![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat Frankrijk de andere culturen, waaronder de Vlaamse in Frans-Vlaanderen, vernietigde, dat wisten we al wel langer.
Maar een van de laatste zinnen in dit Knack-artikel, dat verwondert me nu echt. (Ik heb het zinnetje rood gekleurd, om jullie te dienen.) Wil iemand het artikeltje eens mailen naar de onderhandelaars van zeven partijen ? link: http://knack.rnews.be/nl/actualiteit...te-Knack-NL-nl Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Welke vlaamse cultuur?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
(en waarschijnlijk voor nog een rist meer landen in de wereld) Laatst gewijzigd door filosoof : 8 december 2010 om 21:24. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Je weet toch wel, die mythische, ons toegedicht door negentiende-eeuwse romantiekers en door heimatschijvers uit het interbellum.
Laatst gewijzigd door filosoof : 8 december 2010 om 21:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Minister-President
|
![]() Niet enkel de vlaamse, de Nederlandse cultuur in totaal. Al sinds de middeleeuwen zijn ze in oorlog met de Nederlanden.
Vlgs mij vragen ze nog eens om klop te krijgen als in 1302 maar dan zalt voorgoed gedaan zijn. Weer een bevestiging van wat er verteld wordt in: http://users.telenet.be/alexanderc/vl.html
![]() |
#7 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
(ik heb dat artikel niet geschreven hé ...) Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Spanje ook (de reconquista), Het VK ook(denk maar aan alle oorlogen tegen Schotten, aan Ierland) Duitsland gebruikte oorlogen tegen buurlanden. Wat waren de Anschluss en de Sudeten zaak? Degene die ie uitspraak deed dacht ook dat Frankrijk alles heeft uitgevonden, zeker? ![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 8 december 2010 om 21:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() I beg to differ. Duitsland is op dit punt de totale tegenpool van Frankrijk, en Spanje en Italië hebben elk hun eigen specificiteit en je kan beide landen ook heel moeilijk vergelijken met Frankrijk.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is inderdaad zo dat ook Spanje ethnische zuiveringen heeft doorgevoerd op Joden en moslims. Toch is men er nooit geslaagd in een homogenisering zoals in Frankrijk. Duitsland en Italië zijn een heel ander verhaal. Daar was er eerst een volk en dan pas een staat: van onderuit was er een grote steun voor de eenmaking en de afschaffing van de enggeestige kleinstaterij. Garibaldi was een militair, maar ook een revolutionair en hij slaagde pas dankzij enorme volkssteun. In Duitsland ging een beweging voor nationale eenmaking door liberalen en democraten - met het eerste Duits parlement in een kerk in Frankfurt - de recuperatie van deze idee door Bismarck lang vooraf.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Kallikles : 8 december 2010 om 22:20. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() Een vlaai rond je oren en een paling in je onderbroek
![]() Dat zal je leren met de Vlaamsche Kultuur te spotten, ô gij onbeschofte vreemdelinge... Een beetje respect voor de geschiedenis van hen die jou en je soortgenoten voederen !! |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Gelul van een stel Franse dikke nekken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door filosoof : 8 december 2010 om 23:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Al begrijp ik niet hoe men kan zeggen dat de onbestuurbaarheid een gevolg is van de verregaande assimilatie van de Fransen met de leid cultuur.
![]() |
![]() |
#18 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik heb de vaste gewoonte aangenomen om nooit in te gaan op het dikwijls onterecht weinig fraais dat bijwijlen op dit forum wordt verkondigd over mijn land : ik ben hier noch de verdedigster noch de vertegenwoordigster van Frankrijk, doch slechts een deelneemster als alle anderen aan de specifieke discussies over de Belgische politiek in het algemeen, en de rol daarin van de Vlaamse politiek in het bijzonder. Gezien de door Knack gepubliceerde en door u overgenomen erg “ingekorte” en daardoor eenzijdige en gekleurde voorstelling van zaken in verband met de visie van Michel Rocard, visie die overigens ruim bekend is en waar geen Wikileaks of andere “spectaculaire onthullingen” voor nodig waren, maak ik voor één keer een uitzondering. Als u de moeite wilt doen om hiernavolgend artikel (Le Nouvel Observateur dd. 6 november 2009) volledig te lezen, zult u merken welke de daadwerkelijke mening van Rocard was en is betreffende het onderwerp, en zult u tevens kunnen vaststellen hoe “summier” uw Knack-journalist Karl van den Broeck is ingelicht : http://tempsreel.nouvelobs.com/actua...-imbecile.html |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |