![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Deze thread is voor zij die de reeks documentaires volgen op BBC Two, over hoe het concept "vrijheid" in het Westen eigenlijk uitermate beperkend, klein, en illusoir is.
Zeer interessante reeks die aantoont dat Westerlingen helemaal niet "vrij" zijn, hoewel ze het als brave schoothondjes natuurlijk wel zelf geloven: Citaat:
Kijken en dan discussiëren. Veel kijkplezier. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
![]() Onder Stalin was Rusland natuurlijk veel vrijer. Ach ja, op die 100 miljoen vermoorde Russen na, dan...
![]()
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
![]() is dit ook op internet bekijkbaar,achteraf?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
|
![]() Citaat:
Alleszins, ik geloof echt dat mensen in een communistisch systeem vrijer zijn. De solidariteit stelt daar de wet. Eens ge die zeer onderdrukkende wet hebt geaccepteerd, kunt ge doen wat ge wilt. In een kapitalistisch systeem is er géén enkele sociale wet, geen enkel sociaal contract. Met als gevolg dat mensen enkel nog kunnen terugvallen op surrogaat-socialiteit: consumeren, gelijk honden in een fermette miserabel samenhokken - papa mama et moi - en permanent in totale onzekerheid leven over uw job, uw pensioen, over het feit of ge wel de juiste kleren draagt en of ge wel de laatste nieuwe SUV hebt gekocht. Die permanente onzekerheid - vermomd als "vrijheid om te consumeren" - lijdt duidelijk tot kleine, psychotische mensjes. Ik ben voorstander van een ruimere visie op het bestaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]()
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
![]() De documentaire van vanavond gaat trouwens over het feit dat deze onzekerheidstoestand continu wordt gevoed door het kapitalisme:
-er worden permanent nieuwe "tekorten" gecreëerd; ge zijt niet mee met dit, ge zijt niet mee met dat, ge mankeert vanalles, ge moet dit spul hebben of ge zijt er niet bij. En door een permanente oorlog tegen het gezond verstand, beginnen mensen uiteindelijk ook zo te denken -om de haverklap worden nieuwe ziektes en aandoeningen uitgevonden. Ouders en kinderen worden bangemaakt; ge móet tegenwoordig een kind met ADHD hebben, of ge zijt niet normaal. Zo ver is het in de VS al gekomen. -deze algemene terreur wordt dan weggemoffeld met de gedachte dat ge uw angsten kunt afkopen, letterlijk, door ze weg te shoppen of ze weg te slikken met een pilleke; zo werkt dat systeem; maak mensen bang, vindt artificiële "tekorten" uit die ge erin stampt, en ze consumeren. Wee zij die zich durven afvragen of de oorzaken van ADHD niet elders liggen, als ADHD al bestaat; (om het antwoord te geven: mocht een aandoening als ADHD al echt bestaan, dan is die het resultaat van de stress waarin kinderen worden opesloten, van de totaal opgefokte carrièrejagende ouders waar ze mee om moeten, van de continuë prestatie- en consumptiedrang waarin ze gevangen worden gehouden; ADHD-kids zijn eigenlijk kinderen die het niet aankunnen dat ze zo permanent van hun vrijheid worden beroofd, door gestoorde ouders, gestoorde schoolsituaties, gestoorde leeftijdsgenoten, gestoorde consumptiepatronen, enzovoort.) -in een kapitalistisch systeem kunt ge mensen bovendien zo gemakkelijk conditioneren als nen hond van Pavlov. In die zin zijn ze dan ook heel onvrij. Want, wat het ergste is, ze w�*llen geconditioneerd worden, omdat ze bang zijn van echte vrijheid. Die kunnen ze niet aan. Het kapitalisme en consumentisme is een psychische en sociale hangmat voor mensen die schrik hebben van vrijheid. Dat systeem is zo doorzichtig. Maar toch moet daar dus een documentaire rond worden gemaakt. Want kapitalistische samenlevingen leiden nu eenmaal tot de algemene debilisering van de mensen die erin leven. Eigenlijk zouden ze moeten weten dat dit zo werkt. Maar nee, er moet een journalist aan te pas komen die hen dat uitlegt. Als ze al kijken, en niet bij de Pfaffs of Geile Tanya Kiriloff liggen te zwelgen in hun eigen debiliteit. Laatst gewijzigd door C2C : 18 maart 2007 om 21:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() Tja
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
![]() Ik ga kijken. Het begint. Ik wil weten waarom de gemiddelde Westerling zo blindelings in zijn zo overduidelijk fake vrijheid gelooft.
Ik neem daar uiteraard ne grote zak vette chips en twee liter cola bij. Mijn vadsige pens kan dat nog net aan voor vanavond. En daarna rustig de vrouw ne keer doen. Het is zondag. Wij doen het al jaren op zondag, stipt om 23.00u. Dat is omdat het morgen maandag is. Laatst gewijzigd door C2C : 18 maart 2007 om 21:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
![]() Citaat:
Het is niet omdat bepaalde aannames onjuist zijn en zelfs hele redeneringsvormen ongeldig, dat de conclusies per definitie fout zijn. Nu, spijtig dat ik het niet kan bekijken, ik heb geen TV. Misschien later op YouTube. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
![]() Klinkt interessant, eens zien of 't te downloaden valt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
![]() Jeej.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() *knip*
Geen gescheld. mvg, Arnold. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat minimum aanzand wordt hem/haar gratis verstrekt. De solidariteit gaat in elk geval nog niet zo ver hier dat iedereen op straffe van de Goelag gedwongen moet produceren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
|
![]() |
![]() |
![]() |