![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Bombardier levert al jaren degelijke treinen en trammen aan België. Tot men bij de Mivb besliste om niet meer voor Bombardier te gaan maar voor de "lowest bidder". En dat was een fabrikant uit spanje die werkt met goedkope, onnozele werkkrachten. Een gigantisch contract werd dus misgelopen, dat bombardier in moeilijkheden heeft gebracht en verplichtte mensen af te voeren. (allicht nog de fout van bombardier, volgens de vakbonden)
Allicht is het misschien wish-ful thinking om te denken dat het daaraan zou liggen, maar dat nu net het één van deze nieuwe tram's ontspoorde is misschien een goed "omen" voor jaren miserie, accidenten, ontploffingen voor het Brusselse openbare vervoer ![]() Zal hen leren, om kwaliteit in te leveren voor goedkope brol.
![]() |
#2 |
Gouverneur
|
![]() Is dat dezelfde firma die de motorstellen reeks 41 leverden aan de NMBS ? Die dingen hebben ook niet anders dan problemen gehad de eerste jaren. Ik dacht dat het Alstom was uit Spanje.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat is een maagdelijke "rid"?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 Laatst gewijzigd door Raf : 16 maart 2007 om 09:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alstom levert al vele jaren de elektronica voor de Bombardiertreinen. In Brugge doet men slechts de constructie. Elektronica wordt steeds uitbesteed aan Alstom.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ge zoudt veel beter uwen glazen bol aanwenden om rijk te worden, in plaats van uw voorspellingen hier gratis weg te geven.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
![]() http://forum.politics.be/archive/index.php/t-7610.html
om nog maar eens te herinneren aan wie we dit te danken hebben! |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Gouverneur
|
![]() De dieselmotorstellen van de NMBS (reeks 41) komen van Alstom, tot ieders ontevredenheid. Vraag maar eens aan iemand van de NMBS over deze motorstellen.
Is he tniet zo dat die Siemensloc's nog geleverd moeten worden (reeks 14 ?). Bij de overheidsbedrijven zitten we dikwijls met slecht materieel omdat de contracten dikwijls politiek worden toegekend, dus niet het beste materiaal. In het leger is dit schering in inslag. Denk maar aan bv. de modernisatie van de Mirage 5 indertijd, enkele jaren later werden zo voor minder dan de waarde van de modernisatie aan Chili verkocht. Hetzelfde nu voor de howitzers die men aan Marokko wil slijten. Ze zijn pas gemoderniseerd om een (waals, waar anders) bedrijf te redden en worden nu voor minder dan de modernisatie verkocht. Bij de NMBS zit men al jaren zo met suboptimaal materieel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ondertussen weet ik nog steeds niet wat een maagdelijke "rid" is... Ik ben geïntrigeerd.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
|
![]()
![]() |
![]() |
#18 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geeft het gebruik van leestekens daar geen indicatie van? Komaan Hyoens, voor een flamingant zou je toch wat meer op de hoogte moeten zijn van het gebruik van de taal die je zo hartstochtelijk verdedigt.
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
|
![]() |
![]() |
![]() |