Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 12 april 2007, 21:01   #1
ICE-MAN
Parlementslid
 
ICE-MAN's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2003
Locatie: noordelijke ijszee (ferm fris zeetje)
Berichten: 1.867
Standaard Nieuw Materiaal Bij De Air-farce !

Hoe doen ze het toch ???????????????

de KLUCHTMACHT heeft een NIEUW vliegtuig gekregen.....

nen C-130 van 42 jaja TWEE EN VEERTIG jaar.......oud....

afin gekregen is t'juiste woord niet ze hebben het gekocht voor een dik pak miljoenen en ze gaan er nog eens miljoenen restauratiekosten aan hebben................

zouden ze zinnens zijn om te investeren in OLD-TIMERS ??????????

is er een markt voor OLD-TIMERS ??????????????????

gaan de OLD-TIMER vliegtuigen spectaculair in waarde stijgen ?????

of is het gewoon de zoveelste miskoop van onze vriend Flahaut ???
__________________
Per 20 november 2009 verlaat ik dit politiek kloteland FOREVER - treur niet k'zal t'niet missen !

Laatst gewijzigd door ICE-MAN : 12 april 2007 om 21:02.
ICE-MAN is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2007, 21:22   #2
Babylonia
Parlementslid
 
Geregistreerd: 4 januari 2007
Berichten: 1.605
Standaard

dat heet ontwapenen hiha
ah maar daarmee al die militaire basissen van de VS met 500 000 manschappen dan hebben die teminste zin met hun 64 kernkoppen
zo was trouwens afgesproken in 1945;
belgie koopt de oude spullen van ons en wij komenn soldaatje spelen bij jullie
grote broer big brother!!
afspraak is afspraak
van wie gekocht?
Babylonia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2007, 21:39   #3
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ICE-MAN Bekijk bericht
Hoe doen ze het toch ???????????????

de KLUCHTMACHT heeft een NIEUW vliegtuig gekregen.....

nen C-130 van 42 jaja TWEE EN VEERTIG jaar.......oud....

afin gekregen is t'juiste woord niet ze hebben het gekocht voor een dik pak miljoenen en ze gaan er nog eens miljoenen restauratiekosten aan hebben................

zouden ze zinnens zijn om te investeren in OLD-TIMERS ??????????

is er een markt voor OLD-TIMERS ??????????????????

gaan de OLD-TIMER vliegtuigen spectaculair in waarde stijgen ?????

of is het gewoon de zoveelste miskoop van onze vriend Flahaut ???
ik kies mijn vrienden zelf
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2007, 00:24   #4
Coekie
Provinciaal Gedeputeerde
 
Coekie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2002
Berichten: 830
Standaard

bron?

Coekie
__________________
Every sperm is sacred.
Every sperm is good.
Every sperm is needed
In your neighbourhood.
Coekie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2007, 00:55   #5
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
ericferemans's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2005
Berichten: 12.883
Standaard old timers: logisch!

Vermits de luchtmacht heeft gesnapt dat België te klein is om er een bocht in te kunnen pakken, binnen zijn grenzen, met de superhypergesofistikeerde grappen �* la joint fight striker, of die andere peperdure gadget voor macho piloten hebben ze iets gekocht dat traag vliegt, en dus niet per ongeluk het buitenlandse luchtruim schendt.
Alzo vermijden we luchtgevechten met de Ollanders, den Duits, De Fransoos en met de Letzenburgse luchtmacht.
Een wijs besluit!
En ze zullen nog steun van Groen! krijgen: recuperatie van oud vuil!
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2007, 01:52   #6
born2bewild
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 februari 2006
Locatie: 2000
Berichten: 21.703
Standaard

Nog een geluk dat volgens Flahaut een paar jaar terug ons leger veel efficienter is dan de Amerikaanse troepen. De Amerikanen vroegen zich toen af wie die raar ventje was.

Tja, iets anders verwacht ge toch niet van de elitetroepen van een purper roze modelstaat.

Laatst gewijzigd door born2bewild : 13 april 2007 om 01:52.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2007, 08:08   #7
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Als dat vliegtuig goed is onderhouden en op tijd zijn onderhoud heeft gehad is hier absoluut niks mis mee. Of denk je dat de VS iets anders doet ? Die B-52's waarmee ze nog rondvliegen zijn overigens ook al stokoud....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2007, 08:33   #8
lantjes
Eur. Commissievoorzitter
 
lantjes's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 9.593
Standaard

Nu nog ne Flying Boxcar, waar mijn Pa nog mee gevlogen heeft bij de (k)luchtmacht en wie weet gaat de mens weer in dienst...
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  C-119.jpg
Bekeken: 95
Grootte:  114,7 KB
ID: 19431
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2007, 09:31   #9
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 47.370
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Als dat vliegtuig goed is onderhouden en op tijd zijn onderhoud heeft gehad is hier absoluut niks mis mee. Of denk je dat de VS iets anders doet ? Die B-52's waarmee ze nog rondvliegen zijn overigens ook al stokoud....
Als de onderhoudsschema's zijn gevolgd en er zit niet teveel metaalmoeheid in, dan kan dat inderdaad nog goe meevallen...

natuurlijk moet er wel schandalig veel geld ingestoken worden om daar terug een modern vliegtuig van te maken...

Ze hadden misschien beter ineens een nieuw gekocht ?
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2007, 09:55   #10
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Vermits de luchtmacht heeft gesnapt dat België te klein is om er een bocht in te kunnen pakken, binnen zijn grenzen, met de superhypergesofistikeerde grappen �* la joint fight striker, of die andere peperdure gadget voor macho piloten hebben ze iets gekocht dat traag vliegt, en dus niet per ongeluk het buitenlandse luchtruim schendt.
Alzo vermijden we luchtgevechten met de Ollanders, den Duits, De Fransoos en met de Letzenburgse luchtmacht.
Een wijs besluit!
En ze zullen nog steun van Groen! krijgen: recuperatie van oud vuil!
Dit soort vliegtuigen wordt meestal gebruikt voor humanitaire vluchten in oorlogsgebieden of gebieden getroffen door natuurrampen om o.a. voedseldroppings te doen...


Dus aub forumnar, ga ergens anders uw anti-oorlogsdiarree gaan afvuren!
Het is volledig misplaatst en karikaturaal, zoals uw eigen persoontje.
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2007, 10:06   #11
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Als de onderhoudsschema's zijn gevolgd en er zit niet teveel metaalmoeheid in, dan kan dat inderdaad nog goe meevallen...

natuurlijk moet er wel schandalig veel geld ingestoken worden om daar terug een modern vliegtuig van te maken...

Ze hadden misschien beter ineens een nieuw gekocht ?
Alle kritieke componenten zullen wel al 2 tot 3 keer vervangen zijn. En C130's zijn zeer degelijke vliegtuigen. Als een tijdelijke oplossing is dit zeer goed, want als ik me niet vergis wilt Belgie de nieuwe militaire transportvliegtuigen van Airbus kopen, die nog niet op de markt zijn.

Natuurlijk, in de burgerluchtvaart is er zoiets als brandstofverbruik, en een ouder vliegtuig zal je nooit zo efficient krijgen als een nieuw, daarom dat ze daar veel sneller kiezen voor vervanging in plaats van een refit.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2007, 11:17   #12
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 47.370
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Alle kritieke componenten zullen wel al 2 tot 3 keer vervangen zijn. En C130's zijn zeer degelijke vliegtuigen. Als een tijdelijke oplossing is dit zeer goed, want als ik me niet vergis wilt Belgie de nieuwe militaire transportvliegtuigen van Airbus kopen, die nog niet op de markt zijn.

Natuurlijk, in de burgerluchtvaart is er zoiets als brandstofverbruik, en een ouder vliegtuig zal je nooit zo efficient krijgen als een nieuw, daarom dat ze daar veel sneller kiezen voor vervanging in plaats van een refit.
Ik had vooral bedoeld op een nieuwe hercules, al weet ik niet of die nog nieuw gebouwd worden ?

Er is immers niet echt een goed alternatief beschikbaar voor de C-130 welk ander vliegtuig, kan vol gaten geschoten worden en dan nog landen met 2 lichte pantsers aan boord op een zandpiste , en weer opstijgen... ? (en als het toestel in goede staat is kan het vanop heel korte airstrips opstijgen... ) Het is een van de beste transporttoestellen aller tijden, niet in termen van grote, of nuttige lading, maar wel qua inzetbaarheid en mogelijkheden die het heeft.

Het feit alleen dat een kist van 40 jaar oud nog een prijs haalt van 15 000 000 euro zegt al genoeg...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2007, 11:24   #13
Bolter
Gouverneur
 
Geregistreerd: 20 oktober 2002
Locatie: Zonhoven
Berichten: 1.087
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ICE-MAN Bekijk bericht
Hoe doen ze het toch ???????????????

de KLUCHTMACHT heeft een NIEUW vliegtuig gekregen.....

nen C-130 van 42 jaja TWEE EN VEERTIG jaar.......oud....

afin gekregen is t'juiste woord niet ze hebben het gekocht voor een dik pak miljoenen en ze gaan er nog eens miljoenen restauratiekosten aan hebben................

zouden ze zinnens zijn om te investeren in OLD-TIMERS ??????????

is er een markt voor OLD-TIMERS ??????????????????

gaan de OLD-TIMER vliegtuigen spectaculair in waarde stijgen ?????

of is het gewoon de zoveelste miskoop van onze vriend Flahaut ???
Het is eigenlijk geen aankoop.
De luchtmacht krijgt dit toestel ter vervanging van het toestel dat verloren ging bij de brand op Zaventem (bij Sabena technics dacht ik)
Gratis dus vermoed ik....
En beter iets dat zichzelf bewezen heeft dan high-tech dat amper inzetbaar is....
Bolter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2007, 11:27   #14
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 47.370
Standaard

Ze zouden dien nieuwen hercules moeten outfitten zoals ne Spookey of ne Spectre, 1000 keer effectiever dan zo ne agusta koffiemolen...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2007, 12:44   #15
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN
 
solidarnosc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2002
Berichten: 20.910
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Ze zouden dien nieuwen hercules moeten outfitten zoals ne Spookey of ne Spectre, 1000 keer effectiever dan zo ne agusta koffiemolen...
Duizend maal duurder ook wellicht.

http://video.google.com/videosearch?q=Spectre+gunship

http://video.google.com/videoplay?do...pectre+gunship

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 13 april 2007 om 12:50.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2007, 12:46   #16
Sneta
Gouverneur
 
Sneta's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 januari 2006
Locatie: Belgie
Berichten: 1.136
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Als dat vliegtuig goed is onderhouden en op tijd zijn onderhoud heeft gehad is hier absoluut niks mis mee. Of denk je dat de VS iets anders doet ? Die B-52's waarmee ze nog rondvliegen zijn overigens ook al stokoud....
Dat klopt, alleen is dat hier jammer genoeg niet het geval.
Het vliegtuig stond namelijk jarenlang in een museum.
Geloof dat het een ex toestel van de US Coast Guard betreft.
Terwijl er op de tweedehands markt van dit type toestel verscheidene veel jongere toestellen te koop staan aan vergelijkbare prijzen.

Ook bij de aankoopprocedure kunnen vraagtekens geplaatst worden.
Het is namelijk niet de aankoopdienst van het leger die het toestel gekocht heeft.
Het leger heeft de aankoop uitbesteed aan het onderhoudsbedrijf Sabena Technics.
En wie doet het onderhoud van de C130's ? Juist ja datzelfde Sabena Technics.
Voor Sabena Technics was het dus bijzonder interessant om een toestel in een zo slecht mogelijke staat te kopen zodanig dat er veel onderhoud nodig is.
Als je weet dat een goed onderhouden C130 zo'n 8 maand in de loods blijft als het op groot onderhoud gaat (DLM check) dan kan je rekenen dat dit toestel het eerste jaar al zeker niet zal vliegen en dat Sabena Technics een lucratief jaar tegemoet gaat.
Sneta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2007, 12:59   #17
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN
 
solidarnosc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2002
Berichten: 20.910
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneta Bekijk bericht
Dat klopt, alleen is dat hier jammer genoeg niet het geval.
Het vliegtuig stond namelijk jarenlang in een museum.
Geloof dat het een ex toestel van de US Coast Guard betreft.
Terwijl er op de tweedehands markt van dit type toestel verscheidene veel jongere toestellen te koop staan aan vergelijkbare prijzen.

Ook bij de aankoopprocedure kunnen vraagtekens geplaatst worden.
Het is namelijk niet de aankoopdienst van het leger die het toestel gekocht heeft.
Het leger heeft de aankoop uitbesteed aan het onderhoudsbedrijf Sabena Technics.
En wie doet het onderhoud van de C130's ? Juist ja datzelfde Sabena Technics.
Voor Sabena Technics was het dus bijzonder interessant om een toestel in een zo slecht mogelijke staat te kopen zodanig dat er veel onderhoud nodig is.
Als je weet dat een goed onderhouden C130 zo'n 8 maand in de loods blijft als het op groot onderhoud gaat (DLM check) dan kan je rekenen dat dit toestel het eerste jaar al zeker niet zal vliegen en dat Sabena Technics een lucratief jaar tegemoet gaat.
De C130 werd aangekocht door Sabena Technics omdat het een toestel moet vervangen die werd vernield door een brand in een loods van Sabena Technics. Het is de verzekeringsmaatschappij van Sabena Technics die het toestal moet betalen en verzekeringsmaatschappijen vergoeden alleen maar de reële waarde van het toestel die verloren is gegaan. Ik weet niet in hoeverre het Belgische leger moet opdraaien voor de modernisering van dit toestel door Sabena Technics maar dat weet op dit moment wellicht alleen defensie. Als een toestal nog X waard was op het moment dat het werd vernield in die brand dan zal die maatschappij ook maar X dokken. Ik neem aan dat het verre van evident was om een C130 te vinden die X kost op een moment er een grote vraag is naar dit soort toestellen.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2007, 13:14   #18
Sneta
Gouverneur
 
Sneta's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 januari 2006
Locatie: Belgie
Berichten: 1.136
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
De C130 werd aangekocht door Sabena Technics omdat het een toestel moet vervangen die werd vernield door een brand in een loods van Sabena Technics. Het is de verzekeringsmaatschappij van Sabena Technics die het toestal moet betalen en verzekeringsmaatschappijen vergoeden alleen maar de reële waarde van het toestel die verloren is gegaan. Ik weet niet in hoeverre het Belgische leger moet opdraaien voor de modernisering van dit toestel door Sabena Technics maar dat weet op dit moment wellicht alleen defensie. Als een toestal nog X waard was op het moment dat het werd vernield in die brand dan zal die maatschappij ook maar X dokken. Ik neem aan dat het verre van evident was om een C130 te vinden die X kost op een moment er een grote vraag is naar dit soort toestellen.
Dit klopt niet hoor.
De afgebrande loods was eigendom van BIAC en verzekerd door BIAC. De inboedel (gereedschap, voorraad ...) was eigendom van Sabena Technics en verzekerd door Sabena Technics en de vliegtuigen waren eigendom van de vliegmaatschappijen of leasing maatschappijen (en in het geval van de C130 van het leger) en verzekerd door hun eigenaars.

Er was geen enkele reden voor het leger om de aankoop uit te besteden aan Sabena Technics.
Als jij je wagen verliest bij een brand in bv een parkeergarage en je wordt hiervoor vergoed, dan beslis jij toch waar je een andere wagen koopt en niet de eigenaar van de parkeergarage.

En zoals ik reeds zei, er is een overaanbod van C130's op de markt aan vergelijkbare prijzen voor toestellen die in veel betere staat zijn.
Sneta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2007, 13:22   #19
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 47.370
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht

Wel ja, het heeft wel een paar dure opties natuurlijk, maar het is dan ook een echt gunship...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2007, 13:33   #20
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 70.190
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Een AC130 Belgische stijl ? Gewoon de Dulle Griet vanachter in monteren, en dan maar schroot knallen.

De C130 is tot nu de beste keuze qua militiair transporttoestel. Helaas moet er weer politiek bij betrokken zijn. Sabena en Baic zijn niet bepaald vrij van politieke invloeden. Hoe anders kan een aankoopdienst tegelijkertijd een goeie keuze maken qua model, maar een idiote keuze qua leeftijd en daarbovenop prijskaartje. Met het geld dat ze hier in gaan pompen hadden ze bijna het afgebrande wrak uit de hangaar kunnen oplappen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:36.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be