Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Bekijk resultaten enquête: Gelooft u de Vlaams-nationalistische mediaboycot van de BUB?
ja, belgifisten mogen hun zegje nooit doen, boehoehoe 5 15,15%
nee, natuurlijk niet zeg... 28 84,85%
Aantal stemmers: 33. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 16 maart 2007, 17:56   #1
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard Nieuwe BUB giller! Weer media boycot

http://www.belgischeunie.be/nl/homenl.php

Dit is slechts een cartoon en dus een karikatuur. We zien hier "Michelangelo" (de journalist Siegfried Bracke van de VRT) die geld ontvangt van "God" (de politicus Bart De Wever, voorzitter van de partij NVA, de Vlaams-nationalisten, die 11% halen in de peiling van 12.03.2007).

De openbare media zijn inderdaad volledig gecontroleerd door de traditionele partijen, die bovendien elk jaar méér dan 50.000.000 euro krijgen om hun campagne te voeren...

Het resultaat is dat de B.U.B. en de meerderheid van Belgen die voorstander zijn van unitarisme of unie-federalisme geen toegang hebben tot deze media, wat uiteraard haaks staat op een gezonde democratie.

Om over na te denken...

-------------------------------------------------------

Ongetwijfeld vinden ze het een Geuzencartoon!
Oud 16 maart 2007, 18:56   #2
El Guapo
Burger

El Guapo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist Bekijk bericht
http://www.belgischeunie.be/nl/homenl.php

Dit is slechts een cartoon en dus een karikatuur. We zien hier "Michelangelo" (de journalist Siegfried Bracke van de VRT) die geld ontvangt van "God" (de politicus Bart De Wever, voorzitter van de partij NVA, de Vlaams-nationalisten, die 11% halen in de peiling van 12.03.2007).

De openbare media zijn inderdaad volledig gecontroleerd door de traditionele partijen, die bovendien elk jaar méér dan 50.000.000 euro krijgen om hun campagne te voeren...

Het resultaat is dat de B.U.B. en de meerderheid van Belgen die voorstander zijn van unitarisme of unie-federalisme geen toegang hebben tot deze media, wat uiteraard haaks staat op een gezonde democratie.

Om over na te denken...

Ongetwijfeld vinden ze het een Geuzencartoon!
De meerderheid van de belgen kan misschien wel voorstander zijn van unitarisme of semi-federalisme maar de 11% die NVA in de peiling zou halen is nog altijd 10,80% meer dan de 0,2 % die de f*cking BUB gaat halen op 10 juni. Waarom zou de VRT zo een mini clubje veel aan bod laten komen. Jullie hebben je '' moment de gloire '' toch al gehad toen jullie met Belgische vlaggen voor het koninklijk paleis stonden te zwaaien tijdens de '' Vlaanderen onafhankelijk '' - show van de RTBF!

Laatst gewijzigd door El Guapo : 16 maart 2007 om 18:57.
El Guapo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2007, 19:07   #3
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Ik dacht dat verdraagzaam zijn, geen pijn deed, Guapo?
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2007, 19:11   #4
El Guapo
Burger

El Guapo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Ik dacht dat verdraagzaam zijn, geen pijn deed, Guapo?
Dat is ook zo maar af en toe mag je een beetje stout zijn eh !
El Guapo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2007, 19:12   #5
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Als ik naar B Plus kijk, mag ik alleszins niet klagen. Knack heeft een mooi interview met een aantal B Plussers (waaronder Wilfried Martens) en ook in andere media komt B Plus wel eens ter sprake.

Het is geen voltijdse aandacht, maar dat hoeft uiteindelijk ook niet.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2007, 19:21   #6
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Hans is, nog maar eens, in zijn geliefkoosde slachtofferrol gekropen.
Alléz, heeft er nu niemand compassie met de zieltogende kapitein van het bubbelschip?
Oud 16 maart 2007, 19:51   #7
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Dus d�*�*r gaat mijn lidgeld naartoe!? Schande! Nog een geluk dat de BUB via doorgedreven onderzoek heeft aangetoond dat de N-VA VRT-journalisten betaalt om de onafwendbare BUB-opmars te verhinderen door een slinks media-complot...

Alle gekheid op een stokje, het argument "Dit is slechts een cartoon en dus een karikatuur" is geen excuus om dit soort dingen te insinueren. Als ik morgen een cartoon maak van een Van de Cauter die het gerecht omkoopt om zijn kolderaanklachten ontvankelijk te verklaren is dat net zo goed een brug te ver. Er wordt een compleet uit de lucht gegrepen stelling verbeeld, zonder dat er enige onderbouwing voor volgt, want "het is een cartoon, dus het moet niet echt zijn".

Bart De Wever vertegenwoordigt 6 zetels van de 124 in het Vlaams Parlement, maar volgens de BUB volstaat dat om de ganse openbare omroep te domineren...
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2007, 07:59   #8
Tantist

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster Bekijk bericht
Dus d�*�*r gaat mijn lidgeld naartoe!? Schande! Nog een geluk dat de BUB via doorgedreven onderzoek heeft aangetoond dat de N-VA VRT-journalisten betaalt om de onafwendbare BUB-opmars te verhinderen door een slinks media-complot...

Alle gekheid op een stokje, het argument "Dit is slechts een cartoon en dus een karikatuur" is geen excuus om dit soort dingen te insinueren. Als ik morgen een cartoon maak van een Van de Cauter die het gerecht omkoopt om zijn kolderaanklachten ontvankelijk te verklaren is dat net zo goed een brug te ver. Er wordt een compleet uit de lucht gegrepen stelling verbeeld, zonder dat er enige onderbouwing voor volgt, want "het is een cartoon, dus het moet niet echt zijn".

Bart De Wever vertegenwoordigt 6 zetels van de 124 in het Vlaams Parlement, maar volgens de BUB volstaat dat om de ganse openbare omroep te domineren...
Pssst... Ik heb die cartoon gemaakt hoor

Hans vond ze zo geweldig als Geuzencartoon dat hij ze op de site plaatste. En dat terwijl hij zich daarmee weer eens belachelijk maakt.
Oud 17 maart 2007, 13:45   #9
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Pssst... Ik heb die cartoon gemaakt hoor

Hans vond ze zo geweldig als Geuzencartoon dat hij ze op de site plaatste. En dat terwijl hij zich daarmee weer eens belachelijk maakt.
De arme drommel heeft het dus weer eens niet door... Die bubbels, ze blijven toch de narren van dit politiek forum!
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2007, 14:48   #10
Luc Bekaert
Gouverneur

Luc Bekaert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Grappige cartoon ! Nu begrijp ik waarom Sigfried gaarne een vlinderdasje draagt ......

Alle gekheid op een stokje , ik denk anders wel dat de BUB tijdens de verkiezingscampagne in een of andere discussie wel eens aan bod zal komen . Maar gezien de miniscule aanhang en dito resultaten bij de vorige verkiezingen , kunnen ze toch moeilijk verlangen dat dit ter gelegenheid van elk onderwerp zou kunnen ...Discussieprogrammas waar teveel volk aan deelneemt zijn ook niet bepaald erg mediageniek . Maar ik vind toch dat wanneer het over een voor hen-relevant onderwerp gaat zij ook (eens) aan bod moeten kunnen komen .
Luc Bekaert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2007, 15:41   #11
Metternich

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Negeer de BUB toch... Wij moeten niet dezelfde fout maken als hen, namelijk onze ideologie en acties afstemmen op die van de tegenpartij. Met de BUB moeten we doen zoals met belgië: doen alsof het al niet meer bestaat.

Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2007, 16:35   #12
C uit W

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Negeer de BUB toch... Wij moeten niet dezelfde fout maken als hen, namelijk onze ideologie en acties afstemmen op die van de tegenpartij. Met de BUB moeten we doen zoals met belgië: doen alsof het al niet meer bestaat.
Alsof?
Oud 17 maart 2007, 17:55   #13
Metternich

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W Bekijk bericht
Alsof?
Perfect

Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2007, 18:44   #14
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

lomeanor's schermafbeelding

Standaard

lomeanor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2007, 20:32   #15
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luc Bekaert Bekijk bericht
Grappige cartoon ! Nu begrijp ik waarom Sigfried gaarne een vlinderdasje draagt ......

Alle gekheid op een stokje , ik denk anders wel dat de BUB tijdens de verkiezingscampagne in een of andere discussie wel eens aan bod zal komen . Maar gezien de miniscule aanhang en dito resultaten bij de vorige verkiezingen , kunnen ze toch moeilijk verlangen dat dit ter gelegenheid van elk onderwerp zou kunnen ...Discussieprogrammas waar teveel volk aan deelneemt zijn ook niet bepaald erg mediageniek . Maar ik vind toch dat wanneer het over een voor hen-relevant onderwerp gaat zij ook (eens) aan bod moeten kunnen komen .
Het percentage "51%" is u onbekend?
Oud 17 maart 2007, 20:49   #16
van Maerlant

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je bedoelt het resultaat van de Stemmenkampioen van vorig jaar?
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2007, 13:49   #17
Luc Bekaert
Gouverneur

Luc Bekaert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik moet zeggen dat ik niet zo erg overtuigd ben van de ernst van de peiling van de Libre .. Uw partij haalt trouwens in geen enkele peiling noemenswaardige cijfertjes -voor de komma .

Laatst gewijzigd door Luc Bekaert : 18 maart 2007 om 13:50.
Luc Bekaert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2007, 15:03   #18
UFSIA
Parlementslid

UFSIA's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster Bekijk bericht

De n-va heeft natuurlijk de minister van de openbare omroep he, eerst Tony Mary buitensmijten die vroeger de BuB wel eens aan bod liet komen en dan verder doodzwijgen die BuB he , en B plus heeft wel eens aandacht in de boekskes zoals de knack ja, maar op de tv ? hola maar !

Laten we tous apprendre le bilingue om elkaarst beter te verstaan en te comprendre dat er is een complôt anti belgique en dus ook anti bub van die sales separatistes-die-pas-une-majorite hebben en zelfs eigenlijk marginalen of fascisten in de cordon zijn.

Natuurlijk beseffen we allemaal hoe gevaarlijk de VlaemSSche danger is.

dus : Vive le BuB

Sint Ignacius
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn.
~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7

Laatst gewijzigd door UFSIA : 18 maart 2007 om 15:04.
UFSIA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2007, 16:38   #19
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luc Bekaert Bekijk bericht
Ik moet zeggen dat ik niet zo erg overtuigd ben van de ernst van de peiling van de Libre .. Uw partij haalt trouwens in geen enkele peiling noemenswaardige cijfertjes -voor de komma .
Ik vind het anders wel logisch dat mensen niet stemmen op een partij die ze niet (mogen) kennen. U niet?
Oud 18 maart 2007, 16:45   #20
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vind het anders wel logisch dat mensen niet stemmen op een partij die ze niet (mogen) kennen. U niet?
Ocharme,en het Vlaams Blok in der tijd kreeg wel veel zendtijd hé

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be