![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nieuwe Belgen of …
Gastarbeider, immigrant, nieuwe Belg. Daar moeten we het mee doen zonder dat er duidelijkheid heerst over wie we nu feitelijk bezig zijn. In Amerika heten immigranten geen “nieuwe Amerikanen” maar bv “Afro-Amerikaan, Latino-Amerikaan, enz…” Dit geeft een veel beter beeld van wie nu feitelijk wie is en over welke gemeenschap we het hebben soms. Ook voor hun eigen goed trouwens. Stel u maar eens voor dat er een rel uitbreekt door een bepaalde groep. Nu zouden we moeten koppen “nieuwe Belgen zorgen voor opstoot” Wie is dat? Een Turk, Marokkaan, Hollander? Niet duidelijk dus. Laat ons voortaan alle “nieuwe Belgen” aanspreken met hun afkomst vooraan. Ook zolang men beschikt over een dubbele nationaliteit zou het moeten vermeld worden op hun identiteitskaart met bv Turkse Belg of Marokkaanse Belg. Hebben ze geen dubbele nationaliteit meer kan het vernieuwd worden zonder de dubbele vermelding. Is toch eerlijker? Kan je ook veel rapper één en ander duidelijk tellen. Bv hoeveel nieuwe Belgen er aan de slag zijn en hoeveel niet.
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wie zou er slechter van worden?
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het zou bv de integratie kunnen bevorderen nietwaar?
Lijkt me dat momenteel nogal veel van dezelfde afkomst dicht tegen elkander gaan wonen. En onze "leiders" zeggen altijd dat we moeten verspreiden. ![]()
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar of het vermelden van de tweede nationaliteit op de IK de integratie zou bevorderen, daar twijfel ik toch echt aan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kwestie van meten is weten kan je in statistieken zoals in sociale voorzieningen of sociale woningen al meteen een veel beter beeld hebben wie waar is en hoeveel een bepaalde deel van de bevolking is toegeëigend. Het is dus louter informatief. Trouwens waarom verbergen?
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vergeet niet dat een land als Marokko weigert dat iemand afziet van zijn of haar nationaliteit. Anderzijds is het voor velen met familie in Marokko zo goed als noodzakelijk een dubbele nationaliteit aan te vragen, wil je tenminste je erfenisrechten laten gelden, of gewoonweg je familie bezoeken. Voor velen is die dubbele nationaliteit niet meer dan een formaliteit. Wat ik niet weet is of het rijkregister de dubbele nationaliteit vermeldt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Vreemdeling
|
![]() De snel-Belgwet leverde tot nu toe al 337.904 nieuwe Belgen op. Dat zijn er gemiddeld 4.277 per maand. Dat deelde minister van Binnenlandse Zaken Patrick Dewael (Open Vld) mee aan Kamerlid Pieter De Crem (CD&V). Het bericht staat maandag in Gazet van Antwerpen.
Door de snel-Belgwet kunnen buitenlanders na zeven jaar wettig verblijf, mits enkele adviezen, de Belgische nationaliteit gewoon krijgen van de burgerlijke stand. Ze moeten geen landstaal meer kennen en hun integratiewil niet meer bewijzen. De wet werd op 1 mei 2000 van kracht en de cijfers van Dewael lopen tot 31 december 2006. Omdat de snel-Belgwet op 1 januari 2007 veranderde, geven ze een vrij goed beeld van haar resultaten. In Vlaanderen werden 128.682 buitenlanders Belg. De stad Antwerpen telt 32.580 nieuwe Belgen, Gent 13.395, Mechelen 4.851, Sint-Niklaas 2.029, Lokeren 1.817, Brugge 1.272, Dendermonde 528. Het Brussels gewest heeft 114.583 nieuwe Belgen en Wallonië 94.639. bron : De Standaard
Who the fuck's to blame for my mental disease, Pick out any country in the Middle East Laatst gewijzigd door Panico : 16 april 2007 om 08:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Geografisch(1) Oppervlakte (i): 156.20 km² Bevolking(2) Aantal inwoners (i): 229344 Aantal huishoudens (i): 106761 Aantal vreemdelingen (i): 15851 Bevolkingsdichtheid (aantal inwoners per km²): 1468.27 Leefruimte per inwoner (aantal m² per inwoner): 681.07 Werkgelegenheid(2) Aantal werkzoekenden (i) (juni 2004): 10965 Aantal oudere werklozen (i) (mei 2004): 3133 Financiën(4) Aanvullende belasting op de personenbelasting (2004): 6,9 % (Het Vlaams gemiddelde is 7,19 %) Gemeentelijke opcentiemen op de onroerende voorheffing (2004): 1450 (Het Vlaams gemiddelde is 1305) (+) Huisvesting(3) Gemiddelde prijs bouwgrond per m² (2003): 104,7 euro bij 9,11a ---------- Ofwel zijn ze er een paar kwijt, ofwel kunnen ze het niet meer tellen vanwege geen voldoende informatie van wie hier wie is. Dus ik heb gelijk, de dubbele vermelding is noodzakelijk.
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of zijn we er weer tegen allemaal?
![]() |
![]() |
#11 | ||
Secretaris-Generaal VN
|