeld dat er geen plaats is voor BUBers in Antwerpen
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mooie zaak dat ze de foto's van die aristocratische nietsnutten weggehaald hebben. Dat Pira er maar blij mee is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Vlaanderen is aan het ont-Belgiën. Er is geen weg terug.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Parlementslid
|
![]() Hoera hoera! Het VB heeft een belangrijke overwinning binnengehaald! Twee portretten worden verwijderd! Wat een beleidsdaad! Wat een visie! Voorwaar een maatregel die de kleine man -waar het VB zo enthousiast over beweert diens rechten te verdedigen- ten goede komt. Wat zou een mens zich druk maken over werkloosheid, vervuiling, mobiliteit of KMO-zones als er een veel belangrijker discussie zoals de aanwezigheid van twee foto's bestaat.
![]() |
#5 |
Minister-President
|
![]() In Brugge hangen die portretten niet in de raadzaal. Wel de afbeeldingen van die zo vervloekte Walen die in 1302 meegestreden hebben met de Bruggelingen op het Kortrijkse slagveld. Wij wachten hier met een visademke op de voorstellen van het Blok om die te overschilderen met de portretten van Elias, Staf de Clercq, Delvo, Degrelle,...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() "het was geen wisselmeerderheid, ik herhaal geen wisselmeerderheid ! " dixit Pira
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() En dat voor een linkse... Waar is de tijd dat de linksen alle gekroonde hoofden wilden doen verdwijnen...
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Vreemdeling
|
![]() Het is maar een kleine symbolische overwinning, maar als Vlaamsnationalist moet je hier tegenwoordig blij mee zijn. Elke kleine stap is een stap vooruit.
Mijn dank - niet alleen aan het Vlaams Belang in Mortsel - maar ook aan alle andere gemeenteraadsleden die dit voorstel mee hebben goedgekeurd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Parlementslid
|
![]() Geenszins maar de jubelstemming van sommigen is toch wel wat overdreven gezien de beperkte impact van de maatregel. Ik ben verre van koningsgezind maar wanneer ik een beleidsfunctie zou krijgen zou het mijn laatste zorg zijn dat er een portret van het koningspaar in de zaal hangt. Er zijn me dunkt wel andere katten te geselen.
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ps heeft iemand hier de samenstelling van de mortselse raad ? ... op de partijbesturen zullen ze ook wel koppen tellen nu ... een paar moedige mensen gaan slechte punten halen, me dunkt ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.vlaanderenkiest.be/ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Ik denk dat iemand Pira eens een Van Daele woordenboek moet cadeau doen. Ze kent blijkbaar de betekenis niet van het woord 'wisselmeerderheid'. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Sorry hoor... dan is je opmerking maar magertjes. |
|
![]() |
![]() |