![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Gents bedrijf veroordeeld voor discriminatie bij aanwervingsprocedure
De arbeidsrechtbank in Gent heeft de Gentse beveiligingsfirma Euro- Lock schuldig bevonden aan discriminatie van Murat Caliskan, een sollicitant van Turkse nationaliteit. Het bedrijf moet van de rechter nu elke sollicitatie behandelen zonder onderscheid wegens nationaliteit of etnische origine. Dwangsommen Als dat niet gebeurt, moet de firma per inbreuk een dwangsom van 2.500 euro betalen aan Caliskan en een som van 500 euro aan het Centrum voor Gelijkheid van Kansen. Euro-Lock moet ook betalen voor de publicatie van de uitspraak in vijf dagbladen. Bezwarende boodschap De 34-jarige Murat Caliskan reageerde eind november op een vacature bij Euro-Lock, en kreeg de volgende dag al een mailtje terug. Hij werd in een standaardbrief afgewezen wegens "niet de geschikte persoon voor de vacante betrekking". Aan de mail hing echter nog een interne mail vast met daarin "Kan jij die persoon afwimpelen? Een vreemdeling die beveiliging zal verkopen, dat heb ik nog niet gezien. (belga) ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Europees Commissaris
|
![]() Als de rechter er zo over geoordeeld heeft dan is dat zo.Hopelijk stelt dit een voorbeeld.
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Minister
|
![]() Da's een goeie!
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() statistieken....profielen... Wat mij het meeste stoort in deze zaak is het feit dat ikzelf uitgesproken tegenstander ben op het afrekenen van sollicitanten op hun nationaliteit of ethnie. Evenwel ben ik uitgesproken voorstander voor het behoud van de vrijheid van een werkgever om te testen of de sollicitant kultureel aangepast is aan de toekomstige opdracht...
![]() |
#7 |
Minister-President
|
![]() Uiteindelijk zal alles bij het oude blijven, bedrijven en ondernemers nemen aan wie ze willen, ze zullen alleen veel voorzichtiger worden bij solicitaties.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Als dit waar is dan moet men vanaf nu ook maar verplichten om alle veroordeelde criminelen met naam en toenaam én met foto te vermelden in alle dagbladen. Ook op eigen kosten natuurlijk! Ook de minderjarigen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Minister-President
|
![]() Ideale uitspraak, wat euro lock nu moet doen is hun personeel aanwerven via een intriem kantoor, en hun daarna een vast contract aanbieden als ze hun goed personeelslid krijgen .. dan is ineens dat probleem van hun sollicitatie
![]() |
#10 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Minister-President
|
![]() dubbel
... het enige zachte is dons ... “You can ignore reality, but you can’t ignore the consequences of ignoring reality.” - Ayn Rand Laatst gewijzigd door Bierke : 26 maart 2007 om 11:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Met dergelijke heksenjachten bereikt men enkel het omgekeerde resultaat. Toch een positief punt : de publicteit voor Eurolock is mooi meegenomen. Die naam is nu een bekende merknaam geworden. Zou Eurolock beseffen hoeveel publiciteitskosten het CGKR haar eigenlijk uitgespaard heeft? Onbetaalbaar ! Moest ik zaakvoerder van Eurolock zijn, dan zou ik het CGKR een krat champagne opsturen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat werd medegedeeld in verschillende media met vermelding van de nodige vereisten om voor die job in aanmerking te komen. Maar intern circuleerde een nota waarin vermeld werd dat men minstens 35 jaar moest zijn, wat dus discriminatie is op basis van leeftijd. Nu ken ik toevallig iermand die dit aankaarte bij het CGKR en hij kreeg als antwoord dat ze niet wensten op te treden omdat het om een interne nota ging. Laatst gewijzigd door daiwa : 26 maart 2007 om 11:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Minister
|
![]() Net zoals bij alle andere klachten: er zal hem/haar om bewijsmateriaal worden gevraagd. Hier hangt dat bewijs gewoon aan de mail, dus da's gesneden brood.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarbij ge dan van de veronderstelling uitgaat dat de "geviseerde" groep voor de werkgever financieel niet interressant is, dit in tegenstelling tot bvb de Polen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |