![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | ||
Partijlid
|
![]() Ik las onlangs deze artikeltjes:
Citaat:
Citaat:
Opmerkelijk, ik had nooit gedacht dat Nederlanders toch een redelijke aanpassing nodig hadden wanneer ze in Vlaanderen komen wonen. Ik heb trouwens ooit eens gehoord dat er wel eens Nederlanders in België kwamen wonen omdat ze hier minder belasting moeten betalen, maar ze hebben hier dan blijkbaar wel moeite met het invullen van hun belastingsbrief ![]() Zijn de verschillen tussen Vlamingen en Nederlanders dan zo groot? Kan dit een verhinderend punt zijn voor en mogelijke aansluiting van Vlaanderen bij Nederland? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Wikiped...sch_Nederlands http://nl.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:Noord-Nederlands |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Gouverneur
|
![]() Momenteel wordt België ook zeer veel gebruikt door de Nederlanders om onder de strenge migratiepolitiek van Nederland uit te komen, de zg. 'België-route'. Deze route wordt massaal gebruikt door Nederlandse allochtonen om hun bruid/bruidegom uit het thuisland te laten overkomen. Zij gaan ook bij voorkeur in de Antwerpse noorderkempen wonen. Hierdoor kunnen ze hun job in Nederland houden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Dit bewijst nogmaar eens dat ons Belgisch migratiebeleid te braaf is, iets wat veel Vlamingen de Nederlanders verwijten... . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Gouverneur
|
![]() Het is in België inderdaad makkelijker om te trouwen met een buitenlandse partner vergeleken met Nederland. Daarom dat veel Nederlanders allerlei achterpoortjes gebruiken in de Europese wetgeving om via een ander land toch nog met hun partners binnen te geraken in Nederland. Veruit het populairst is de 'België-route', maar er bestaat evengoed een 'Duitsland-route'.
Het is dan wel gemakkelijker in België, maar de bestrijding van de schijnhuwelijken is niet efficiënt. Bovendien bestaat er veel willekeur. Ik ken verscheidene mensen die veel problemen hebben gehad om met een buitenlandse partner te trouwen in België, maar ik ken er ook een aantal waar het duidelijk om een schijnhuwelijk ging, die niet de minste problemen hebben gehad. Wil je een idee krijgen van de trucjes die gebruikt worden kan je altijd eens kijken op http://www.buitenlandsepartner.nl. Je zal op hun forum een heleboel mensen zien die de procedure duidelijk willen misbruiken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Vooral positief is dat ze niet verliefd worden op België. ![]() Citaat:
![]()
![]() |