![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Ik heb geen idee of dit de officiele berekening is, maar blijkbaar begint het één en ander uit te lekken over de nieuwe CO² belasting op voertuigen die in 2008 zal worden ingevoerd.
Naar mijn verwachtingen zal deze herberekening KASSA KASSA betekenen voor de Belgische staat. Ik stel vast dat voor een gemiddelde diesel wagen de CO² belasting 210% bedraagt van het huidig belastingssysteem. Voor benzine wagens gaat dit snel naar 300%. Meer info: ga naar http://www.fleet.tv/NL/cardata.asp , selecteer de wagen, model en kijk onderaan de technische fiche..... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() CO2, de nieuwe melkkoe.
Als het nu nog het klimaat zou helpen, tot daar aan toe. Maar dat is niet het geval. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Das nu eens een goede zaak,laat de rijken de taksen maar betalen.....
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor wat ik zinnens ben eventueel aan te schaffen, 1190 euro, per jaar , de smeerlappen, ... Pas op ne Prius daar durven ze ook nog 250 € Co² tax op vragen, dus ze hebben u even goed nog met uw pietjen als ge zogezegd milleubewust wilt rijden... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Lokaal Raadslid
|
![]() En ik dacht een paard te kopen. Geen belasting, maar da's terug ook ni waar. Alle paarden moeten een chip hebben. (nieuwe regel van paars)
Geen probleem, morgen begin ik met struisvogels en kar. Nieuwe business. Vrij van belastingen, topsnelheid 70km/h. Autonomie 1u30min. geen CO² taks, want er is geen uitstoot. En als het beestje goed is voor de schroot kunt ge het vlees nog opeten ook! |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Door de CO2-belasting en de vernieuwde verpakkingsbelasting zullen basisproducten in prijs stijgen. Hierdoor zullen diegenen die krap bij kas zitten en nu al problemen hebben met zich van basisproducten te voorzien zich nog van een pak minder basisproducten kunnen voorzien. De groep van mensen die niet over voldoende middelen beschikken om zich in hun levensonderhoud te voorzien zal dus groter worden.
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Minister-President
|
![]() Lol nog maar eens een belasting .. raar dat benzine meer zou kosten dan diesel ... maw onze paarse apen willen weer niet te hard tegen de kar van de werkgevers rijden. Maar ik ben gerust indeze:
1. mijn autotje staat er niet bij .. waarschijnlijk wegens te oud 2. een nieuwe wagen kopen is gewoon een uthopie geworden met m'n persoonlijke chapter eleven ![]()
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Troost u dan vooral niet, want in theorie zal u nog meer moeten betalen aangezien het om een oudere motor gaat en dus meer CO2 uitstoot. Als de belasting eerlijk is, (wat ik durf betwijfelen) dan moeten oudere motoren meer gaan kosten. ik ben voor de zottigheid eens gaan kijken, en een 2.2 diesel, is niet zo heel veel goedkoper als een 3.0 V6 diesel bv, ... die laatste levert wel meer PK's maar niet zo heel veel meer CO2, het kan goed zijn dat een auto met een Euro 2 of 3 motor met een 1300 'tjen meer moet betalen dan een 2 liter diesel van de Euro 4 norm, (dat zou niet meer dan terecht zijn, als het echt om CO2 tax zou gaan... ) Maar wat met bv, mensen die met een benzine rijden op LPG |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat ze gewoon dan 30 cent per liter brandstof bijlappen. Doet minder pijn dan een extra belasting van -tig euro in 1 keer. En dan betaald de vervuiler.
Maar kom, dat weten ze in Brussel ook, en willen ze gewoon bezittingen belasten. Is een gegarandeerd inkomen. Stel je voor dat veel mensen gewoon minder gaan rijden....
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() Ach, bedrijfswagens worden wat duurder; dan snijden we toch gewoon wat in andere kostenposten. Een aantal mensen op straat, de rest wat harder laten werken, en we zijn weer eens rond
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Iedereen nen gratis fiets ze,en het is nog gezond ook ..
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mag ik als Belg rondrijden in een huur of leasewagen uit bijvoorbeeld Spanje?
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 26 februari 2007 om 18:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() Of uit Luxemburg, kwestie van het niet te ver weg te zoeken
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gedaan met de bedrijfswagens, voor het personeel dus.
![]() |
#18 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Huurwagens van een Luxemburgse firma, die op haar beurt leased van een Spaanse firma. Tegen dat ze eruit zijn is't allang verjaard.
![]() |
![]() |
#19 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
|
![]() Citaat:
Allicht nog wat subsidies erbij, en je hebt de meest associale belasting die je kan inbeelden.
![]() |