Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 13 maart 2007, 00:04   #1
Turkse Nederlander
Minister-President

Turkse Nederlander's schermafbeelding

Standaard Vlaamse vrouw integreert in Turkije

http://www.viw.be/artikels/friederike_heyndrickx.htm

Na tien jaar in Turkije gewoond te hebben voelt ze zich nog steeds Vlaams. Ze heeft wel de taal geleerd en ze is met een Turkse man getrouwd. Ze is heel gelukkig in Turkije en wil niet meer terug naar Belgie.
Turkse Nederlander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2007, 08:47   #2
alberto
Minister-President

alberto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkse Nederlander Bekijk bericht

Na tien jaar in Turkije gewoond te hebben voelt ze zich nog steeds Vlaams. Ze heeft wel de taal geleerd en ze is met een Turkse man getrouwd. Ze is heel gelukkig in Turkije en wil niet meer terug naar Belgie.
Nu nog aan gezinshereniging doen.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2007, 09:51   #3
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Heerlijk, paar jaartjes naar Turkije zou ik ook wel willen. Genieten van zon, zee, strand, vriendelijke mensen. Natuur en rust.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2007, 10:31   #4
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

De Liefde kan toch mooi zijn...
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2007, 10:48   #5
Laya
Minister

Standaard

Citaat:

Kan daar inkomen... het leven is daar zoveel eenvoudiger, geen prestatiedrang, niemand maalt daar om de architectuur van je huis of meet je status af aan de auto onder je kont. Ik zou dat zeer zeker ook zien zitten.
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2007, 11:01   #6
Brandaan
Minister

Brandaan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
Kan daar inkomen... het leven is daar zoveel eenvoudiger, geen prestatiedrang, niemand maalt daar om de architectuur van je huis of meet je status af aan de auto onder je kont. Ik zou dat zeer zeker ook zien zitten.
Gelooft u het zelf? Ook daar heeft het kapitalisme toegeslagen, dus ook daar is er een grote prestatiedrang.
Oud 13 maart 2007, 11:07   #7
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brandaan Bekijk bericht
Gelooft u het zelf? Ook daar heeft het kapitalisme toegeslagen, dus ook daar is er een grote prestatiedrang.
In steden mss, maar buiten of aan de rand van de stad toch niet hoor. Ik heb zo de indruk dat er bij ons niet zoveel verschil meer is op dat gebied tss stad en 'den buiten' maar in die landen wel.
Oud 13 maart 2007, 16:24   #8
Morduk
Parlementsvoorzitter

Morduk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Klinkt inderdaad niet slecht:
- het leven zo veel eenvoudiger dan het bij ons is,
- geen statusproblemen, geen zorgen over je statussymbolen,
- de mensen doen echt nog alles voor elkaar, ongedwongen en vriendelijk,
- altijd rust in een heerlijke omgeving omringd door vrienden en familie,

Tiens, hoe komt het dan dat er nog geen massale migratiestroom richting Turkse platteland is op gang gekomen?
Laat de postkaartidylle zich dan toch niet zo gemakkelijk in realiteit omzetten?

Een mens moet dromen in zijn leven, maar waarom toch in dergelijke clichés?

Ik moest er aan denken bij een interview van Roland onlangs. Zat de lof te zingen van de Afrikanen en hoeveel wij egoïstische en benepen Westerlingen ervan moeten leren en si en la. Maar zodra hij wat voor had toch maar lekker terug komen afzakken naar een comfortabel Westers hospitaal.

Opeens was het leren gedaan.
Oud 13 maart 2007, 17:04   #9
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Morduk Bekijk bericht
Klinkt inderdaad niet slecht:
- het leven zo veel eenvoudiger dan het bij ons is,
- geen statusproblemen, geen zorgen over je statussymbolen,
- de mensen doen echt nog alles voor elkaar, ongedwongen en vriendelijk,
- altijd rust in een heerlijke omgeving omringd door vrienden en familie,

Tiens, hoe komt het dan dat er nog geen massale migratiestroom richting Turkse platteland is op gang gekomen?
Laat de postkaartidylle zich dan toch niet zo gemakkelijk in realiteit omzetten?

Een mens moet dromen in zijn leven, maar waarom toch in dergelijke clichés?

Ik moest er aan denken bij een interview van Roland onlangs. Zat de lof te zingen van de Afrikanen en hoeveel wij egoïstische en benepen Westerlingen ervan moeten leren en si en la. Maar zodra hij wat voor had toch maar lekker terug komen afzakken naar een comfortabel Westers hospitaal.

Opeens was het leren gedaan.
Je hebt een punt...
Oud 13 maart 2007, 21:03   #10
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Heerlijk, paar jaartjes naar Turkije zou ik ook wel willen. Genieten van zon, zee, strand, vriendelijke mensen. Natuur en rust.
waar wacht je toch op?
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2007, 21:04   #11
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
bye bye
Oud 13 maart 2007, 21:09   #12
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
waar wacht je toch op?
Ik heb een sociaal leven.
Oud 13 maart 2007, 21:23   #13
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

En dan?
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2007, 22:49   #14
Turkse Nederlander
Minister-President

Standaard

Citaat:
In steden mss, maar buiten of aan de rand van de stad toch niet hoor. Ik heb zo de indruk dat er bij ons niet zoveel verschil meer is op dat gebied tss stad en 'den buiten' maar in die landen wel.
Dit heb ik me ook weleens afgevraagd. Mijn voorouders komen van het Turkse platteland in het oosten. Ik vraag me af of ze wel arm waren. Ze hadden een eigen kudde schapen en koeien. Ze hadden een stuk grond waarop ze graasden. Ze produceerden hun eigen melk en kaas. Ze maakten hun eigen brood. Ze verbouwden hun eigen groenten. Ze verkochten granen. Er was geen stromend water maar het dorp was langs een stromende rivier gebouwd en er kwam schoon grondwater uit verschillende plaatsen in het dorp. Je hoefde maximaal 100 meter te lopen voor schoon drinkwater. Wat is er mis met dit leven? Het lijkt me best aantrekkelijk.
Oud 13 maart 2007, 23:00   #15
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dit heb ik me ook weleens afgevraagd. Mijn voorouders komen van het Turkse platteland in het oosten. Ik vraag me af of ze wel arm waren. Ze hadden een eigen kudde schapen en koeien. Ze hadden een stuk grond waarop ze graasden. Ze produceerden hun eigen melk en kaas. Ze maakten hun eigen brood. Ze verbouwden hun eigen groenten. Ze verkochten granen. Er was geen stromend water maar het dorp was langs een stromende rivier gebouwd en er kwam schoon grondwater uit verschillende plaatsen in het dorp. Je hoefde maximaal 100 meter te lopen voor schoon drinkwater. Wat is er mis met dit leven? Het lijkt me best aantrekkelijk.
Dat is het ook zeker. Het is helaas voor sommige mensen niet uitdagend genoeg en er zit natuurlijk ook een zeker risico aan. Ik bedoel, stel dat de oogst mislukt...
Oud 13 maart 2007, 23:08   #16
Turkse Nederlander
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dat is het ook zeker. Het is helaas voor sommige mensen niet uitdagend genoeg en er zit natuurlijk ook een zeker risico aan. Ik bedoel, stel dat de oogst mislukt...
Dat risico bestaat voor elke boer in de wereld. In dat geval is het handig als je wat opgepot hebt. Tegenwoordig zijn er veel meer wegen in Turkije. De logistieke problemen in het verleden zullen zich niet meer voordoen. De kans op een mislukte oogst in Turkije is bijzonder klein. Turkije is uitermate vruchtbaar. Het land heeft een enorm wateroverschot. Er lopen twee enorme rivieren en honderden kleine riviertjes door het land. Turkije voert zelfs water uit.

Laatst gewijzigd door Turkse Nederlander : 13 maart 2007 om 23:09.
Oud 13 maart 2007, 23:14   #17
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat risico bestaat voor elke boer in de wereld. In dat geval is het handig als je wat opgepot hebt. Tegenwoordig zijn er veel meer wegen in Turkije. De logistieke problemen in het verleden zullen zich niet meer voordoen. De kans op een mislukte oogst in Turkije is bijzonder klein. Turkije is uitermate vruchtbaar. Het land heeft een enorm wateroverschot. Er lopen twee enorme rivieren en honderden kleine riviertjes door het land. Turkije voert zelfs water uit.
Het is wel spijtig voor de Turkse boer dat Turkije nog niet tot het Europese beschermingsgebied hoort. Dat biedt toch zekerheid en garantie op export en minimumprijzen. Ik ben tegen landbouwpolitiek, maar binnen een economisch kader zou Turkije toch, ook qua landbouwpolitiek, wel passen.
Oud 13 maart 2007, 23:42   #18
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Het is wel spijtig voor de Turkse boer dat Turkije nog niet tot het Europese beschermingsgebied hoort. Dat biedt toch zekerheid en garantie op export en minimumprijzen. Ik ben tegen landbouwpolitiek, maar binnen een economisch kader zou Turkije toch, ook qua landbouwpolitiek, wel passen.
na dit bericht is het zeker: nooit voor D66 stemmen!Die willen de ondergang van de E.U.!
Oud 13 maart 2007, 23:43   #19
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
uw voorouders waren mischien niet rijk, maar zeker niet arm.Wellicht rijker dan vele doppers en andere werklozen hier...
Oud 13 maart 2007, 23:45   #20
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
na dit bericht is het zeker: nooit voor D66 stemmen!Die willen de ondergang van de E.U.!
Roemenië is nog altijd armer dan Turkije, en toch is dat land wél lid van de EU.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be