Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 maart 2007, 07:19   #1
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard Geen BUB gezinde in Mortsel

02/03 Mortsel gooit koningspaar buiten

Een wisselmeerderheid in de Mortselse gemeenteraad heeft beslist om de portretten van het vorstenpaar uit het stadhuis te verwijderen. Dat is een primeur voor ons land.

VB-fractieleider Mark Schampaert haalde onverwacht zijn slag thuis. Hij had, naar het voorbeeld van zijn collega uit Affligem, gepleit voor het verwijderen van de staatsieportretten. ”De gemeenteraad is niet het juiste forum om dit probleem op te lossen”, meende Jos Fierens namens CD&V. Sp.a’er Steve D’Hulster zei het aan de wijsheid van anderen over te laten, maar dat ze voor hem gerust mochten verdwijnen. Zo dacht ook N-VA erover: ”Wij zijn immers voorstander van een andere staatsvorm.”

Zowel binnen de meerderheid als de oppositie als binnen de partijen zelf waren er voor- en tegenstemmen. Groen! onthield zich en VB was uiteraard vóór de verwijdering. Einduitslag: 11 voor, 7 tegen en 9 onthoudingen. ”Met een nipte meerderheid verdwijnen de portretten in raadzaal en trouwzaal dus naar het archief”, sloot voorzitter Walter Duré (Groen!) de zitting. Al bleek dat buiten burgemeester Pira gerekend: ”Ik vind het toch jammer. En om niet te veel mensen te schofferen ga ik ze in mijn kabinet ophangen.”
Bron
Volgens mij is dit het beste voorbeeld dat er geen plaats is voor BUBers in Antwerpen
Oud 2 maart 2007, 07:30   #2
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Mooie zaak dat ze de foto's van die aristocratische nietsnutten weggehaald hebben. Dat Pira er maar blij mee is.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2007, 08:19   #3
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
02/03 Mortsel gooit koningspaar buiten
Vlaanderen is aan het ont-Belgiën. Er is geen weg terug.
Oud 2 maart 2007, 08:38   #4
Metal Tom
Parlementslid

Metal Tom's schermafbeelding

Standaard

Hoera hoera! Het VB heeft een belangrijke overwinning binnengehaald! Twee portretten worden verwijderd! Wat een beleidsdaad! Wat een visie! Voorwaar een maatregel die de kleine man -waar het VB zo enthousiast over beweert diens rechten te verdedigen- ten goede komt. Wat zou een mens zich druk maken over werkloosheid, vervuiling, mobiliteit of KMO-zones als er een veel belangrijker discussie zoals de aanwezigheid van twee foto's bestaat.
Oud 2 maart 2007, 09:32   #5
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President

Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding

Standaard

In Brugge hangen die portretten niet in de raadzaal. Wel de afbeeldingen van die zo vervloekte Walen die in 1302 meegestreden hebben met de Bruggelingen op het Kortrijkse slagveld. Wij wachten hier met een visademke op de voorstellen van het Blok om die te overschilderen met de portretten van Elias, Staf de Clercq, Delvo, Degrelle,...
Brugge Veilig en Leefbaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2007, 09:39   #6
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metal Tom Bekijk bericht
Hoera hoera! Het VB heeft een belangrijke overwinning binnengehaald! Twee portretten worden verwijderd! Wat een beleidsdaad! Wat een visie! Voorwaar een maatregel die de kleine man -waar het VB zo enthousiast over beweert diens rechten te verdedigen- ten goede komt. Wat zou een mens zich druk maken over werkloosheid, vervuiling, mobiliteit of KMO-zones als er een veel belangrijker discussie zoals de aanwezigheid van twee foto's bestaat.
steekt het zo erg, Metal ?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2007, 09:40   #7
Anna List
Banneling

Standaard

"het was geen wisselmeerderheid, ik herhaal geen wisselmeerderheid ! " dixit Pira
Oud 2 maart 2007, 09:41   #8
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Mooie zaak dat ze de foto's van die aristocratische nietsnutten weggehaald hebben. Dat Pira er maar blij mee is.
En dat voor een linkse... Waar is de tijd dat de linksen alle gekroonde hoofden wilden doen verdwijnen...
Oud 2 maart 2007, 09:43   #9
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoera hoera! Het VB heeft een belangrijke overwinning binnengehaald!
Vindt u dat? Wel, als VB'er vind ik dat maar een fait-divers wat hier is gebeurd. Mooi meegenomen, maar geenszins essentieel.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2007, 09:44   #10
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar Bekijk bericht
In Brugge hangen die portretten niet in de raadzaal. Wel de afbeeldingen van die zo vervloekte Walen die in 1302 meegestreden hebben met de Bruggelingen op het Kortrijkse slagveld. Wij wachten hier met een visademke op de voorstellen van het Blok om die te overschilderen met de portretten van Elias, Staf de Clercq, Delvo, Degrelle,...
Welke Walen?
Oud 2 maart 2007, 09:44   #11
Reinaert
Vreemdeling

Reinaert's schermafbeelding

Standaard

Het is maar een kleine symbolische overwinning, maar als Vlaamsnationalist moet je hier tegenwoordig blij mee zijn. Elke kleine stap is een stap vooruit.

Mijn dank - niet alleen aan het Vlaams Belang in Mortsel - maar ook aan alle andere gemeenteraadsleden die dit voorstel mee hebben goedgekeurd.
Reinaert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2007, 09:45   #12
Metal Tom
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
steekt het zo erg, Metal ?
Geenszins maar de jubelstemming van sommigen is toch wel wat overdreven gezien de beperkte impact van de maatregel. Ik ben verre van koningsgezind maar wanneer ik een beleidsfunctie zou krijgen zou het mijn laatste zorg zijn dat er een portret van het koningspaar in de zaal hangt. Er zijn me dunkt wel andere katten te geselen.
Oud 2 maart 2007, 09:48   #13
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Welke Walen?
hij bedoelt de 'franssprekende' Deconinck ... en ook Breydel ?
Oud 2 maart 2007, 09:48   #14
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Geenszins maar de jubelstemming van sommigen is toch wel wat overdreven gezien de beperkte impact van de maatregel. Ik ben verre van koningsgezind maar wanneer ik een beleidsfunctie zou krijgen zou het mijn laatste zorg zijn dat er een portret van het koningspaar in de zaal hangt. Er zijn me dunkt wel andere katten te geselen.
Natuurlijk, maar als we tussendoor ook nog wat relicten uit het verleden kunnen opruimen, is dat mooi meegenomen. In het huishouden is die oude, schreeuwlelijke kast van groottante zaliger waarschijnlijk ook geen prioriteit, maar als u eenmaal wat tijd heeft uitgetrokken om die naar de kringwinkel te brengen laat dat een opgelucht gevoel na. Opgeruimd staat netjes.
Oud 2 maart 2007, 09:49   #15
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
hij bedoelt de 'franssprekende' Deconinck ... en ook Breydel ?
Ik ben benieuwd wat onze frietenbakker weer uit z'n botten zal slaan...
Oud 2 maart 2007, 09:50   #16
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
is ook maar een kleinigheid natuurlijk, maar wel met grote symboolwaarde, blijkbaar ook voor de VRT want die hebben Pira er voor uit haar bed gebeld vanmorgen ... en het blijft een wisselmeerderheid natuurlijk ...

ps heeft iemand hier de samenstelling van de mortselse raad ? ... op de partijbesturen zullen ze ook wel koppen tellen nu ... een paar moedige mensen gaan slechte punten halen, me dunkt ...
Oud 2 maart 2007, 09:56   #17
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
is ook maar een kleinigheid natuurlijk, maar wel met grote symboolwaarde, blijkbaar ook voor de VRT want die hebben Pira er voor uit haar bed gebeld vanmorgen ... en het blijft een wisselmeerderheid natuurlijk ...

ps heeft iemand hier de samenstelling van de mortselse raad ? ... op de partijbesturen zullen ze ook wel koppen tellen nu ... een paar moedige mensen gaan slechte punten halen, me dunkt ...
Te vinden op

http://www.vlaanderenkiest.be/
Oud 2 maart 2007, 10:05   #18
Reinaert
Vreemdeling

Reinaert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Er vanuit gaande dat Vlaams Belang (6 zetels) en N-VA (3 zetels) hebben voorgestemd, ben ik wel benieuwd wie die anderen zijn?

Ik denk dat iemand Pira eens een Van Daele woordenboek moet cadeau doen. Ze kent blijkbaar de betekenis niet van het woord 'wisselmeerderheid'.
Reinaert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2007, 10:14   #19
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Al even gemerkt dat de meeste andere voorstellen van het VB worden geweigerd net omdat ze van het VB komen? Om dan trouwens een jaartje later te worden ingediend door een CD&V'er of zo om dan wel te worden goedgekeurd?

Sorry hoor... dan is je opmerking maar magertjes.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2007, 10:19   #20
Metal Tom
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Al even gemerkt dat de meeste andere voorstellen van het VB worden geweigerd net omdat ze van het VB komen? Om dan trouwens een jaartje later te worden ingediend door een CD&V'er of zo om dan wel te worden goedgekeurd?

Sorry hoor... dan is je opmerking maar magertjes.
Geef mij een voorbeeld van zo'n constructief voorstel en ik wil u zelfs geloven.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be