Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 februari 2004, 14:20   #1
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Antwerps parket betreurt publicatie robotfoto's overvallers

Het parket van Antwerpen betreurt de publicatie in enkele kranten van de robotfoto's die gemaakt werden van de verdachten van een reeks overvallen in het Antwerpse. De robotfoto's kwamen via Vlaams Blok-kopstuk Filip Dewinter in handen van de kranten terecht. Volgens het parket schaadt de publicatie het onderzoek.

Parketwoordvoerster Dominique Reyniers zegt donderdag dat de foto's in de eerste plaats voor politioneel gebruik waren bestemd en dat er goede redenen waren om de foto's niet publiek te maken. De publicatie ervan in enkele kranten donderdag schaadt volgens Reyniers het onderzoek. Filip Dewinter zegt donderdagmorgen in een mededeling dat de robotfoto's en andere informatie over de bende die verdacht wordt van een belangrijk deel van de overvallen, "angstvallig geheim werd gehouden". Volgens Dewinter werd dat gedaan "om louter politieke redenen" omdat het zou gaan om "daders van Noord-Afrikaanse afkomst die Antwerps met een Arabische tongval spraken". (DWM)

Commentaar :

1. Het onveiligheidsgevoel mag in Anwerpen niet te groot worden
2. Het stemrecht moet er ook nog doorgedramd worden !
3. De publieke opinie mag niet te veel lijden en zeker niet leiden tot een overwinning van het Vlaams Blok
4. De persvrijheid is er niet voor iedereen onder het mom van (...)
5. Sire goed nieuws... er waren geen Belgen bij betrokken
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2004, 14:27   #2
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

Ancapa,

Bovendien worden er geen mensen van arabische en/of noordafrikaanse afkomst meer aangehouden en kunnen die zich nu het Vlaams Blok zoveel succes blijkt te hebben alles permitteren.

Dit heeft wel als voordeel dat gangsterbendes van Oosteuropese origine
die minder door het Vlaams Blok gefocust worden wel hard aangepakt worden evenals belgische caféovervallers.

Ziezo en nu moet ik mijn djellabah aandoen en mijn tulband opzetten
zodat ik de quick kan gaan overvallen.
Oud 5 februari 2004, 14:33   #3
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping
Ancapa,

Bovendien worden er geen mensen van arabische en/of noordafrikaanse afkomst meer aangehouden en kunnen die zich nu het Vlaams Blok zoveel succes blijkt te hebben alles permitteren.

Dit heeft wel als voordeel dat gangsterbendes van Oosteuropese origine
die minder door het Vlaams Blok gefocust worden wel hard aangepakt worden evenals belgische caféovervallers.

Ziezo en nu moet ik mijn djellabah aandoen en mijn tulband opzetten
zodat ik de quick kan gaan overvallen.
Volledig naast de kwestie!

Waarom geeft de politie pas de robotfoto's vrij als het onderzoek strop zit, dus meestal maanden na de misdaad waardoor die robotfoto's praktisch waardeloos zijn! Kan er iemand mij hier een valabele reden voor geven?
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2004, 14:53   #4
damawallaby
Lokaal Raadslid

Standaard

http://www.vlaamsblokantwerpen.org/w.../gangsters.jpg

Zien er inderdaad rasechte Antwerpenaars uit. Ali Baba en zijn 2 roverkes.
damawallaby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2004, 15:04   #5
RomeoAvioli
Vreemdeling

Standaard

Helaba, een tekening van mij ! Heb je dat ook op groot formaat ? Op betere dagen zie ik er anders uit
RomeoAvioli is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2004, 15:11   #6
kweethetwelenkweethetni
Provinciaal Statenlid

kweethetwelenkweethetni's schermafbeelding

Standaard

De foto's van dutroux en kompanen zijn toch ook dadelijk verschenen waarom dan die van die niet vlaamse criminelen ( amaai zo schoon gezegd ) De foto's van andere overvallers verschijnen ook in kranten of op tv , of is het de bedoeling van te wachten tot ze het land uit zijn en dan pas de foto publiceren,om ze dan zo via opsporing verzocht te vinden.Zal wel een hobby zijn als een ander zeker bandietekes zoeken.Ik vind het helemaal niet erg dat die foto's erin staan vind dat zelfs heel goed.
kweethetwelenkweethetni is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2004, 15:45   #7
sebby
Burgemeester

Standaard

Pffff, wat een stemmingmakerij

Net alsof alle robotfoto's altijd direct worden vrijgegeven, maar nu deze een uitzonderlijke keer niet omdat het waarschijnlijk over buitenlanders gaat

Afyn, als ze die daders dankzij deze "stunt" niet vinden, weet ik als zelfstandige aan welk partijhoofdkwartier ik een boos schrijven moet richten
Oud 5 februari 2004, 15:56   #8
dejohan
Minister-President

dejohan's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

Ze zouden hem tegenwoordig beter Filip "Stunt" Dewinter noemen.
Heet dit niet obstructie van de rechtgang ofzo? Een politieonderzoek manipuleren door zonder toestemming informatie vrij te geven is toch strafbaar, niet? Harde aanpak zou ik zeggen.

We weten niet wat de redenen zijn om die foto's niet vrij te geven, maar het zou kunnen dat daar heel goede redenen voor waren. Misschien werden ze bijvoorbeeld niet vrijgegeven omdat men anders mensen in gevaar zou kunnen brengen. Filip is hier volgens mij toch een gevaarlijk spelleke aan het spelen.
dejohan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2004, 16:06   #9
Xenon
Parlementsvoorzitter

Xenon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dejohan
Heet dit niet obstructie van de rechtgang ofzo? Een politieonderzoek manipuleren door zonder toestemming informatie vrij te geven is toch strafbaar, niet? Harde aanpak zou ik zeggen.

We weten niet wat de redenen zijn om die foto's niet vrij te geven, maar het zou kunnen dat daar heel goede redenen voor waren. Misschien werden ze bijvoorbeeld niet vrijgegeven omdat men anders mensen in gevaar zou kunnen brengen. Filip is hier volgens mij toch een gevaarlijk spelleke aan het spelen.
Deze morgen hadden ze het op de radio over de "de bende van den dikke". Ik neem aan dat de daders in kwestie, dan wel al weten hoe laat het is.

btw: Je hebt toevallig een avatar die me doet denken aan een motorbende met een gelijkaardige naam.
Xenon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2004, 16:09   #10
Tegendradigaard

Standaard

Doet mij denken aan de roofmoord op die winkelierster in Antwerpen enkele jaren geleden. Toen mocht ook de robotfoto niet getoond worden omdat het vlak voor de verkiezingen was.

Afin of het nu bruine of blanken van huidskleur zijn, ik hoop dat ze de overvallers heel snel bij hun kl*ten hebben en dat ze heel lang in het staatshotel mogen verblijven.

En beter dat ze de robotfoto's op tijd tonen dan dat ze doen zoals bij de bende van Nijvel. Na 15 jaar plots met robotfotos afkomen. Das pas erg.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2004, 16:09   #11
dejohan
Minister-President

Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

Ik ben de President van die motorbende. Pas dus maar op wat ge tegen mij zegt.
Oud 5 februari 2004, 16:11   #12
jef
Gouverneur

Standaard

De enige reden waarom de foto's niet worden getoond is gewoonweg om politieke redenen, de mensen mogen nog altijd niet weten dat het ingevoerd crapuul hier de oorzaak is voor het grootste deel van de misdaad.
jef is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2004, 16:13   #13
dejohan
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jef
De enige reden waarom de foto's niet worden getoond is gewoonweg om politieke redenen, de mensen mogen nog altijd niet weten dat het ingevoerd crapuul hier de oorzaak is voor het grootste deel van de misdaad.
Jaja, gij hebt een rechtstreekse satelietverbinding met het Schoon Verdiep zeker.
Oud 5 februari 2004, 16:16   #14
jef
Gouverneur

Standaard

Daar hebt ge zeker geen verbinding voor nodig, de afkomst van de daders wordt dikwijls angstvallig verzwegen, politiek correct noemt men dat.
Oud 5 februari 2004, 16:18   #15
Tegendradigaard

Standaard

Nu ik heb ze eens bekeken en ik vind dat toch handig. Als men die foto's op massale schaal zou vertonen en geven aan de mensen die in warenhuizen werken dan zouden die de overvallers misschien herkennen als ze binnenkomen en vlugger alarm kunnen slaan ?

Ook weten ze dan van wie ze in feite niets te vrezen hebben. Mensen die daar helemaal niet op trekken weten ze dat het normaal geen overvallers zijn.

En als ge die types nu ziet op straat en ge kent hunnen kop en evenuteel hun lijf, dan is de kans toch groter dat die herkend worden zou ik denken.

Men zou alle dagen zulke foto's moeten vertonen op Tv in een speciaal programma : "Spoor ze op" of zo.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2004, 16:21   #16
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door damawallaby
http://www.vlaamsblokantwerpen.org/webimages/gangsters.jpg

Zien er inderdaad rasechte Antwerpenaars uit. Ali Baba en zijn 2 roverkes.
Ik ken deze 3, het zijn de Three Stooges!!
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2004, 16:23   #17
dejohan
Minister-President

Standaard

Citaat:
Daar hebt ge zeker geen verbinding voor nodig, de afkomst van de daders wordt dikwijls angstvallig verzwegen, politiek correct noemt men dat.
Het zou best kunnen hoor, maar wat zijt ge nu met geruchten en vermoedens?
En in hoeverre is het zeker dat Filip geen dikke fout maakt, dat er mensen in gevaar gebracht worden door zijn domme actie? Ik denk dat Filip vooral 1 ding heeft willen bereiken: met zijne kop in nieuws komen.
Oud 5 februari 2004, 16:31   #18
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

moest diene rechtse nu eens getekned worden met lang haar

was het misschien een Belg
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
Oud 5 februari 2004, 16:34   #19
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
onze jef geeft er een lap op zie

Van Rossem zou zeggen : "'t es toch god geklaagd zekers !!" "stamt da tege hun klote !"

J-P wanneer kom je terug
Oud 5 februari 2004, 16:37   #20
jef
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Citaat:
Het zou best kunnen hoor, maar wat zijt ge nu met geruchten en vermoedens?
En in hoeverre is het zeker dat Filip geen dikke fout maakt, dat er mensen in gevaar gebracht worden door zijn domme actie? Ik denk dat Filip vooral 1 ding heeft willen bereiken: met zijne kop in nieuws komen.
En door die knuffeltjes te laten lopen komen er geen mensen in gevaar.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be