Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 maart 2007, 20:34   #1
Winterhamer
Banneling

Standaard Zweepslagen voor verkrachte Saoedische

Zweepslagen voor verkrachte Saoedische

Een 19-jarige inwoonster van Saoedi-Arabië is veroordeeld tot een straf van 90 zweepslagen omdat ze omgang met een man heeft gehad terwijl ze ongetrouwd was. Dat ze was gechanteerd, vervolgens gekidnapt en tenslotte door een groep mannen was verkracht, deed er voor de rechter niet toe. In de sharia staat nu eenmaal dat mannen en vrouwen die niet getrouwd zijn met elkaar of die geen familiale verwantschap hebben, niet met elkaar mogen omgaan in het openbaar. Volgens één van de rechters mag de vrouw nog van geluk spreken dat ze niet veroordeeld is tot een gevangenisstraf.

De vrouw kreeg de straf omdat ze met de man in een auto was aangetroffen. Volgens de vrouw chanteerde de man haar omdat hij haar wilde ontmoeten. Hij dreigde haar familie te vertellen dat ze een buitenechtelijke relatie zouden hebben. Nadat ze met een auto naar een winkelcentrum gereden waren, nam een groep mannen, gewapend met messen, de vrouw en de man mee. Ze ontvoerden hen naar een boerderij waar de vrouw door de ontvoerders veertien keer werd verkracht.

Vijf mannen die in verband met de verkrachting werden aangehouden, zijn veroordeeld tot gevangenisstraffen van tien maanden tot vijf jaar. De vrouw heeft hoger beroep aangetekend tegen de zweepslagenstraf. Overigens heeft het slachtoffer ook nog klappen van een jongere broer gekregen omdat de aanranding volgens de knaap de familie-eer had geschonden.

http://frontpage.fok.nl/nieuws/74137

Volgens idioten ben ik een racist als ik tegen de islamitische wetten ben
Winterhamer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2007, 20:38   #2
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Volgens mij word gij heel graag racistisch genoemd en krijgt ge er een kik van. Echte mentale masturbatie, het druipt er gewoon af.

Laatst gewijzigd door Bhairav : 5 maart 2007 om 20:39.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2007, 20:41   #3
Winterhamer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Volgens mij word gij heel graag racistisch genoemd en krijgt ge er een kik van. Echte mentale masturbatie, het druipt er gewoon af.
heb je nog argumenten ? zoals op het bericht zelf
Oud 5 maart 2007, 20:42   #4
jurgen79
Banneling

jurgen79's schermafbeelding

Standaard

Ja, je bent een idioot als je hierover problemen maakt.
Het enige land waar jij uw mening mag over uitspreken is Belgie...and that's it.
Laat elk land zijn eigen gebruiken erop nahouden welke het zelf wil, het zijn de bewoners zelf die het zo willen, anders kwamen ze in opstand.

Jij verdedigd ook uw Vlaanderen...dus laat anderen ook in hun wijsheid.
jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2007, 20:44   #5
Winterhamer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jurgen79 Bekijk bericht
Ja, je bent een idioot als je hierover problemen maakt.
Het enige land waar jij uw mening mag over uitspreken is Belgie...and that's it.
Laat elk land zijn eigen gebruiken erop nahouden welke het zelf wil, het zijn de bewoners zelf die het zo willen, anders kwamen ze in opstand.

Jij verdedigd ook uw Vlaanderen...dus laat anderen ook in hun wijsheid.
Is goed! maar dan wel dat dat land zijn wetten culturen en religie bij zich houd!
Oud 5 maart 2007, 20:45   #6
jurgen79
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Winterhamer Bekijk bericht
Is goed! maar dan wel dat dat land zijn wetten culturen en religie bij zich houd!
Daar volg ik je volledig in.
Wij onze cultuur en gebruiken...zij de hunne.
En nu allemaal fucking trots zijn op onze cultuur en het trachten uit te dragen over de ganse wereld.
Oud 5 maart 2007, 20:52   #7
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Dronkoers's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jurgen79 Bekijk bericht
Daar volg ik je volledig in.
Wij onze cultuur en gebruiken...zij de hunne.
En nu allemaal fucking trots zijn op onze cultuur en het trachten uit te dragen over de ganse wereld.
Dit was toch om te lachen eh?
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2007, 20:54   #8
jurgen79
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers Bekijk bericht
Dit was toch om te lachen eh?
Oud 5 maart 2007, 20:54   #9
stropkeuh
Parlementslid

stropkeuh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tegen wie zegt ge het.
Die cultuur, e.d. kunne we hier missen als kiespijn.
stropkeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2007, 20:59   #10
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
heb je nog argumenten ? zoals op het bericht zelf
Ja want DAAR kunde u dan mee uitleven.
Maar over mentale masturbatie kunde niks ontkennen.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2007, 21:00   #11
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropkeuh Bekijk bericht
Tegen wie zegt ge het.
Die cultuur, e.d. kunne we hier missen als kiespijn.
De poco's blijkbaar niet : die vinden dat soort diversiteit "verrijkend".
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2007, 08:07   #12
Laya
Minister

Standaard

Citaat:

Volgens idioten ben ik een racist als ik tegen de islamitische wetten ben
Dit is geen islamitische wet, anders zou dit in alle moslimlanden toegepast worden. Dit is een van de vele geschifte regels in S-A om de vrouwen met de neus tegen de grond gedrukt te houden, in naam van de islaam. Word daar maar es geboren als vrouw!
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2007, 08:10   #13
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
De poco's blijkbaar niet : die vinden dat soort diversiteit "verrijkend".
Heb jij hier al één keer gelezen dat iemand de Saoudische cultuur verrijkend vindt? Waar juist? Dat is me totaal ontgaan. Of ga je nu verklaren dat in alle islamitische landen vrouwen in die omstandigheden zweepslagen krijgen? Zoals onlangs de Westerlingen die een feestje bouwden...
Oud 6 maart 2007, 08:55   #14
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
Dit is geen islamitische wet, anders zou dit in alle moslimlanden toegepast worden. Dit is een van de vele geschifte regels in S-A om de vrouwen met de neus tegen de grond gedrukt te houden, in naam van de islaam. Word daar maar es geboren als vrouw!

"In de sharia staat nu eenmaal ..."
"Overigens heeft het slachtoffer ook nog klappen van een jongere broer gekregen omdat de aanranding volgens de knaap de familie-eer had geschonden."

... klinkt allemaal toch tamelijk islamitisch hoor Laya ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2007, 14:37   #15
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zweepslagen voor verkrachte Saoedische

Een 19-jarige inwoonster van Saoedi-Arabië is veroordeeld tot een straf van 90 zweepslagen omdat ze omgang met een man heeft gehad terwijl ze ongetrouwd was. Dat ze was gechanteerd, vervolgens gekidnapt en tenslotte door een groep mannen was verkracht, deed er voor de rechter niet toe. In de sharia staat nu eenmaal dat mannen en vrouwen die niet getrouwd zijn met elkaar of die geen familiale verwantschap hebben, niet met elkaar mogen omgaan in het openbaar. Volgens één van de rechters mag de vrouw nog van geluk spreken dat ze niet veroordeeld is tot een gevangenisstraf.

De vrouw kreeg de straf omdat ze met de man in een auto was aangetroffen. Volgens de vrouw chanteerde de man haar omdat hij haar wilde ontmoeten. Hij dreigde haar familie te vertellen dat ze een buitenechtelijke relatie zouden hebben. Nadat ze met een auto naar een winkelcentrum gereden waren, nam een groep mannen, gewapend met messen, de vrouw en de man mee. Ze ontvoerden hen naar een boerderij waar de vrouw door de ontvoerders veertien keer werd verkracht.

Vijf mannen die in verband met de verkrachting werden aangehouden, zijn veroordeeld tot gevangenisstraffen van tien maanden tot vijf jaar. De vrouw heeft hoger beroep aangetekend tegen de zweepslagenstraf. Overigens heeft het slachtoffer ook nog klappen van een jongere broer gekregen omdat de aanranding volgens de knaap de familie-eer had geschonden.
degoutant

V
Citaat:
olgens idioten ben ik een racist als ik tegen de islamitische wetten ben
Neen, niet d�*�*rom
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2007, 14:43   #16
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
"In de sharia staat nu eenmaal ..."
"Overigens heeft het slachtoffer ook nog klappen van een jongere broer gekregen omdat de aanranding volgens de knaap de familie-eer had geschonden."

... klinkt allemaal toch tamelijk islamitisch hoor Laya ...
Dus landen waar de sharia niet van toepassing is zijn niet islamitisch? Islamitisch is islamitisch.... waarom dan in het ene islamitische land die straf wel en in het andere niet?
Oud 6 maart 2007, 14:49   #17
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Dus landen waar de sharia niet van toepassing is zijn niet islamitisch? Islamitisch is islamitisch.... waarom dan in het ene islamitische land die straf wel en in het andere niet?

neenee, het is een gradatie er is namelijk volgens mij geen enkel niet islamitisch land MET Sharia

of kan jij Sharia los zien van Islamitisch ? Licht me dan maar in, want dan heb ik een groot gat in mijn toch al zo bescheiden kennis ...

(niet islamitisch los van Sharia, hé, want dat besef ik wel)

dit is mistig he
ik bedoel sharia is geen noodzakelijke voorwaarde voor islamitisch
maar wel
islamitisch is een noodzakelijke voorwaarde voor Sharia

of vergis ik mij stevig ?

Laatst gewijzigd door Anna List : 6 maart 2007 om 15:07.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2007, 14:49   #18
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarschijnlijk omdat ten tijde van die slechte kolonisatie periode in de meeste islamitische landen het sharia rechtstelsel vervangen werd door een meer humaan rechtstelsel.

Dit heeft natuurlijk niet belet dat n�* het wegtrekken van die vuile kolonisten men in sommige landen (vb. iran) hun oorspronkelijke sharia wetten terug hebben ingevoerd.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2007, 15:00   #19
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

hier kan je toch perfect de transitiviteitsregel op toepassen

zweepslagen is een onderdeel van de Sharia
de Sharia is een onderdeel van de Islam (een Sharia haalt zijn legitimiteit namelijk uit de Islam)

--> zweepslagen zijn een onderdeeltje van de Islam. Indien het niet zo is, onder welk voorwendsel worden die zweepslagen dan gerechtvaardigd?
fox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2007, 15:19   #20
ElFlamencoLoco
Minister

ElFlamencoLoco's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
hier kan je toch perfect de transitiviteitsregel op toepassen

zweepslagen is een onderdeel van de Sharia
de Sharia is een onderdeel van de Islam (een Sharia haalt zijn legitimiteit namelijk uit de Islam)

--> zweepslagen zijn een onderdeeltje van de Islam. Indien het niet zo is, onder welk voorwendsel worden die zweepslagen dan gerechtvaardigd?
Je transitiviteitsregel klopt. Je elementen die er het voorwerp van uitmaken echter niet helemaal.

Element Eén is inderdaad de sjaria. Maar Element Twee heet niet "de islam", doch "bepaalde islamstromingen", in illo casu het Saoedische wahabisme.

Zomin als het 17e eeuwse katholicisme van Spanje en Portugal zomaar vereenzelvigd kan worden met de veel minder strenge Franse versie ervan (in Frankrijk werd de Inquisitie niet ingesteld)...

... zomin dat Iberische katholicisme daarom zomaar als representatief kan worden gesteld voor de 17e eeuwse katholieke Kerk...

... zomin kan het wahabisme als representatief gelden voor de islam, of zelfs maar voor de soennitische islam.

Passen we de transitiviteitsregel eens toe op het 17e eeuwse katholicisme, dan valt je denkfout je hopelijk op:
  • Ketters de brandstapel (laten) opslepen was een gangbare praktijk van de Inquisitie.
  • De Inquisitie was (inderdaad!) een "onderdeel" van de katholieke Kerk.
  • Het verbranden van ketters was dus een "onderdeel" van de katholieke Kerk? Fout!!! Het was enkel een onderdeel van de Spaanse en Portugese Kerk. (Waarbij ik er even op wijs dat ook onze gewesten een hele tijd hebben deel uitgemaakt van Spanje.)
ElFlamencoLoco is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be