Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 13 april 2007, 17:01   #1
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard Agent van de MIVB zwaar aangepakt.

Faysal Boussada, een agent van de Brusselse vervoersmaatschappij MIVB, is woensdagavond rond 20 uur zwaar aangepakt in het metrostation Heizel. In de namiddag was hij al bedreigd door een jongerenbende.

Woensdagavond kwam een twintigtal jongeren het metrostation Heizel binnen en vroeg zijn collega's waar hij was. De agent liep uit schrik een beveiligd rustlokaal in en verwittigde de interne veiligheidsdiensten van de MIVB. Vijf jongeren slaagden er toch in het lokaal binnen te dringen.

De man werd zwaar toegetakeld, hij hield er een gebroken neus en gebroken ribben aan over. De twee aanstokers konden worden opgepakt. Bilal (18) werd gisteren door de onderzoeksrechter aangehouden, zijn 17-jarige kompaan zal voor de jeugdrechter moeten verschijnen.

,,De problemen begonnen op 6 april in een verderop gelegen metrostation'', zegt de aangedane Faysal. ,,Toen ik een groepje dronken jongeren opmerkte, sprak ik hen aan en zei ik dat ze moesten kalmeren. De meest agressieve verplichtte ik om uit te stappen.''

,,Toen begonnen de problemen pas. De volgende dagen kwam de bende mijn collega's opzoeken, ik was ondertussen met vakantie, en ze vroegen of ze me kenden. De jongeren zeiden dat ze me zouden vermoorden en gaven zelfs hun telefoonnummer. Mijn collega's moesten hen bellen als ze me zagen. Ik diende ondertussen klacht in bij de politie. Ik waarschuwde ook mijn overste voor de nakende problemen, vroeg om versterking en of ik niet minder herkenbaar zou kunnen werken in de daaropvolgende dagen. Die man lachte me gewoon uit en zei dat hij niets voor me kon doen.'' Woensdagavond ging het dan toch mis.

Volgens Boussada neemt het geweld aan de metrostations weer toe. Sommige jongeren hebben vuurwapens bij zich, andere lange messen.

Even dreigde er gisteravond een staking uit te breken bij de MIVB, maar zover kwam het niet. ,,Na overleg tussen vakbonden en directie werd besloten om geen actie te ondernemen'', zegt An Vanhamme van de MIVB.

,,We betreuren wat er gebeurd is en willen in de toekomst maatregelen nemen om het geweld op werknemers te voorkomen. We stellen ons in elk geval burgerlijke partij, de dienst slachtofferhulp ontfermt zich over Faysal. Mogelijk zal hij overgeplaatst worden.'' ( vbm )

uit de Standaard 130407

We kunnen precies weer het halve forum vullen met de activiteiten van het ingevoerd gespuis...
En wat doen onze "gezagsdragers"? Achter Debie aanzitten, want die kwam niet goed genoeg over bij die kerels en durfde teveel achter hun vodden zitten. Of de mensen "hun wapens" die al 20 jaar tegen een muur hangen laten inleveren. Of een autopsie op een Togolees die gestorven is in Parijs, na een aanval, een jaar geleden, door twee skinheads of zo, in de hoop een boompje te kunnen opzetten over extreem-rechts. enz
Het krapuul waarover hier sprake, dat kunnen ze echter niet de baas. Van de hele betrokken bende hebben ze er twee gevat, waarvan één minderjarig, waarvoor ze straks nergens geen plaats vinden of zo...
Niet het vele, meestal allochtoon, krapuul in de straten, recreatiecentra, metro's, trams, treinen, bussen en noem maar op is gevaarlijk hoor! Neen! Het is voor extreem-rechts dat de mensen moeten oppassen!

Laatst gewijzigd door andev : 13 april 2007 om 17:03.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2007, 20:13   #2
proxy2222
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Faysal Boussada, een agent van de Brusselse vervoersmaatschappij MIVB, is woensdagavond rond 20 uur zwaar aangepakt in het metrostation Heizel. In de namiddag was hij al bedreigd door een jongerenbende.

...

uit de Standaard 130407

We kunnen precies weer het halve forum vullen met de activiteiten van het ingevoerd gespuis...
En wat doen onze "gezagsdragers"? Achter Debie aanzitten, want die kwam niet goed genoeg over bij die kerels en durfde teveel achter hun vodden zitten. Of de mensen "hun wapens" die al 20 jaar tegen een muur hangen laten inleveren. Of een autopsie op een Togolees die gestorven is in Parijs, na een aanval, een jaar geleden, door twee skinheads of zo, in de hoop een boompje te kunnen opzetten over extreem-rechts. enz
Het krapuul waarover hier sprake, dat kunnen ze echter niet de baas. Van de hele betrokken bende hebben ze er twee gevat, waarvan één minderjarig, waarvoor ze straks nergens geen plaats vinden of zo...
Niet het vele, meestal allochtoon, krapuul in de straten, recreatiecentra, metro's, trams, treinen, bussen en noem maar op is gevaarlijk hoor! Neen! Het is voor extreem-rechts dat de mensen moeten oppassen!
Volledig akkoord. Ik kan enkel maar vaststellen dat meer en meer mensen dit ook beginnen door te hebben. Laat ons hopen dat de hele hetze ophoudt na 10 juni.

P.S. topic had ik hier al verdergezet (vooral om aan te tonen dat het er niet op vooruit gaat): http://forum.politics.be/showthread.php?t=50592&page=3
proxy2222 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2007, 21:07   #3
Jos_be
Burger

Standaard

Extreem links of rechts zijn van hetzelfde bedje ziek. Langs beide zijden propaganderen ze geweld om hun politieke agenda te realiseren. De uiterst rechtse fundamentalistische moslim zal niet twijfelen om een bloedbad te maken wanneer hij voelt dat de islam niet als de enige ware godsdienst wordt erkend. In eigen land zal hij geloofsgenoten die de sari niet opvolgen met gemak de keel doorsnijden (bv omdat ze de hoofddoek niet dragen, of vreemd gaan met een niet moslim).Hier in het westen voeren ze blinde terreuraanslagen uit.
Uiterst links schuwt ook het geweld niet. De CCC is daar een mooi voorbeeld van. Van links kan je wel stellen dat ze selectief te werk gaan en zich enkel richten tot welbepaalde personen. Daarvan is de laatste politieke moord in Nederland een mooi voorbeeld van.
Voor mij zijn de extremen mensen die in het gevang thuis horen. Liefst van al een gevangenis diep in de aarde, zodat ze geen zonlicht meer zien.
Jos_be is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2007, 07:28   #4
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jos_be Bekijk bericht
Extreem links of rechts zijn van hetzelfde bedje ziek. Langs beide zijden propaganderen ze geweld om hun politieke agenda te realiseren. De uiterst rechtse fundamentalistische moslim zal niet twijfelen om een bloedbad te maken wanneer hij voelt dat de islam niet als de enige ware godsdienst wordt erkend. In eigen land zal hij geloofsgenoten die de sari niet opvolgen met gemak de keel doorsnijden (bv omdat ze de hoofddoek niet dragen, of vreemd gaan met een niet moslim).Hier in het westen voeren ze blinde terreuraanslagen uit.
Uiterst links schuwt ook het geweld niet. De CCC is daar een mooi voorbeeld van. Van links kan je wel stellen dat ze selectief te werk gaan en zich enkel richten tot welbepaalde personen. Daarvan is de laatste politieke moord in Nederland een mooi voorbeeld van.
Voor mij zijn de extremen mensen die in het gevang thuis horen. Liefst van al een gevangenis diep in de aarde, zodat ze geen zonlicht meer zien.
Ik hoop nu niet dat je hiermee wil zeggen dat dit geval iets met de islam te maken heeft? Het slachtoffer in dit geval zal wel zelf een moslim zijn.
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2007, 07:35   #5
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
Ik hoop nu niet dat je hiermee wil zeggen dat dit geval iets met de islam te maken heeft? Het slachtoffer in dit geval zal wel zelf een moslim zijn.
En waar word beweerd dat het slachtoffer Moslim is(of is enkel een vreemde naam hebben al genoeg om uit te maken dat iemand Moslim is)
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2007, 08:01   #6
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Het is een stoer beroep.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2007, 08:30   #7
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

het is de noodzakelijke gesel om de ziel te reinigen.
de blanke ziel is immers rot en bedorven.
god zit hierachter.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2007, 12:20   #8
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
En waar word beweerd dat het slachtoffer Moslim is(of is enkel een vreemde naam hebben al genoeg om uit te maken dat iemand Moslim is)
Sebiet ga je nog beweren dat die 'jongeren' hun slachtoffer eerst hebben gevraagd of hij moslim is.

En ja, zoals de meerderheid hier ga ik er van uit dat iemand met een arabische naam moslim is, heette hij Kees Veenstra dan deed ik dat niet, hoeveel kans is er trouwens dat het niet zo is? In elke post over arabieren wordt de islam bijgesleurd, of niet soms? Gasten met een arabische naam die iets mispeuteren doen dat volgens de meesten hier toch altijd in naam van de Islam? Vraagt iemand zich dan af of ze anders-gelovig zijn?

Trouwens, in het Midden-Oosten bijvoorbeeld hebben christen meestal geen Arabische voornaam, die heten gewoon Tony of whatever....
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2007, 12:44   #9
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
blabla
Langs voor of langs achteren?
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2007, 13:33   #10
satiper
Minister-President

satiper's schermafbeelding

Standaard

Er is een groep mensen die veel en veel harder zouden moeten aangepakt worden.
Er is een groep politici die dit maar niet wil inzien, of althans geen inspanningen doen om in die zin enige stap vooruit te zetten.
satiper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2007, 14:35   #11
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door satiper Bekijk bericht
Er is een groep mensen die veel en veel harder zouden moeten aangepakt worden.
Er is een groep politici die dit maar niet wil inzien, of althans geen inspanningen doen om in die zin enige stap vooruit te zetten.
Kan je maar op één manier op reageren,namelijk op 10/06/07
Oud 26 april 2007, 17:09   #12
Pontus
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Een trambestuurder van de Brusselse vervoersmaatschappij MIVB heeft gisteravond twee vuistslagen in het aangezicht gekregen rond 22.30 uur in de J. Goffinlaan in Sint-Agatha-Berchem. De trambestuurder had de dader een opmerking gemaakt omdat die een sigaret aan het roken was.

Getuigen en agenten van de MIVB moesten de aanvaller overmeesteren en in bedwang houden tot de komst van de politie. De verdachte, Ayoub, geboren in 1988, is vanmorgen ter beschikking gesteld van het parket van Brussel. (belga/hln)
[SIZE=2]
Citaat:
[/SIZE]
Gisteravond zijn in de Brusselse gemeente Ukkel vijf politieagenten en twee MIVB-controleurs gewond geraakt bij relletjes. De controleurs van de Brusselse vervoersmaatschappij hadden een jongen opgepakt die kort voordien een MP3-speler had gestolen en dat leidde tot relletjes met een aantal jongeren. Uiteindelijk pakte de politie drie jongeren op. Dat heeft het parket van Brussel vandaag meegdeeld.

MP3-speler gestolen
Het incident begon omstreeks 18.30u aan het Danco-plein. Een 16-jarige jongeman die op de bus stond te wachten werd daar bestolen door een 18-jarige, die er vandoor ging met zijn MP3-speler en de bus opstapte. Het slachtoffer deed zijn beklag bij een aanwezige MIVB-controleploeg en die pakten de dader op de bus op.

Confrontatie
Een aantal jongeren kon de interventie van de MIVB-controleurs niet appreciëren en ging de confrontatie aan. Daarbij raakten twee controleurs gewond. De politie had ondertussen enkele patrouilles ter plaats gestuurd die de relschoppers konden oppakken. Op het politiecommissariaat ging een van de daders uit de bol en verwondde vier agenten.

Kopstoot
Op het Dancoplein hadden zich ondertussen een 30-tal jongeren verzameld en de politie moest opnieuw verschillende patrouilles ter plaatse sturen. Die slaagden erin de jongeren enigszins te kalmeren tot een van hen op een politieagent afstapte. Toen die hem vroeg weg te gaan, diende de jongen de agent een kopstoot toe. De jongen ging op de loop maar kon opgepakt worden. Dat leidde opnieuw tot enige opwinding maar na een tiental minuten keerde de rust toch terug. (belga/hln)
De "jongeren" zijn weer bijzonder actief, zeker door het warme weer?
Pontus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2007, 17:10   #13
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
.....De jongen ging op de loop maar kon opgepakt worden.
De agent die de jongen terug oppakte nadat hij een kopstoot had mogen ontvangen zal binnen vier jaar voor de Correctionele Rechtbank moeten verschijnen.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2007, 19:35   #14
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die man lachte me gewoon uit en zei dat hij niets voor me kon doen
Ik hoor hier precies alsof je het de MIVB kwalijk neemt... nochtans heeft die overste gelijk, ze kunnen echt niks doen om dit tegen te houden. Zoals ze bij de lijn zuchtten... "misschien nog een camera meer, maar t'helpt u toch niet"

En minder herkenbaar laten werken? Komaan zeg. Dan ben je aan het toegeven dat het echt gevaarlijk is om agent bij het openbaar vervoer te zijn. Een precedent dat een nu nog ontkenbare situatie zou bewijzen.

Niet toegeven aan zinloos geweld, enzo

Laatst gewijzigd door Raven : 26 april 2007 om 19:36.
Raven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2007, 08:35   #15
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

Eens afwachten hoe Sarko het zal oplossen in Frankrijk.
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2007, 18:39   #16
stropkeuh
Parlementslid

stropkeuh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
Eens afwachten hoe Sarko het zal oplossen in Frankrijk.
Extra vliegtickets >>>> Mekka, enkele reis tuurlijk.
stropkeuh is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be