Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 mei 2007, 15:13   #1
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard VRT staat open voor elke politieke partij

Nu krijgt elke eerlijke partij dan toch de kans van VRT om zich voor te stellen http://www2.vrtnieuws.net/cm/vrtnieuws.net/verkiezingen07/kieslijsten Knap VRT
Oud 13 mei 2007, 15:45   #2
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Dat "eerlijke' kon om een of andere reden blijkbaar niet ontbreken.
Oud 13 mei 2007, 15:52   #3
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Bij het lijstje met 'kieslijsten' staan ze er alleszins niet bij.

Ach ja... Dan zal de CAP maar publiciteit moeten maken zonder de VRT.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2007, 15:59   #4
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Dat "eerlijke' kon om een of andere reden blijkbaar niet ontbreken.
Een foutje van mij,niet eerlijk dus .....
Oud 13 mei 2007, 19:01   #5
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Bij het lijstje met 'kieslijsten' staan ze er alleszins niet bij.

Ach ja... Dan zal de CAP maar publiciteit moeten maken zonder de VRT.

Volgens mij is het minste wat een openbare zender kan doen het informeren van de burgers over welke lijsten er allemaal deelnemen aan de verkiezingen en welke kandidaten op die lijsten staan. Meer vragen we eigenlijk niet. Als het op de site van de NOS lukte om 70 lijsten te vermelden moet het de VRT dat ook lukken.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2007, 20:18   #6
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

... alleen voor sommige partijen wat opener dan de andere
Oud 13 mei 2007, 20:38   #7
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

lomeanor's schermafbeelding

Standaard

Al ben ik niet links, ik vind het een echte schande dat de lijsten van CAP niet vermeld worden. CAP dient nochtans overal volledige lijsten in.

VRT laat haar paarse kant weer zien...

Concurrentie tegenover VLD of SP-A is niet gewenst
lomeanor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2007, 21:20   #8
Pol
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht
Al ben ik niet links, ik vind het een echte schande dat de lijsten van CAP niet vermeld worden. CAP dient nochtans overal volledige lijsten in.

VRT laat haar paarse kant weer zien...

Concurrentie tegenover VLD of SP-A is niet gewenst
Heeft nonkel Siegfried de lijsten opgesteld, misschien?
Pol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2007, 21:26   #9
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Ik zie niks op die link.

Vindt de VRT de B.U.B. een "eerlijke" partij?
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2007, 09:02   #10
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Jonas Elossov's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jonas Elossov
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Ik zie niks op die link.

Kijk, al vind ik het zowiezo ongehoord dat ze lijsten uitsluiten die legitiem opkomen, maar de case CAP gaat voor mij nog iets verder omdat CAP echt overal opkomt met volledige lijsten, zowel in alle Vlaamse provincies als voor de senaat. (Om nog maar te zwijgen van de waalse provincies, brussel en franstalige senaat).
Men kan nog een poot om op te staan hebben wanneer men andere partijen (BUB - NEE) uitsluit omdat ze niet overal opkomen of geen volledige lijsten indienen, maar bij CAP hebben ze echt géén enkele poot om op te staan en hun houding te verantwoorden.

De VRT heeft zich ervan afgemaakt met: "Jullie hebben te weinig nieuwswaarde"

Laatst gewijzigd door Jonas Elossov : 14 mei 2007 om 09:03.
Jonas Elossov is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2007, 09:37   #11
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Vandaar ook maar weer eens mijn altijd weerkerend voorstel om de krachten te bundelen en samen klacht in te dienen bij de OVSE.

Eéndracht maakt macht. Ik hoop dat de andere kleine partijen dat eindelijk eens gaan snappen.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2007, 11:18   #12
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov Bekijk bericht
Kijk, al vind ik het zowiezo ongehoord dat ze lijsten uitsluiten die legitiem opkomen, maar de case CAP gaat voor mij nog iets verder omdat CAP echt overal opkomt met volledige lijsten, zowel in alle Vlaamse provincies als voor de senaat. (Om nog maar te zwijgen van de waalse provincies, brussel en franstalige senaat).
Men kan nog een poot om op te staan hebben wanneer men andere partijen (BUB - NEE) uitsluit omdat ze niet overal opkomen of geen volledige lijsten indienen, maar bij CAP hebben ze echt géén enkele poot om op te staan en hun houding te verantwoorden.

Ik hoop dus echt dat jullie ne zetel halen, of zelfs 2 , en dan genoeg lawaai maken in de praatbarak hé, !
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2007, 11:36   #13
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

lomeanor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov Bekijk bericht
En dat weinig nieuwswaarde is juist de schuld van de VRT. CAP heeft weinig nieuwswaarde omdat ze onbekend zijn. En ze zijn onbekend omdat VRT zou onbekend houdt.

Zoals ik al zei: SP-A wil geen concurrentie.
lomeanor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2007, 12:00   #14
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht
En dat weinig nieuwswaarde is juist de schuld van de VRT. CAP heeft weinig nieuwswaarde omdat ze onbekend zijn. En ze zijn onbekend omdat VRT zou onbekend houdt.

Zoals ik al zei: SP-A wil geen concurrentie.
CAP is geen concurrentie.
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2007, 13:26   #15
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
CAP is geen concurrentie.
nee, da's waar. CAP is links, er is maar één andere linkse partij en dat is PVDA.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2007, 14:11   #16
Samsa
Gouverneur

Samsa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vandaar ook maar weer eens mijn altijd weerkerend voorstel om de krachten te bundelen en samen klacht in te dienen bij de OVSE.

Eéndracht maakt macht. Ik hoop dat de andere kleine partijen dat eindelijk eens gaan snappen.
eenheid ten koste van alles is contraproductief. allianties met groeperingen die het woord 'neoliberalisme' nog nooit in de mond hebben genomen, zijn voor niets nodig.
"Kapitalisme is allerminst een onderdrukkingssysteem, maar veeleer een selectie van de waardevolsten, het bijeenbrengen van de besten en een sterk ontwikkeld gevoel voor individuele verantwoordelijkheid" - Het VBO had het niet beter kunnen zeggen, maar neen: het is Benito Mussolini
Samsa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2007, 14:58   #17
Miguelito
Minister

Miguelito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zie niks op die link.

Citaat:
BUB heeft lijst in 4 Vlaamse kieskringen
De Belgische Unie (BUB) heeft kieslijsten voor de Kamer ingediend in vier Vlaamse kieskringen.
De Belgisch gezinde partij trekt naar de kiezer in Brussel-Halle-Vilvoorde, Leuven, West-Vlaanderen en Limburg.
Strijdpunt voor de partij is ook deze keer de herfederalisering van ons land.
"Vandaag zijn er meer dan 600 parlementsleden, ministers en staatssecretarissen. Als alles weer wordt overgeheveld naar één nationaal niveau, komen we toe met een derde daarvan", zo staat in het verkiezingsprogramma. Volgens de partij zou dat een besparing van drie miljard euro opleveren.
De partij wil terug naar de vroegere staatsstructuur, met negen provincies. "De meertaligheid van de bevolking moet worden aangemoedigd door de oprichting van tweetalige scholen."
De BUB verzet zich voorts onder meer tegen de subsidies voor politieke partijen en vroegtijdige vrijlating van gevangenen en wil bindende referenda en de herinvoering van de leger- of burgerdienst.

Scheuring binnen partij na hommeles
De BUB werd opgericht in 2002. Bij de vorige federale verkiezingen kreeg de partij zo'n tienduizend stemmen, goed voor 0,15 procent.
De voorbije maanden was het erg onrustig binnen de BUB. Vijf provincievoorzitters scheurden zich af en richtten een eigen initiatief op, Unie.
Zo te zien probeert het VlaemSSch-Natyonaaele Medya en Kyjkaschtenkomplodt nu ook de bub zwart te maken.
Miguelito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2007, 11:57   #18
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

We berichtten hier reeds uitvoerig over de twee grote VRT-verkiezingsdebatten waarvoor het Vlaams Belang niet is uitgenodigd.

Het zou zogezegd gaan om een debat tussen ‘kandidaat-premiers’.

Een drogreden, natuurlijk. Aan de Reyerslaan regent het intussen reacties van verontwaardigde kijkers, maar de VRT-journalisten doen alsof hun neus bloedt.

Zo houdt Ivan De Vadder in Humo voet bij stuk wanneer hem de vraag wordt gesteld waarom er geen kopstuk van het Vlaams Belang te gast is in het programma ‘Mondelinge Vragen’: “Ja, maar het Vlaams Belang komt in alle andere programma’s al ruimschoots aan bod, vind ik. Bij mijn weten wil het Vlaams Belang ook geen regeringsverantwoordelijkheid opnemen, tenzij om België te splitsen. Heeft het dan zin om het Vlaams Belang in die formules aan bod te laten komen? Ik denk van niet.”

In dit land is het blijkbaar niet langer de kiezer, maar wel de openbare omroep die oordeelt over de relevantie van partijen en partijprogramma’s.

Michaël Lescroart – een van de weinige kritische journalisten die dit land nog telt – wijdt in P-Magazine een stuk aan de bizarre VRT-houding. Enerzijds is hij van mening dat een debat met Vlaams Belang niet altijd even boeiend is, omdat wij (Vlaams Belang) bijvoorbeeld geen standpunt zouden hebben over de klimaatopwarming - wat overigens niet correct is - of over economie (lees hier ons uitgebreid economisch programma).

Maar, aldus Lescroart, “daar staat tegenover dat het Vlaams Belang – of u het nu leuk vindt of niet – de grootste partij van Vlaanderen is. Bij de verkiezingen van 2004 stemde bijna een op de vier Vlamingen op Dewinter en co. Hen monddood maken op de openbare omroep is een vernedering voor kiezers die al veel vernederingen hebben moeten slikken.”

“Er bestaat in dit land geen rechtstreekse verkiezing van de premier,” besluit Lescroart. Bovendien is de numero uno van dit land – in tegenstelling tot in de VS, Frankrijk en Engeland – niet gebonden aan zijn programma, maar aan zijn coalitie. Ook zijn visie is maar half van belang. In het beste geval. Een debat van kandidaat-premiers is dus onzinnig en discriminerend ten opzichte van het VB en alle partijen die niet tot de grote 3 horen. Dat is intriest, voor om het even welke democratie.”

www.vlaamsbelang.org
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2007, 12:38   #19
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Hoe staat het eigenlijk met die eerdere klacht van BUB tegen de VRT?
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2007, 01:41   #20
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Zoals de VRT het nieuws verslaat is ze het niet waard een "nationale staatszender" te zijn.
Ze hebben de nieuwsfeiten te geven zoals ze zijn en niet zoals bepaalde journalisten het wensen te manipuleren en stukken te verzwijgen of onredelijke extra aandacht aan te geven zoals hun politieke broodheren hun opdragen.
We zullen zelf wel beslissen wat we moeten denken van bepaalde feiten, ze moeten het niet in onze plaats doen en nog minder uitzoeken wat we mogen weten en wat niet!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be