![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik stel voor dat enkele vrijwilligers zelf dat 'kunst'werk gaan afbreken, dan moet het wel weg...! Laatst gewijzigd door Lao Tzu : 6 maart 2007 om 10:03. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Wat is hier kunstzinnig aan?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Gouverneur
|
![]() Wat is er kunstzinnig aan een Pollock ? Die gooide ook maar gewoon wat verf. Of een Appel, of een Mondriaan, dat waren ook alleen maar wat rode en gele blokjes. Christo verpakt wel eilanden, en Panamarenko maakt vliegtuigen die niet vliegen.
Laatst gewijzigd door Ozymandias : 6 maart 2007 om 10:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Op een historische plaats als de Burg hoort dat soort moderne zever zowiezo al niet te staan, dialoog of niet,
Zet da dan ergens op een rotonde of zo, voor ge de stad binnenrijd, daar kan het dialogeren zoveel het wil. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ook een waar kunstwerk, met 2 euro aan brol een apparaat van 5000 euro repareren, het is nie aan iedereen gegeven hé ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Dank u voor de voorbeelden van wat men moeilijk onder noemer 'kunst' kan plaatsen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Die tokkelde maar wat op de ivoren toetskes van een zwarte kist en de vorst sprak er schande van: "Te veel noten". De oproep om kunstwerken te gaan afbreken door een knokploeg is volgens mij niet meer en niet minder dan crapuleus. Misschien nog oproepen tot openbare boekverbrandingen? Tentoonstellingen organiseren met "untartete Kunst"? En ruik ik hier de frisse jaren dertig al? Laatst gewijzigd door ericferemans : 6 maart 2007 om 13:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Gouverneur
|
![]() Gewoon een VLD minister die een CD&V burgemeester wil pesten en tegelijkertijd even in het nieuws wil komen. Ik heb nooit begrepen wat dit modernistisch kunstwerk kwam doen in het historische kader dat de Burg van Brugge tenslotte toch is. Het hoeft voor mij niet gesloopt te worden, maar dat ze het bijvoorbeeld plaatsen voor het MBZ gebouw in Zeebrugge en gebruiken als fietshok. Daarmee wil ik niets afdoen aan de waarde van het kunstwerk van Ito, maar de bedoeling was tenslotte van bij het begin dat het daar slechts tijdelijk zou staan.
Laten we de kerk in het midden van het dorp houden !!! Laatst gewijzigd door Confucius : 6 maart 2007 om 13:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik wacht vol ongeduld. Laat je groot gecultiveerd licht schitteren in de duisternis! Deel je paarlen met de zwijnen! Laat ons eens een poepje ruiken van wat echte pracht omhelsd in debilia! wij wachten vol ongeduld, monkelend en met pretoogjes! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Bent u naar Der Ring des Nibelungen gaan kijken? Pure verkrachting van het originele prachtige werk van Wagner. Hij schreef zelfs de volledige choreografie uit voor dit werk en wat doet men? Het 'moderniseren'... Degoutant!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Gouverneur
|
![]() Ik vind het trouwens raar dat we Van Mechelen niet gehoord hebben toen het bijzonder waardevolle middenmiddeleeuwe Gruuthuse handschrift vorige maand voor altijd uit Vlaanderen verdween naar Nederland. Maar ja, dat ging maar om "vlaamse" kunst.
Moeten we na de paarse uitverkoop van staatsgebouwen en het verkwanselen van onze goudvoorraad niet beginnen vrezen voor de uitverkoop van ons kunstbezit ?
![]() |
#15 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Edit: Lees net dat ik niet de enige ben in mijn ongeduld ![]() Laatst gewijzigd door Ozymandias : 6 maart 2007 om 14:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Kunst is afkomstig van het woord 'kunde'. Het is de uiting van iemands 'kunnen' verbonden aan diens emoties en innerlijke gevoelens. Hij probeert dat via kunst weer te geven.
Indien het stuk metaal in de vorm van een open tunnel met daaronder water een weergave is van die man zij 'kunnen' dan stel ik mij daar terecht vragen bij. Evenals een man die een nagel door een potje slaat en zegt dat dit kunst is... |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Minister-President
|
![]() ... het gaat natuurlijk niet om het kunstwerk van Ito, maar om de inplanting ervan in de Brugse binnenstad. Het politieke spelletje 'burgemeestertje jennen' heeft dan ook niks te maken met de artistieke waarde van dit tijdelijke paviljoen.
De tijd is de uiteindelijk scherprechter die oordeelt over wat 'kunst' is en wat niet. In Bach's tijd werden zijn koralen ook niet gezien als kunst met de grote 'K'; sinds de jaren '60 van vorige eeuw zijn we daar heel anders over beginnen denken.
![]() |
#19 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Bij Lichtenstein ging het enkel over de penseelstrook. Die wou hij zo benadrukken door het onderwerp volledig uit te rangeren. Daarom koos hij striptekeningen en vergrootte die uit. Het ging hem om de techniek. Is dat dan geen kunst meer ? En als laatste punt: Wórdt iets wel kunst ? Ís het dat niet al gewoon ? Je zegt dat iets geen kunst is, omdat het geen weerspiegeling is van de gevoelens van de kunstenaar. Maar als hij het nu uitlegt en er wel een weerspiegeling van zijn gevoelens aan verbindt, wórdt het dan plots kunst ? Je ziet dat een ondoordachte definitie en axiomatische verklaring van Kunst toch voor heel wat problemen kan zorgen... En Desiderius: Leuke definitie, maar dan is "hedendaagse kunst" een loos begrip. Laatst gewijzigd door Ozymandias : 6 maart 2007 om 15:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar voor nen Japanner die nog leeft en nen abstracte sjalet neergezet heeft ... ge moet uw prioriteiten kennen zeker hé... |
|
![]() |
![]() |