![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() http://www.viw.be/artikels/friederike_heyndrickx.htm
Na tien jaar in Turkije gewoond te hebben voelt ze zich nog steeds Vlaams. Ze heeft wel de taal geleerd en ze is met een Turkse man getrouwd. Ze is heel gelukkig in Turkije en wil niet meer terug naar Belgie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Minister
|
![]() Gelooft u het zelf? Ook daar heeft het kapitalisme toegeslagen, dus ook daar is er een grote prestatiedrang.
![]() |
![]() |
#7 |
Minister
|
![]() In steden mss, maar buiten of aan de rand van de stad toch niet hoor. Ik heb zo de indruk dat er bij ons niet zoveel verschil meer is op dat gebied tss stad en 'den buiten' maar in die landen wel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
- het leven zo veel eenvoudiger dan het bij ons is, - geen statusproblemen, geen zorgen over je statussymbolen, - de mensen doen echt nog alles voor elkaar, ongedwongen en vriendelijk, - altijd rust in een heerlijke omgeving omringd door vrienden en familie, Tiens, hoe komt het dan dat er nog geen massale migratiestroom richting Turkse platteland is op gang gekomen? Laat de postkaartidylle zich dan toch niet zo gemakkelijk in realiteit omzetten? Een mens moet dromen in zijn leven, maar waarom toch in dergelijke clichés? Ik moest er aan denken bij een interview van Roland onlangs. Zat de lof te zingen van de Afrikanen en hoeveel wij egoïstische en benepen Westerlingen ervan moeten leren en si en la. Maar zodra hij wat voor had toch maar lekker terug komen afzakken naar een comfortabel Westers hospitaal. Opeens was het leren gedaan.
![]() |
![]() |
#9 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Minister-President
|
![]() Dit heb ik me ook weleens afgevraagd. Mijn voorouders komen van het Turkse platteland in het oosten. Ik vraag me af of ze wel arm waren. Ze hadden een eigen kudde schapen en koeien. Ze hadden een stuk grond waarop ze graasden. Ze produceerden hun eigen melk en kaas. Ze maakten hun eigen brood. Ze verbouwden hun eigen groenten. Ze verkochten granen. Er was geen stromend water maar het dorp was langs een stromende rivier gebouwd en er kwam schoon grondwater uit verschillende plaatsen in het dorp. Je hoefde maximaal 100 meter te lopen voor schoon drinkwater. Wat is er mis met dit leven? Het lijkt me best aantrekkelijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Minister-President
|
![]() Dat risico bestaat voor elke boer in de wereld. In dat geval is het handig als je wat opgepot hebt. Tegenwoordig zijn er veel meer wegen in Turkije. De logistieke problemen in het verleden zullen zich niet meer voordoen. De kans op een mislukte oogst in Turkije is bijzonder klein. Turkije is uitermate vruchtbaar. Het land heeft een enorm wateroverschot. Er lopen twee enorme rivieren en honderden kleine riviertjes door het land. Turkije voert zelfs water uit.
Laatst gewijzigd door Turkse Nederlander : 13 maart 2007 om 23:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |