![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Faysal Boussada, een agent van de Brusselse vervoersmaatschappij MIVB, is woensdagavond rond 20 uur zwaar aangepakt in het metrostation Heizel. In de namiddag was hij al bedreigd door een jongerenbende.
Woensdagavond kwam een twintigtal jongeren het metrostation Heizel binnen en vroeg zijn collega's waar hij was. De agent liep uit schrik een beveiligd rustlokaal in en verwittigde de interne veiligheidsdiensten van de MIVB. Vijf jongeren slaagden er toch in het lokaal binnen te dringen. De man werd zwaar toegetakeld, hij hield er een gebroken neus en gebroken ribben aan over. De twee aanstokers konden worden opgepakt. Bilal (18) werd gisteren door de onderzoeksrechter aangehouden, zijn 17-jarige kompaan zal voor de jeugdrechter moeten verschijnen. ,,De problemen begonnen op 6 april in een verderop gelegen metrostation'', zegt de aangedane Faysal. ,,Toen ik een groepje dronken jongeren opmerkte, sprak ik hen aan en zei ik dat ze moesten kalmeren. De meest agressieve verplichtte ik om uit te stappen.'' ,,Toen begonnen de problemen pas. De volgende dagen kwam de bende mijn collega's opzoeken, ik was ondertussen met vakantie, en ze vroegen of ze me kenden. De jongeren zeiden dat ze me zouden vermoorden en gaven zelfs hun telefoonnummer. Mijn collega's moesten hen bellen als ze me zagen. Ik diende ondertussen klacht in bij de politie. Ik waarschuwde ook mijn overste voor de nakende problemen, vroeg om versterking en of ik niet minder herkenbaar zou kunnen werken in de daaropvolgende dagen. Die man lachte me gewoon uit en zei dat hij niets voor me kon doen.'' Woensdagavond ging het dan toch mis. Volgens Boussada neemt het geweld aan de metrostations weer toe. Sommige jongeren hebben vuurwapens bij zich, andere lange messen. Even dreigde er gisteravond een staking uit te breken bij de MIVB, maar zover kwam het niet. ,,Na overleg tussen vakbonden en directie werd besloten om geen actie te ondernemen'', zegt An Vanhamme van de MIVB. ,,We betreuren wat er gebeurd is en willen in de toekomst maatregelen nemen om het geweld op werknemers te voorkomen. We stellen ons in elk geval burgerlijke partij, de dienst slachtofferhulp ontfermt zich over Faysal. Mogelijk zal hij overgeplaatst worden.'' ( vbm ) uit de Standaard 130407 We kunnen precies weer het halve forum vullen met de activiteiten van het ingevoerd gespuis... En wat doen onze "gezagsdragers"? Achter Debie aanzitten, want die kwam niet goed genoeg over bij die kerels en durfde teveel achter hun vodden zitten. Of de mensen "hun wapens" die al 20 jaar tegen een muur hangen laten inleveren. Of een autopsie op een Togolees die gestorven is in Parijs, na een aanval, een jaar geleden, door twee skinheads of zo, in de hoop een boompje te kunnen opzetten over extreem-rechts. enz Het krapuul waarover hier sprake, dat kunnen ze echter niet de baas. Van de hele betrokken bende hebben ze er twee gevat, waarvan één minderjarig, waarvoor ze straks nergens geen plaats vinden of zo... Niet het vele, meestal allochtoon, krapuul in de straten, recreatiecentra, metro's, trams, treinen, bussen en noem maar op is gevaarlijk hoor! Neen! Het is voor extreem-rechts dat de mensen moeten oppassen! Laatst gewijzigd door andev : 13 april 2007 om 17:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
P.S. topic had ik hier al verdergezet (vooral om aan te tonen dat het er niet op vooruit gaat): http://forum.politics.be/showthread.php?t=50592&page=3 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Burger
|
![]() Extreem links of rechts zijn van hetzelfde bedje ziek. Langs beide zijden propaganderen ze geweld om hun politieke agenda te realiseren. De uiterst rechtse fundamentalistische moslim zal niet twijfelen om een bloedbad te maken wanneer hij voelt dat de islam niet als de enige ware godsdienst wordt erkend. In eigen land zal hij geloofsgenoten die de sari niet opvolgen met gemak de keel doorsnijden (bv omdat ze de hoofddoek niet dragen, of vreemd gaan met een niet moslim).Hier in het westen voeren ze blinde terreuraanslagen uit.
Uiterst links schuwt ook het geweld niet. De CCC is daar een mooi voorbeeld van. Van links kan je wel stellen dat ze selectief te werk gaan en zich enkel richten tot welbepaalde personen. Daarvan is de laatste politieke moord in Nederland een mooi voorbeeld van. Voor mij zijn de extremen mensen die in het gevang thuis horen. Liefst van al een gevangenis diep in de aarde, zodat ze geen zonlicht meer zien. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En waar word beweerd dat het slachtoffer Moslim is(of is enkel een vreemde naam hebben al genoeg om uit te maken dat iemand Moslim is)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het is een stoer beroep.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
de blanke ziel is immers rot en bedorven. god zit hierachter. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() En ja, zoals de meerderheid hier ga ik er van uit dat iemand met een arabische naam moslim is, heette hij Kees Veenstra dan deed ik dat niet, hoeveel kans is er trouwens dat het niet zo is? In elke post over arabieren wordt de islam bijgesleurd, of niet soms? Gasten met een arabische naam die iets mispeuteren doen dat volgens de meesten hier toch altijd in naam van de Islam? Vraagt iemand zich dan af of ze anders-gelovig zijn? Trouwens, in het Midden-Oosten bijvoorbeeld hebben christen meestal geen Arabische voornaam, die heten gewoon Tony of whatever.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Minister-President
|
![]() Er is een groep mensen die veel en veel harder zouden moeten aangepakt worden.
Er is een groep politici die dit maar niet wil inzien, of althans geen inspanningen doen om in die zin enige stap vooruit te zetten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#12 | ||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
|
![]() Citaat:
En minder herkenbaar laten werken? Komaan zeg. Dan ben je aan het toegeven dat het echt gevaarlijk is om agent bij het openbaar vervoer te zijn. Een precedent dat een nu nog ontkenbare situatie zou bewijzen. Niet toegeven aan zinloos geweld, enzo ![]()
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme! Laatst gewijzigd door Raven : 26 april 2007 om 19:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Minister-President
|
![]() Eens afwachten hoe Sarko het zal oplossen in Frankrijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |