![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Staatssecretaris
|
![]() BASE kan niet lachen met Verstrepens "Freedom of Speech"
![]() GSM operator BASE dient een klacht in tegen Jurgen Verstrepen voor het gebruik van de slogan "Freedom of Speech" in zijn campagne. Dat meldt de operator aan het persagentschap Belga. "BASE baseert zich voor de klacht op artikelen uit de Belgische wetgeving", aldus woordvoerder Bart Vandesompele. "We distantiëren ons op de meest krachtige manier van de demarche van Jurgen Verstrepen en willen op geen enkele manier dat de 'Freedom of Speech' slogan misbruikt wordt door een ex-Vlaams Belanger. BASE laat zijn imago niet besmeuren door het gedachtegoed van Verstrepen en waar hij voor staat", zei Vandesompele nog. Bij BASE werken meer dan veertig verschillende nationaliteiten. Het bedrijf (toen nog KPN-Orange) betrad in 1999 de Belgische GSM-markt en telde eind oktober 2006 2.219.000 klanten. (belga/dm) |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Europees Commissaris
|
![]() Eigen mening?
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Base heeft geen poot om op te staan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Gouverneur
|
![]() Auteursrecht op een uitdrukking? 'k Denk niet dat de rechter d�*t toekent.
![]() |
#5 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Meer dan een uitdrukking maar een reclame slogan. Zoals Nike, just do it!
![]() |
![]() |
#6 |
Staatssecretaris
|
![]() Ik vind dit belachelijk van BASE, alsof ze een patent hebben op de slogan 'freedom of speech'
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Nee,maar ze kunnen de zin wel beschermen zoals een merknaam. Dacht ik toch. Ik denk niet dat base zomaar een klacht indient als ze geen poot hebben om op te staan.
The poster formerly known as kay-gell Laatst gewijzigd door Kay_ : 17 april 2007 om 18:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Verstrepen was eerder met zijn blog 'freedom of speech' afaik
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heel juist van U,ik herinner mij toen ook zijn radiouitzendingen waar hij die slagzin ook al gebruikte
![]() |
#10 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar heeft hij de slogan beschermd? D�*t is maar de vraag.
![]() |
![]() |
#11 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Als "toenmalige werknemer" van "Base" kan ik zeggen dat "free-speech" relatief is voor die firma..
![]() |
#12 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
dergelijke reclame slogans kan je niet zomaar vrij gebruiken. ook al had je er eerder reeds een beroep op gedaan voor de bescherming. probeer bijv maar eens een lijn erotische artikelen te promoten met de titel : JUST DO IT ! ![]() ![]()
KRITIEK OP ISRAEL IS TERECHT MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2 Laatst gewijzigd door bruut geweld : 17 april 2007 om 18:56. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als de slogan geregistreerd werd, zeer zeker. Indien die niet werd geregistreerd, kan bij de rechter het argument van het reeds een hele tijd in gebruik zijn aangehaald. Dan is het aan de rechter om te oordelen of dat inderdaad relevant is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]()
![]() |
#16 |
Europees Commissaris
|
![]() Maar nu gebruikt hij het ook als een reclame-slogan, daar ligt het probleem.
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De firma kan wel "Base - Freedom of speech" geregistreerd hebben als slogan, maar zelfs dan kan ze weinig ondernemen : de uitdrukking freedom of speech blijft vrij voor gebruik door iedereen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() ookal staat het gerigistreerd, ik denk niet dat Base er veel aan kan doen omdat beiden op een totaal verschillende markt spelen.
Mooi voorbeeldje hiervan was Apple Recordings en Apple Computer in der tijd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen Laatst gewijzigd door baseballpolitieker : 17 april 2007 om 21:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Wie er ook werkt veel heb je niet te zeggen.