Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 februari 2009, 15:24   #1
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steben's schermafbeelding

Standaard Marketing van bedrijf binnen lage landen

Bekijk dit eens en bespreek:
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  Untitled-1 copy.jpg‎
Bekeken: 127
Grootte:  59,3 KB
ID: 46023  

Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2009, 15:33   #2
abou Anis
Minister-President

Standaard

EDIT: lullige opmerking verwijderd

Laatst gewijzigd door abou Anis : 24 februari 2009 om 15:42.
abou Anis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2009, 15:35   #3
Steben

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis Bekijk bericht
Dat heb je mooi gemaakt.
Ik heb niets gedaan, maar gevonden!
leve de manmanman club
Oud 24 februari 2009, 15:38   #4
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
Ik heb niets gedaan, maar gevonden!
De info op hun website (http://www.benelux-parkett.com/contact_map.aspx) komt in elk geval niet overeen met hetgeen jij hier geeft.
Oud 24 februari 2009, 15:40   #5
Steben

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis Bekijk bericht
De info op hun website (http://www.benelux-parkett.com/contact_map.aspx) komt in elk geval niet overeen met hetgeen jij hier geeft.
ah dat kan kloppen
Ik kreeg een reclame mail met die andere tekening.
leve de manmanman club
Oud 24 februari 2009, 15:42   #6
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
ah dat kan kloppen
Ik kreeg een reclame mail met die andere tekening.
In elk geval mijn excuses voor de lullige opmerking eerder.
Oud 24 februari 2009, 15:43   #7
Spinoza
Minister-President

Spinoza's schermafbeelding

Standaard

Mijn nachtmerrie, maar de Vlaamse natte droom. Een nederlanstalige staat, gevormd uit Vlaanderen en Zuid-Nederland zonder die nare hollanders, waar de Vlamingen dan met hun numerieke overwicht de baas kunnen spelen. Dat is mijn grootste angst bij een eventueel samengaan van Nederland en Vlaanderen. Ontevreden Vlamingen die een wig drijven tussen Noord- en Zuid-Nederland, en een schisma veroorzaken.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2009, 15:59   #8
Steben

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Mijn nachtmerrie, maar de Vlaamse natte droom. Een nederlanstalige staat, gevormd uit Vlaanderen en Zuid-Nederland zonder die nare hollanders, waar de Vlamingen dan met hun numerieke overwicht de baas kunnen spelen. Dat is mijn grootste angst bij een eventueel samengaan van Nederland en Vlaanderen. Ontevreden Vlamingen die een wig drijven tussen Noord- en Zuid-Nederland, en een schisma veroorzaken.
Hebben Vlamingen een numerieke meerderheid in dergelijk geval?

Nu, het is niet mijn natte droom en al zeker niet van de Vlaming.
Als ik bepaalde zaken hertekend wil, dan is dat met geheel Nederland en het verdampen van de Hollanderhaat
leve de manmanman club
Oud 24 februari 2009, 16:19   #9
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Natuurlijk zullen er in het geval van een hereniging allerlei zaken veranderen, maar deze artificiële situatie behouden omdat een paar mensen zoals u angst voor verandering hebben, is ook geen oplossing.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2009, 16:32   #10
Spinoza
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Natuurlijk zullen er in het geval van een hereniging allerlei zaken veranderen, maar deze artificiële situatie behouden omdat een paar mensen zoals u angst voor verandering hebben, is ook geen oplossing.
Wel een beetje zwak om mijn motieven af te doen als angst voor verandering. Ik heb hier toch meermaals met argumenten proberen te onderbouwen waarom ik tegen een samenvoeging van Nederland en Vlaanderen ben. Verandering is helemaal niet iets waar ik angst voor heb. Maar het moet wel verandering ten goede zijn. Bovendien voelt Nederland helemaal niet aan als kunstmatig. Van jou hoor ik dat voor het eerst. Of bedoel je Belgie? Dat land moet inderdaad verdwijnen. Maar vervolgens Vlaanderen bij Nederland voegen is weer een ander verhaal.

Laatst gewijzigd door Spinoza : 24 februari 2009 om 16:33.
Oud 24 februari 2009, 17:01   #11
JP Coen
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Wel een beetje zwak om mijn motieven af te doen als angst voor verandering. Ik heb hier toch meermaals met argumenten proberen te onderbouwen waarom ik tegen een samenvoeging van Nederland en Vlaanderen ben. Verandering is helemaal niet iets waar ik angst voor heb. Maar het moet wel verandering ten goede zijn. Bovendien voelt Nederland helemaal niet aan als kunstmatig. Van jou hoor ik dat voor het eerst. Of bedoel je Belgie? Dat land moet inderdaad verdwijnen. Maar vervolgens Vlaanderen bij Nederland voegen is weer een ander verhaal.
Zuid Nederlanders die klagen over de Hollanders ,hebben meestal last van een minderwaardigheidscomplex en dit is ook het geval bij veel Vlamingen.
Dus laten ze zich eerst bevrijden van complexen en dan kunnen we samen in een land wonen.
Nederlanders zijn al 400 jaar gewend, om met verschillen van de provincies te leven.
De Hollanders, hebben Nederland met een Gouden eeuw op de kaart gezet.
Limburgers en ander gedupeerde katholieken kunnen niet blijven klagen over Holland ,omdat zij de boot hebben gemist.
JP Coen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2009, 17:03   #12
Shadowke

Standaard

Citaat:
dat is de logische volgende stap mijn beste
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2009, 23:01   #13
Unie der Provinciën
Parlementslid

Unie der Provinciën's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zuid-Nederland is een deel van de krachtige eenheidsstaat ''Het Koninkrijk der Nederlanden''. We liggen dicht bij België en weten beter dan veel mensen boven de rivieren wat daar op politiek gebied allemaal gerotzooid wordt. Dat is soms best wel vermakelijk, want wat in België kan, dat kan hier niet. Eén van de belangrijkste redenen dat Noord-Brabant, Zeeuws-Vlaanderen en Oost-Limburg niet van Nederland los zullen breken om alleen met Vlaanderen samen te gaan is de kunstmatigheid van dat Vlaanderen. Brabant en Limburg zullen nooit in de eeuwigheid Vlaanderen zijn. Wel Zuidelijke Nederlanden. Wij zijn onder de rivieren ook Lage Landen. Het Lage Land BRABANT en het Lage Land LIMBURG. Voor ons zou het voortgaan als Vlaanderen een verraad zijn aan de overige Nederlanden en onze identiteit als twee van die Nederlanden. Net zoals we geen Holland zijn.
Wat veel Belgen ook niet in willen zien is dat de verbondenheid tussen de Nederlandse provincies groter is dan ze vaak denken. Wij voelen ons in Nederland dan ook het restland van het Verenigd Koninkrijk der Nederlanden/De Nederlanden van oorsprong. Ik vraag me af of een confederatie tussen Nederland en Vlaanderen de wens is van de Nederlanders. Wat hebben we te winnen bij al die regeringen, kabinette en kostenverslindende instanties waar we er van alles dan 2, 3 of meer zelfs nog van moeten hebben, zoals in België het geval. is.
De economische crisis heeft ons echter met onze neus op de feiten gedrukt. Nederland wordt nog een beetje betrokken bij overleg over de crisis in Europa omdat zij Europa's zesde economische mogendheid is, maar over België wordt al compleet heen gewalst. Vlaanderen en Wallonië afzonderlijk zullen nog meer voorbij worden gegaan. Zoals ooit in de middeleeuwen reeds is geschreven ''Alleen als zij (De Nederlanden) één blijven, zal zij sterk zijn''.
Maar die eenheid is ver te zoeken en zo zijn de Lage Landen van de Benelux verzwakt en onbenullig. Geen van allen in staat om daadwerkelijk iets te doen wat deze wereldwijde economische crisis kan verhelpen of verlichten.
Unie der Provinciën is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2009, 23:03   #14
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik bedoelde het meer om een reactie uit u te lokken; welke ontwikkeling van Zuid-Nederland (het huidige) lijkt u negatief, mocht Vlaanderen herenigen met Nederland?
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2009, 08:25   #15
Leo
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JP Coen Bekijk bericht
De Hollanders, hebben Nederland met een Gouden eeuw op de kaart gezet.
De Hollanders en de Vlamingen samen. We hebben samen bewezen dat we het kunnen. We moeten het alleen maar willen.
Leo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2009, 12:00   #16
Spinoza
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Ik bedoelde het meer om een reactie uit u te lokken; welke ontwikkeling van Zuid-Nederland (het huidige) lijkt u negatief, mocht Vlaanderen herenigen met Nederland?
De Vlamingen zullen bij een samengaan ongetwijfeld een regeling willen waardoor ze zich geen minderheid hoeven te voelen. Je zou bijvoorbeeld kunnen denken aan het herindelen van provincies, zodat er een evenwichtigere stemverdeling komt tussen noord en zuid. Hier op dit forum zijn vaak genoeg dergelijke scenario's voorbij gekomen. Als Amsterdam de hoofdstad blijft, dan zal Antwerpen vast de rol van Den Haag als regeringszetel opeisen. Dan krijg je hetzelfde gedonder als in Belgie. Noord en Zuid worden dan twee blokken die lijnrecht tegenover elkaar staan. Een soort wafelijzerpolitiek zie ik er dan ook nog wel komen.
Oud 25 februari 2009, 12:02   #17
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Leo Bekijk bericht
De Hollanders en de Vlamingen samen. We hebben samen bewezen dat we het kunnen. We moeten het alleen maar willen.
Wat kunnen we precies ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2009, 12:18   #18
Steben

Standaard

Citaat:
De Vlamingen zullen bij een samengaan ongetwijfeld een regeling willen waardoor ze zich geen minderheid hoeven te voelen. Je zou bijvoorbeeld kunnen denken aan het herindelen van provincies, zodat er een evenwichtigere stemverdeling komt tussen noord en zuid. Hier op dit forum zijn vaak genoeg dergelijke scenario's voorbij gekomen. Als Amsterdam de hoofdstad blijft, dan zal Antwerpen vast de rol van Den Haag als regeringszetel opeisen. Dan krijg je hetzelfde gedonder als in Belgie. Noord en Zuid worden dan twee blokken die lijnrecht tegenover elkaar staan. Een soort wafelijzerpolitiek zie ik er dan ook nog wel komen.
Dat hoeft niet. Washington is hoofdstad en regeringszetel, maar New York is de officieuze grootstad numero uno. Daarenboven is het Belgische scenario een ruzie omtrent Brussel, dat juist jammerlijk alles in één is.
leve de manmanman club

Laatst gewijzigd door Steben : 25 februari 2009 om 12:19.
Oud 25 februari 2009, 12:21   #19
Shadowke

Standaard

Citaat:
Dat hoeft niet. Washington is hoofdstad en regeringszetel, maar New York is de officieuze grootstad numero uno. Daarenboven is het Belgische scenario een ruzie omtrent Brussel, dat juist jammerlijk alles in één is.
en Brussel leeft dan ook nog is van de Vlaamse werknemers en Vlaams geld.
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2009, 13:39   #20
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
en Brussel leeft dan ook nog is van de Vlaamse werknemers en Vlaams geld.
Huh ????

Hahahhahaha het kan zeker niet doorzichtiger en onnozeler ???
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be