![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() "Door de openbare ruimte te vullen met de volkstaal versturen wij een signaal naar de nieuwkomer dat zegt: wij hebben ons clubje taalkundig afgebakend, en zélfs als u volmaakt Nederlands leert, zult u er nog geen fluit van begrijpen. Golle Arabisch? Waaile Antwaarps! "
![]() Volledige tekst: http://www.knack.be/blog/blog.jsp?si...ie&rubriekID=0 Laatst gewijzigd door dejohan : 30 juni 2007 om 17:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Allee joeng, wa zegde na?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister-President
|
![]() bs. In het Antwerpse spreken die zgn allochtonen vlot Antwerps.
![]() |
#5 |
|
![]() Hey, als de knack het zegt zal het toch wel waar zijn zeker.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat madammeke dat daar in de buurt van Kortrijk haren hoofddoek mocht ophouden, met felicitaties van Laeken, in dat delikatessenbedrijf, sprak anders behoorlijk sappig verkavelingsWestVlaams.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
|
![]() Citaat:
Ik wil eigenlijk ook wel weten wat daar nu echt gebeurd is, ik zou geld geven om het gerechterlijk dossier van die zaak is te lezen. Laatst gewijzigd door HAMC : 30 juni 2007 om 20:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
![]() buiten Eppinks bijdrages zowat de stomste opinie die ik al in Knack las
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
![]() Ja die man is wel scherp hé.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
![]() Dan toch een idioot met een klare kijk op de belgische politiek.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
![]() vind je?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
![]() Ja, ik heb hem een paar maal een juiste interpretatie van politieke gebeurtenissen weten vertellen. Ik zeg niet dat alles wat hij zegt juist is, zo goed ken ik hem ook niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
![]() kan zijn hoor
het enige wat ik al leuk vond van hem, geen peilingen meer voor de verkiezingen |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() PS: laat ons dan ook iets weten, he ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
neem nu de Turken - derde generatie - wiens ouders en grootouders in Antwerpen woonden , dat zijn geen nieuwkomers en die babbelen goed antwaarps maar daar gaat het niet om. De tekst zegt "nieuwkomers", maar ja dat klopt ergens toch he ... allez kunnen wij Antwerpenaren er aan doen dat pakweg die Limburgers zo traag zijn en niet meekunnen in de metropool ? Vlaanderen kunnen we vlot indelen : 1 Antwerpen, aka de metropool 2 de rest, aka over 't water, aka de parking Mensen die niet uit 1 komen zijn nu eenmaal inferieur vergeleken met mensen die wel uit 1 komen. Dat heeft met discriminatie nikske te moaken. De senioor is gewoon superieur aan de rest , daare motte we ni oever zieveren ei. mvg. Sint Ignacius
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn. ~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Minister-President
|
![]() Ik vind dat Knack daar wel een punt scoort. De verdwijning van het Nederlands en de komst van het dialect , vooral op TV, vind ik verontrustend.
Ik ben echt voorstander van het behoud van het dialect, maar in de omgangstaal tussen streekgenoten. Die opmerking van dat dialect hoor ik ook van veel Walen, die moeite doen om Nederlands te spreken, maar in het dialect te woord worden gestaan en er dus geen iota van begrijpen. Als alle fervente Vlamingen (zoals heel veel hier op het forum, waaronder ik mezelf ook reken) nu eens minstens de moeite deden om onbekenden in het ABN aan te spreken,dan zou dat zeker een bewijs zijn van hun fierheid over hun taal; Nogmaals: ik ben wel voorstander van het behoud van de dialecten en vermits ik al zowat in alle Vlaamse provincies heb gewoond, begrijp ik ze allemaal.Alleen, dialect moet enkel onder streekgenoten gebruikt worden en zeker niet op TV. Trouwens, meer en meer Vlamingen zijn zelfs het ABN niet meer machtig en je kan meestal bepalen van welke streek ze afkomstig zijn. Laatst gewijzigd door omaplop : 1 juli 2007 om 13:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#19 | |
|