![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
Bekijk resultaten enquête: Wat vinden jullie van deze ideeen? | |||
goede ideeen |
![]() ![]() ![]() |
19 | 46,34% |
slechte ideeen |
![]() ![]() ![]() |
20 | 48,78% |
geen mening |
![]() ![]() ![]() |
2 | 4,88% |
Aantal stemmers: 41. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() Stel de volgende gebruiken worden in het Nederlandse en Vlaamse onderwijs ingevoerd:
- Alle kinderen gaan voortaan in uniform naar school - Voor de les begint zingt iedere leerling uit volle borst het Nederlandse/Vlaamse volkslied - In de geschiedenislessen wordt er vooral over de Nederlandse en Vlaamse geschiedenis onderwezen Wat vinden jullie hiervan? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() kzou spijbelen precies
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tis dak ni in uw klas zou zitten, maar kzou zo wel meedoen met spijbelen.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Eerste punt zie ik dubbel en dik zitten, dat lost al een hoop ellende op. Geen gezeik meer over wat wel en niet gedragen mag worden, welke kleren "cool" zijn en meer van dat gedoe. Ik stel zelfs voor niet alleen voorgeschreven kleding in te voeren maar ook schoolmateriaal, bijvoorbeeld boekentassen en mappen, dat zal ook al een stuk goedkoper zijn voor de ouders (geen ringmap van twintig euro meer omdat er één of andere merknaam op staat terwijl één van twee euro even goed is).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het derde voorstel, nl. méér aandacht voor de geschiedenis (èn de cultuur, de politiek, ...) van het land waar de kinderen les krijgen ben ik enigzins genegen, zolang er niet overdreven wordt. De meeste landen hebben namelijk ook buurlanden, en onwetendheid m.b.t. die buurlanden is nergens goed voor. Ik vermoed dat het tweede idee eerder een 'provocatie' is. Ik vind het een beetje ver gaan (ik hou niet zo van nationale hymnes, en evenmin van indoctrinatie), maar het zou geen kwaad kunnen dat - bijvoorbeeld tijdens de lessen Nederlands - de tekst van het volkslied geanalyseerd en besproken wordt, en tijdens de lessen muziek/esthetische vorming kan hetzelfde gebeuren voor de muziek van dat volkslied (verschillende versies laten horen, de noten leren, ...). Laatst gewijzigd door djimi : 19 april 2007 om 20:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar de precieze vorm van de Unie van Utrecht, de Franse inmenging in de Belgische omwenteling, ... zijn dingen die ik nooit gezien heb...
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Aan de school en de ouders, en onrechtstreeks dan waarschijnlijk ook de kinderen zelf, om dat te beslissen.
![]() |
![]() |
#8 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
-Vlaamse volkslied? We leven nog altijd in België he. -"Vlaanderen" als entiteit bestaat slechts ongeveer honderd jaar, nog minder lang dan België. Historisch gezien woon ik in Brabant, wat een veel langere en rijkere geschiedenis heeft dan wat we nu Vlaanderen noemen. Kennis is de bron van alle wijsheid; als kinderen enkel dingen horen over Nederland en Vlaanderen, denken ze dat wij het centrum van de wereld zijn en alle wijsheid in pacht hebben, en gaan ze andere culturen als minderwaardig beschouwen; dankzij de beperkte historische kennis. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ik zou nog meer spijbelen.
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dit is larie. In het VK zijn schooluniformen bijna algemeen. Ik zou niet weten waarin een schooluniform de persoonlijkheid van een kind zou beperken. U wel? Leg het mij dan eens uit!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of Brabant een lagere en rijkere geschiedenis heeft, valt te bezien. In ieder geval, het graafschap Vlaanderen was in de middeleeuwen cultuur en economisch ver vooruit op Brabant. Pas naar de renaissance toe neemt Brabant de fakkel over. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
|
![]() Citaat:
Dat van die kleren klopt volgens mij niet. Met uniformen kan je toch ook nog coole kleren kopen enzo? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kies je voor het schooluniform Britse stijl, dan is er geen keuze. Iedereen koopt het voorgeschreven pakje. Kiest men voor het type Sint-Bavo te Gent, dan is alleen een bepaalde kleur van toepassing (en bepaalde vormen), waardoor er wel keuzemogelijkheid bestaat. Indien men zou opteren voor een schooluniform, vind ik de Britse oplossing het beste. Arm als rijk, iedereen heeft hetzelfde aan, van dezelfde stof, dezelfde kwaliteit, dezelfde delen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
|
![]() Citaat:
Ik zie geen enkel voordeel in uniform en ben enorm blij dat ik het nooit heb moeten dragen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() éénzelfde schooluniform voor allemaal,één standaard uurwerk en standaard schoolgerief, dat door de school verschaft word. Iedereen gelijk voor de wet.GSM's & juwelen verboden op school.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
|
![]() of hoe je kinderen leert wat vrijheid betekent
|
![]() |
![]() |
![]() |