Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 maart 2007, 23:57   #1
Marlboro
Banneling

Standaard Algemeen Rookverbod Op Schoolterreinen

Vanaf september 2008 komt er een
algemeen rookverbod op schoolterreinen.
Nu is roken officieel alleen verboden
in de schoolgebouwen. Of er op de
speelplaats gerookt mag worden, beslis-
sen de individuele schooldirecties.

Maar dat verandert dus vanaf september
2008. Dan is ook een sigaret opsteken
op de speelplaats wettelijk verboden.
Ook een afzonderlijk rokerslokaal voor
leerkrachten behoort vanaf dan tot het
verleden.

Vlaams minister van Onderwijs Frank
Vandenbroucke (SP.A) en Vlaams minister
van Welzijn Inge Vervotte (CD&V) volgen
daarmee een unaniem advies van de
Vlaamse Onderwijsraad.

Er is dan een apart rokerslokaal voor de leraars en zelfs dat mag al niet meer?Waar ben je dan in godsnaam mee bezig?
En denkt men nu echt dat men opeens niet meer zal roken of er opeens veel minder zal gerookt worden op school?lol.
De wc's zullen weer ferm dampen volgend jaar
Komaan zeg;op de scholen waar ik ging mocht je toen al niet roken,nergens en dan deed het men natuurlijk stiekem ergens in een groepje of wc of ergens anders indien mogelijk.

Ik vind het een schande dat men mensen die roken alles willen afnemen.
Ochja,nu ook zoiets,mensen die onder de 16j zijn die geen pakje sigarretten meekrijgen .
Wauw,alsof dat wat helpt.Je laat gewoon iemand achter gaan die oud genoeg is.
Ik heb vroeger om m'n ma te helpen ook dikwijls en zelfs nu nog naar de winkel gegaan en ja,daar stonden ook sigarretten op het lijstje die ik moest meenemen.Nu gaat dat dus niet meer,ronduit belachelijk.

Laatst gewijzigd door Marlboro : 27 maart 2007 om 00:00.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2007, 00:09   #2
Tavek
Banneling

Standaard

Roken leer je als jongere. Pak die groep keihard aan, en je rookprobleem is na een generatie opgelost.

Ik vind het echt diep triest als ik mooie jonge dames zie roken...what a waste. Hun aantrekkelijkheid is meteen gereduceerd naar 0 in mijn ogen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2007, 00:27   #3
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Roken leer je als jongere. Pak die groep keihard aan, en je rookprobleem is na een generatie opgelost.

Ik vind het echt diep triest als ik mooie jonge dames zie roken...what a waste. Hun aantrekkelijkheid is meteen gereduceerd naar 0 in mijn ogen.
Uw eerste punt is lachwekkend,sorry.Je kan dat niet tegen gaan beste.Mijn pa was ook zeer kwaad toen hij het zelfs op vroege leeftijd ontdekte en denk jij nu echt dat zijn strengheid heeft geholpen?lol.

Nu goed,ik zal eens uw stelling volgen.Ik lust geen alcohol en als ik zie hoevele jonge mooie meiskes zich zatzuipen terwijl ze al niet kunnen drinken,hun lever ermee kapot maken en op die manier zich door jan en alleman laten bepotelen of nog erger,dat er dan al heel wat bij zijn geweest die een makkelijke prooi werden voor sommige mensen en die dan gaan ontvoeren en verkrachten?
Ik ken zo'n jonge dames beste tavek;ieder week schijtezat,ik walg van zo'n vrouwen.Das in mijn ogen nog veel slechter dan roken.Bij roken ben je tenminste nog helder van geest.

En al die mensen die al in de put liggen door alcohol?Afschaffen die handel.oke?
Mensen die omver zijn gereden door zatlappen?Gaat er een lichtje branden.

Nu goed;als mensen als u zo'n antwoorden geven dan antwoord op op dezelfde manier terug.Laat wezen,van mij mag alcohol weldegelijk blijven ondanks de soms wel vele problemen die ermee zijn.

En een minder schoon meiske kan dus volgens u geen kwaad als deze aan het roken is?

Hun aantrekkelijkheid?Mij maakt dat niet uit zenne en toppunt van allemaal is dan nog dat ze mij allemaal tot en met ne kieskeurige vinden,lol,blijbaar ben ik de ergste dan nog niet.

Achja,jij bent natuurlijk de perfectie,kwas het al vergeten.

En stel nu dat iemand zoals u dan een meiske leert kennen die niet rookt maar oeps,ge stinkt uit uwen bek man en je hebt er zo heel wat van die mensen lopen en dit terwijl ze al helemaal niet roken,wat dan?Ga jij er iets aan doen dan?
En meestal beseffen die mensen het zelfs niet eens dat ze uit hun bek stinken.

Laatst gewijzigd door Marlboro : 27 maart 2007 om 00:28.
Oud 27 maart 2007, 00:34   #4
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:

En wat met nog iets ergers in mijn ogen?Drugs?
Joints?

Ze halen chocoladesigarretten uit de winkelrekken omdat het zou aanzetten tot roken bij jongeren maar ondertussen gedogen ze wel cannabis?Leg mij dat maar eens uit?Waar is de logica daarvan dan?
En vind je cannabis wel kunnen of toch niet?
Alleen mensen die ziek zijn en een joint bij helpt mag dit maar dat zijn uitzonderingen natuurlijk.
Het is ondertussen ook al bewezen dat een joint veel slechter/schadelijker is dan een gewone sigaret.

En wie ben jij om iemand te gaan verbieden met roken?
Ik verbied toch ook niemand om te drinken of wat dan ook?
Oud 27 maart 2007, 05:10   #5
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
Er is dan een apart rokerslokaal voor de leraars en zelfs dat mag al niet meer?Waar ben je dan in godsnaam mee bezig?
Met het beschermen van de mensen die om één of andere reden in die lokalen moeten werken, zoals het onderhoudspersoneel bijvoorbeeld.

Citaat:
En denkt men nu echt dat men opeens niet meer zal roken of er opeens veel minder zal gerookt worden op school?lol.
De wc's zullen weer ferm dampen volgend jaar
Komaan zeg;op de scholen waar ik ging mocht je toen al niet roken,nergens en dan deed het men natuurlijk stiekem ergens in een groepje of wc of ergens anders indien mogelijk.
Er zijn ook mensen die systematisch snelheidsbeperkingen negeren in het verkeer. Betekent dat dat we dan al die snelheidsbeperkingen maar moeten afschaffen? Nee natuurlijk! Het is niet omdat er mensen zijn die de wet overtreden, dat het geen goede wet is.

Citaat:
Ik vind het een schande dat men mensen die roken alles willen afnemen.
En mensen die niet roken vinden het een schande dat hun lucht jarenlang verpest werd door rokers die alleen aan zichzelf denken.

Citaat:
Ochja,nu ook zoiets,mensen die onder de 16j zijn die geen pakje sigarretten meekrijgen .
Wauw,alsof dat wat helpt.Je laat gewoon iemand achter gaan die oud genoeg is.
Vandaag of morgen loopt die tegen de lamp en hopelijk wordt hij dan even streng bestraft als iemand die drugs dealt aan kinderen.

Citaat:
Ik heb vroeger om m'n ma te helpen ook dikwijls en zelfs nu nog naar de winkel gegaan en ja,daar stonden ook sigarretten op het lijstje die ik moest meenemen.Nu gaat dat dus niet meer,ronduit belachelijk.
Misschien zal dat de rokende ouder dan ook eens tot nadenken stemmen.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2007, 05:15   #6
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uw eerste punt is lachwekkend,sorry.Je kan dat niet tegen gaan beste.Mijn pa was ook zeer kwaad toen hij het zelfs op vroege leeftijd ontdekte en denk jij nu echt dat zijn strengheid heeft geholpen?
Laten we een paar jaar afwachten en dan eens evalueren of al deze maatregelen ertoe bijgedragen hebben dat minder jongeren beginnen te roken. Het roken zal er allicht niet helemaal mee verdwijnen, maar elke jongere minder die ermee begint, is eentje gewonnen.

Citaat:
Nu goed,ik zal eens uw stelling volgen.Ik lust geen alcohol en als ik zie hoevele jonge mooie meiskes zich zatzuipen terwijl ze al niet kunnen drinken,hun lever ermee kapot maken en op die manier zich door jan en alleman laten bepotelen of nog erger,dat er dan al heel wat bij zijn geweest die een makkelijke prooi werden voor sommige mensen en die dan gaan ontvoeren en verkrachten?
Ik ken zo'n jonge dames beste tavek;ieder week schijtezat,ik walg van zo'n vrouwen.Das in mijn ogen nog veel slechter dan roken.Bij roken ben je tenminste nog helder van geest.

En al die mensen die al in de put liggen door alcohol?Afschaffen die handel.oke?
Mensen die omver zijn gereden door zatlappen?Gaat er een lichtje branden.
Dat is natuurlijk zever van de bovenste plank. Met het ene kwaad kan je onmogelijk het andere goedpraten.
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 27 maart 2007, 05:24   #7
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En wat met nog iets ergers in mijn ogen?Drugs?
Joints?

Ze halen chocoladesigarretten uit de winkelrekken omdat het zou aanzetten tot roken bij jongeren maar ondertussen gedogen ze wel cannabis?Leg mij dat maar eens uit?Waar is de logica daarvan dan?
De logica daarvan is dat chocoladesigaretten zeer jonge kinderen de indruk geven dat het wel oké is om sigaretten te roken. Het gedoogbeleid voor cannabis gaat om te beginnen al niet over jonge kinderen en cannabisgebruikers zijn meer dan waarschijnlijk mensen die sowieso al rokers zijn. Hoewel dat niet noodzakelijk is natuurlijk. Ik ken ook cannabisgebruikers die helemaal niet roken.

Citaat:
En vind je cannabis wel kunnen of toch niet?
Alleen mensen die ziek zijn en een joint bij helpt mag dit maar dat zijn uitzonderingen natuurlijk.
Het is ondertussen ook al bewezen dat een joint veel slechter/schadelijker is dan een gewone sigaret.
Het staat iedereen vrij om voor zichzelf te bepalen welke risico's hij wil nemen.

Citaat:
En wie ben jij om iemand te gaan verbieden met roken?
Ik verbied toch ook niemand om te drinken of wat dan ook?
Niemand verbiedt jou om te roken. Je mag dat alleen niet doen op openbare plaatsen die ook door niet-rokers gebruikt worden. Thuis doe jij wat je niet laten kan en men kan alleen maar hopen dat je dan het fatsoen kan opbrengen om rekening te houden met je niet-rokende huisgenoten.

Citaat:

Laatst gewijzigd door Raf : 27 maart 2007 om 05:24.
Oud 27 maart 2007, 05:29   #8
jurgen79
Banneling

jurgen79's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Laten we een paar jaar afwachten en dan eens evalueren of al deze maatregelen ertoe bijgedragen hebben dat minder jongeren beginnen te roken. Het roken zal er allicht niet helemaal mee verdwijnen, maar elke jongere minder die ermee begint, is eentje gewonnen.
Denk jij nu echt nog zo utopisch dat de staat zou willen dat iedereen stopt met roken? Wat dan met de sociale zekerheid? Dan ligt deze volledig op haar poepke.
jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2007, 07:02   #9
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jurgen79 Bekijk bericht
Denk jij nu echt nog zo utopisch dat de staat zou willen dat iedereen stopt met roken? Wat dan met de sociale zekerheid? Dan ligt deze volledig op haar poepke.
Is dat zo? Wat zou op lange termijn het meeste kosten aan de staat: de verminderde inkomsten van taksen op rookartikelen of de alsmaar stijgende ziektekosten van kankerpatiënten?

Citaat:
Oud 27 maart 2007, 07:15   #10
jurgen79
Banneling

Standaard

Citaat:
Is dat zo? Wat zou op lange termijn het meeste kosten aan de staat: de verminderde inkomsten van taksen op rookartikelen of de alsmaar stijgende ziektekosten van kankerpatiënten?
Stijgende ziektekosten? Rokers die kanker krijgen ofzo zijn net de goedkoopste mensen voor de SZ omdat deze sneller sterven. Dus pensioen moet er ook minder betaald worden.
Dus waarom zou de staat willen dat er mensen stoppen?
Oud 27 maart 2007, 08:08   #11
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Stijgende ziektekosten? Rokers die kanker krijgen ofzo zijn net de goedkoopste mensen voor de SZ omdat deze sneller sterven. Dus pensioen moet er ook minder betaald worden.
Dus waarom zou de staat willen dat er mensen stoppen?
Omdat de staat niet zo cynisch is om mensen zo snel mogelijk dood te wensen om budgettaire redenen.

Citaat:
Oud 27 maart 2007, 08:39   #12
jurgen79
Banneling

Standaard

Citaat:
Omdat de staat niet zo cynisch is om mensen zo snel mogelijk dood te wensen om budgettaire redenen.
Geloof je dat echt?
Oud 27 maart 2007, 08:57   #13
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geloof je dat echt?
Ja, dat geloof ik echt.

Citaat:
Oud 27 maart 2007, 10:32   #14
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Met het beschermen van de mensen die om één of andere reden in die lokalen moeten werken, zoals het onderhoudspersoneel bijvoorbeeld.

Er zijn ook mensen die systematisch snelheidsbeperkingen negeren in het verkeer. Betekent dat dat we dan al die snelheidsbeperkingen maar moeten afschaffen? Nee natuurlijk! Het is niet omdat er mensen zijn die de wet overtreden, dat het geen goede wet is.

En mensen die niet roken vinden het een schande dat hun lucht jarenlang verpest werd door rokers die alleen aan zichzelf denken.

Vandaag of morgen loopt die tegen de lamp en hopelijk wordt hij dan even streng bestraft als iemand die drugs dealt aan kinderen.

Misschien zal dat de rokende ouder dan ook eens tot nadenken stemmen.
1)Hallo,goed lezen,er staat duidelijk;aparte rokerskot/zaal.Dat dus alleen dient om er te mogen roken en is dus helemaal geen werkplaats of wat dan ook.Uw punt slaat dus nergens op.

2)Snelheidsbeperkingen met roken gaan vergelijken is appels met peren vergelijken.

3)Je zegt daar zoiets;de lucht,lol.Telkens je naar buiten gaat doe dan wel een maskerke op want ik denk niet dat jij beseft wat voor vuiligheid we steeds inademen en daar is een sigaret niets tegen.
Er is veel meer ander vuiligheid die veel erger en gevaarlijker zijn.

4)allee,iemand die dus gewoon een sigaretje staat te roken is opeens al een crimineel,doe zo voort.

5)Ik vind dat goed zoals vandaag in de krant staat dat er ook op scholen een aparte ruimte is en men mag roken mits toestemming van de ouders.Ik zie niet in wat daar verkeerd aan is?
Als de ouders zelf zeggen dat het mag dan is dat maar zo en daar heeft niemand wat over te zeggen.
Mijn pa was ook tot en met kwaad omdat'em liever had dat ik niet rookte.Ik rook nog steeds.Als het iets is wat je graag doet en hebt dan stop je daar niet mee,zo simpel is dat.
Oud 27 maart 2007, 10:34   #15
Tavek
Banneling

Standaard

Roken is marginaal. Punt.
Oud 27 maart 2007, 10:35   #16
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:

Dat is natuurlijk zever van de bovenste plank. Met het ene kwaad kan je onmogelijk het andere goedpraten.

Zever van de bovenste plank?Ik hoop voor u dat jij nooit een kind zal hebben die omver word gereden door een zatlap.We zullen dan nog eens een klapke doen en dan zal ik hier eens zeggen;och kom,das toch allemaal zo erg nie,das zever van de bovenste plank.
Ik praat nergens iets goed.Het is telkens zeer opvallend hoe mensen zoals u wel steeds zitten te zagen en te klagen over sigarretten maar over al de rest die zelfs nog erger is vlug gaan zwijgen.Typisch voor niet-rokers.
Oud 27 maart 2007, 10:35   #17
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Roken is marginaal. Punt.
Alcohol drinken al evenzeer,punt.
Oud 27 maart 2007, 10:36   #18
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Alcohol drinken al evenzeer,punt.
U lazarus zuipen is dat inderdaad ja.
Oud 27 maart 2007, 10:39   #19
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
De logica daarvan is dat chocoladesigaretten zeer jonge kinderen de indruk geven dat het wel oké is om sigaretten te roken. Het gedoogbeleid voor cannabis gaat om te beginnen al niet over jonge kinderen en cannabisgebruikers zijn meer dan waarschijnlijk mensen die sowieso al rokers zijn. Hoewel dat niet noodzakelijk is natuurlijk. Ik ken ook cannabisgebruikers die helemaal niet roken.

Het staat iedereen vrij om voor zichzelf te bepalen welke risico's hij wil nemen.

Niemand verbiedt jou om te roken. Je mag dat alleen niet doen op openbare plaatsen die ook door niet-rokers gebruikt worden. Thuis doe jij wat je niet laten kan en men kan alleen maar hopen dat je dan het fatsoen kan opbrengen om rekening te houden met je niet-rokende huisgenoten.
Ik heb nog nooit 1 iemand geweten die is beginnen roken door chocoladesigarretten.
Dat heeft met tal van ander zaken te maken.
En dat is er gekomen danzij de groenen dat men chocoladesigarretten uit de winkelrekken moest halen.
En blijkbaar vind je het dus wel normaal dat je iets onschuldigs niet meer mag verkopen maar ondertussen iets veel ergers zoals cannabis wel mag gedogen?Logica?
Oud 27 maart 2007, 10:39   #20
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
U lazarus zuipen is dat inderdaad ja.
Gewoon alcohol drinken is dan even marginaal.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be