![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Bij de ontstellende vorige Franse presidentsverkiezingen haalde de populist Le Pen nog de tweede ronde. Deze keer haalde hij amper tien procent van de stemmen.
Een groot aantal Fransen ging stemmen en het racisme, de anti-politiek en de platte demagogie van dit racistisch monster is door de fransen afgestraft. Gelukkig is er een einde gekomen aan een heel tijdperk van anti-politiek, en is vooral ook de jeugd bewust van het belang om aan het politieke leven belangstelling te wijden, er niet mee tevreden te zijn van naar holle nationalistische leuzen te luisteren, en in de val te lopen van het "s'enfoutisme" en de mensenhaat. Het is te hopen dat deze trend zich in de rest van Europa voortzet. Indien de centrum(rechtse) kandidaat zijn mensen mobiliseert om niet Sarkozy te steunen kan men aannemen dat voor het eerst een presidente de republiek gaat besturen. Maar belangrijker is dat er een debat komt tussen rechts en (gematigd) links in Frankrijk, een debat dat zeker de moeite zal zijn om als Vlaming te volgen. Het zal duidelijk maken waarom er ook hier een duidelijker verschil tussen een rechtse en linkse politiek moet worden gemaakt, wat uiterst-rechts finaal naar de dop stuurt! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Volgend mij hebben een groot deel van de kiezers van het Front National gestemd voor Sarkozy, omdat hij stoer overkomt tegen de problemen van de multiculturele samenleving. Niet alleen wanneer hij praat, maar ook in zijn daden als minister.
De rest van jouw 'analyse' is gewoon blabla. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Uiteraard bedoel ik met die politici (en aanhang) niet Le Pen en zijn horde... Laatst gewijzigd door Chipie : 22 april 2007 om 23:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
![]() Eigenlijk is dat wel een verdienste van Sarkozy: hij betrekt een deel van de mensen die vielen voor populistisch en anti-democratisch rechts terug bij het democratische proces.
Daar kunnen de PVV en de CVP nog iets van leren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door solidarnosc : 23 april 2007 om 00:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
|
![]() Citaat:
In Vlaanderen is den toestand natuurlijk veel gevaarlijker dan die ooit in Frankrijk is geweest. Hier bij ons heeft extreem-rechts echt een zeer concrete impact op de besluitvorming en zelfs de coalitievorming binnenkort. Vandaar dat we hier ook in die zin een Sarkozy zouden kunnen gebruiken. Bij ons moeten de verloren schapen die vandaag op het VB stemmen, absoluut terug tot rede gebracht worden. Als een Vlaamse Sarkozy daar kan voor zorgen, dan mag dat gerust voor mij. Anderzijds, maar da's niet hard te maken, denk ik wel dat ook bij ons het Vlaams Belang zijn beste tijd zowiezo al heeft gehad. De neergang is volgens mij definitief ingezet. Een Sarkozy mag die voor mij gerust versnellen. Korte pijn, zodat we opnieuw een volwassen politiek landschap krijgen, in plaats van een door Blok-paniek gecrispeerd landschap. Laatst gewijzigd door C2C : 23 april 2007 om 00:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Wsl bedoelde hij die moslims, waarvan bloedig links hoopt dat het ooit hun voorpost wordt.. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
|
![]() Citaat:
Ik heb hier in Menen ook zo'n probleem. De Blokkers die ik ken zeggen dat ik gelijk heb, dat Dewinter zijn gedoe getuigt van grote gekte, en ze weten dat Vanhecke een flurk is. Dus kondigen ze me vertederd knipogend aan dat ze voor "De Jean-Marie" gaan stemmen, en kijken me dan aan alsof dat mijn schitterend idee is. Gelukkig geven ze me dan een pint, zodat de pijn draaglijk wordt. Politiek gaat soms met zo'n kleine stapjes dat je er duizelig van wordt, of is dat van al de vele pinten van al die BLokkers? Mijn vrouw betrouwt het zaakje niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Laatst gewijzigd door solidarnosc : 23 april 2007 om 00:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
![]() Blij dat je het toegeeft. Maar sta me vrij van hier zeer sterk aan te twijfelen
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() Nu heeft hij plots een vrouw...
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
|
![]() Citaat:
Deze vicieuze cirkel gaat hier in Vlaanderen aan een duizelingwekkende vaart voort. Jef Sleeckx heeft hierin groot gelijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik moet het allemaal niet opsommen, want U weet dat beter dan ik... En voor de rest lieten ze toe dat de volkswijken in de door links bestuurde steden 'ontvreemd' werden en het sociaal contact onmogelijk was door geborneerde monoculturele allochtonen... Als oude rat in het politieke rad, weet U dat beslist beter dan ik... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
|
![]() Citaat:
Sterker, ik vermoed dat, als ge dat echt sociologisch zoudt onderzoeken, een heel groot deel van het Vlaams Blok electoraat eigenlijk van nature links zou moeten stemmen wil het zijn belangen dienen. Veel arbeiders stemmen Vlaams Blok, omdat er geen radicaal links alternatief is dat ook nog duidelijke boodschap en een harde (noem het 'populistische') wervingsstrategie heeft. Maar ik blijf bij mijn punt: de prioriteit is (1) VB kiezers terug naar een democratische partij lokken los van het feit of die nu rechts of links is, (2) daarna kunnen we als democraten van links of rechts nog strijden om hun stemmen. |
|
![]() |
![]() |