![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
Bekijk resultaten enquête: Van welk land houd je meer? | |||
Nederland |
![]() ![]() ![]() |
34 | 55,74% |
Frankrijk |
![]() ![]() ![]() |
27 | 44,26% |
Aantal stemmers: 61. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() Van welk land houd je meer?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Nederland natuurlijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Frankrijk natuurlijk!
![]()
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Nederland omwille van de taal en gewoon de cultuur, we zijn er als Vlamingen nauwer verwand aan zoals Walen nauwer verwand zijn met Fransen.
Ik vind Nederlanders erg ruimdenkend maar velen dezelfde levenstandaard hebben en zelfde huisjes. Voor de rest hun tolerant drugsbeleid wat maakt dat het interessant is om er veel op vakantie te gaan. Ik vind hun vrouwen mooier maar zij vinden de onze mooier. Ach het gras is altijd groener aan de overkant zeker ![]() Fransen doen me te veel aan Walen denken die weigeren een andere taal te praten. Is er wel een goede keuken maar niet zo een speciaal land vind ik. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Vreemdeling
|
![]() Qua landschappen en diversiteit Frankrijk, vooral de Provence.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() van de Nederlanders als volk...
ook van Frankrijk als met de nieuwe president Sarkozy !
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
![]() Want ja, zo gelijken op Nederlanders dat we doen!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nederland natuurlijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Minister
|
![]() Om zaken mee te doen? Nederland.
Om te leven als god in Frankrijk? Vraag stellen is ze beantwoorden zeker.
![]() |
#11 |
Minister-President
|
![]() Lol Nederland natuurlijk, dat was niet bepaald de uitdaging, ik had er België ook bijgezet, en om het moeilijk te maken Vlaanderen
![]()
![]() |
#12 |
Parlementslid
|
![]() Luxemburg
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ik hou van géén van beiden, ik hou van mijn vakantieland, wat Andorra is!! Prachtige natuurstreek, echt waar een aanrader!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Minister-President
|
![]() Als land en haar landschap, kan ik zowel NL (denk maar eens aan de Veluwe) als FR (denk maar eens aan de Provence) best waarderen.
Als ik een beoordeling op basis van haar inwoners moet maken steken de NL'ers er met kop en schouders (niet alleen letterlijk) bovenuit. Ze zijn vriendelijk, hebben een zeer open kijk, zijn assertief, zonder dit te verwarren met agressief taalgedrag. Enz... Als ik de Fransen bezig zie en hoor krijg ik allengs kotsneigingen. Ze zijn zo bekrompen, zo op zichzelf, hun keuken trekt op niks, hun (tafel)manieren nog op minder. Hub arrogantie druipt zo af van hun eigenbelang. Ze houden enkel van hun francofonie en haar wereldje, hun eigen kunstmatig gecreerd eilandje 'Francofonia'. Zo 'blassée'.... ![]() Om kort te zijn, ik hou best van Frankrijk, het is een zeer mooi land, alleen spijtig dat er Fransen wonen.... ![]() ![]()
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#16 |
Partijlid
|
![]() Frankrijk natuurlijk.
In Nederland hou ik wel van Amsterdam en Zeeland. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
|
![]() ik hou van beide landen. Ik hou van de Fransen omwille van hun 'savoir vivre' en van de Nederlanders hun openheid en nog andere dingen
![]() Laatst gewijzigd door nubian : 4 mei 2007 om 10:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nederlanders zijn arrogante blaaskaken die het nodig achten om elke dag het warm water uit te vinden.
Frankrijk dus |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
|
![]() hmm, kiezen tussen pest en cholera
Leuke keuze ![]() Laatst gewijzigd door Pieke : 4 mei 2007 om 11:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Europees Commissaris
|
![]() In Frankrijk denkt men over België als een franstalig land.
In Nederland denkt men over België als een nederlandstalig land. In beide landen vertelt men "belgenmoppen" met als rode draad dat Belgen dom zijn. In beide landen kan men zich niets voorstellen bij "Vlamingen" of "Walen" dat zijn voor iedereen gewoon "Belgen". In feite was Jacques Brel een Vlaming en is Yves Letherme een Waal (..) De mensen in Koewacht leven overigens in de nabijheid van talrijke "Walen" die inmiddels verzeeuwsvlaamst zijn (de protestantse Walen weken na 1585 "en masse"" uit naar dat gebied.) Ten slotte : "Air France" is de nationale luchtvaartmaatschappij van Nederland !