![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Mag ik mijn collega's-ambtenaren van provincies, gemeenten en ocmw's bij deze oproepen om volgende week donderdag af te zakken naar het kabinet van de Minister-President om massaal deel te nemen aan deze manifestatie!
Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." De langverwachte outing van duveltje382 |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Banneling
|
Vergeet uw leeuw niet mee te nemen...
Welke burger gaat er merken dat die instanties staken? Behalve de behoeftigen bij het OCMW uiteraard... |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
|
|
|
#5 |
|
Partijlid
|
Dus de ambtenaren sluiten op woensdag(ipv vrijdag) middag hun weekje af, donderdag de confraters van het syndicaat laten betogen en vrijdag een betaald omstandigheids brugdagje erbij.
Alee vooruit een prettig lang weekend toegewenst Ben benieuwd of het land nu op zen gat gaat liggen als de (nutteloze) provincie fabriek plat gelegd wordt |
|
|
|
|
|
#6 | |
|
Partijlid
|
Citaat:
zolang het maar ONBETAALD (=niet op kosten van de belastingbetaler) is. |
|
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
#8 |
|
Partijlid
|
De federale en gewest regeringen kan je nog iets of wa verklaren. Het gemeentebestuur is ook duidelijk.
Maar wat is het nut van het provincie bestuur !? Het staat hier vol over de geldstroom naar het zuiden, maar als het het splinternieuwe provinciehuis hier in de buurt ziet met de nodige (dure) kunstwerken, aangeplante boompjes van €3000/stuk enz .... Als belasting betaler wordt je daar niet vrolijk van Ik vraag mij echt af, wat buiten de werkloosheid van een hele hoop ambtenaren de impakt is als de provincietoestanden worden afgeschaft ? |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Lokaal Raadslid
|
De ambtenaren gaan staken, nu ligt heel België op zijn gat
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Minister
|
Provinciebesturen moeten afgeschaft worden.
Ter info even wat cijfers van 2005 (ze slaagden er na vijf maand nog altijd niet in wat cijfertjes op te tellen en af te trekken dus de cijfers van 2006 zijn nog niet compleet)... Uitgaven van alle Vlaamse provincies: 806.853.746,06 euro Inkomsten: 751.379.758,55 euro De Vlaamse gemeenten boeken samen overschot, de Vlaamse regering bouwt de schuld af (normaliter in 2009 nul) en de provincies souperen jaarlijks een slordige 55 miljoen euro te veel op. Het enige waar ze zich nu nog moeten mee bezighouden is de wapenregistratie en zelfs daar slagen ze er niet in zich op een efficiënte manier te organiseren. Van alle inefficiënte overheidsdiensten (allemaal dus) spannen die van de provicie de kroon. Van de inkomsten waren meer dan 614.000.000 euro afkomstig van belastingen (proviciebelastingen of toelagen van het gewest). Afschaffen die troep. Dat betekent een belastingsvermindering per Vlaming van ongeveer 100 euro of per huishouden zo'n 280 euro. Oh ja, de bron? Ga even zoeken op het Kenniscentrum Statistiek van de Vlaamse Gemeenschap.
Let your sympathies and your compassion be always with the under dog in the fight--this is magnanimity; but bet on the other one--this is business. - Mark Twain Laatst gewijzigd door La Chunga : 18 mei 2007 om 17:29. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Minister
|
Oh ja, daarnet vergeten...
Verhoog die belastingverlaging maar met 75 miljoen euro want de provincies ontvangen dit bedrag uit fondsen. Men raadt het nooit maar da's ook belastingsgeld. Dat maakt dus een belastingsverlaging van ongeveer 115 euro per persoon of 322 euro per huishouden in Vlaanderen.
|
|
|
#12 |
|
Banneling
|
De provincies...
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
|
Het enige waar ik zou voor wil staken is dat men de jaren uit de prive bijtelt als ancienniteit voor de weddebepaling.
Voor de rest, ga naar de prive als ge denkt dat het daar beter is. Toen ik van de prive naar de overheidsdienst ging kreeg ik in klap 15 verlofdagen erbij... Een stuk loon minder, maar veel minder stress en meer verlof. Meer levenskwaliteit dus. En tijdens mijn uren.... werk ik harder dan ik vroeger deed in de prive. Vroeger zat ik altijd op het forum in de loop van de dag, nu nog zelden. Ik werd dus harder in openbare dienst dan in de prive.... Maar ik heb er meer genoegdoening van.... zolang de politici zich niet komen melden.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Banneling
|
amai ik zien veel grote cijfers pfff moet ik nadenken weeral lol
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
Banneling
|
Ik werk dus harder in openbare dienst dan in de prive....
------------------------- Ik niet. Probeer zo weinig mogelijk te doen. En ze krijgen me met geen stokken meer naar de privaat. Laatst gewijzigd door Don Quichote : 18 mei 2007 om 22:42. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Neem eens collectief ontslag.
Dat zou tof zijn.
|
|
|
|
#18 |
|
|
Want hard dat zij werken, die overheidsambtenaren.
En goed werk dat zij leveren, die overheidsambtenaren. En geweldig hoe ze gestolen goed verslinden, die overheidsambtenaren. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Ja goed, ga daar wat aan team-building doen met de het voltallige vakbonds-luiaardengilde!
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
Banneling
|
Hopla...weeral langer wachten op mijn van verleden jaar aangevraagde wapenvergunning
|
|
|
|