Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 mei 2007, 14:17   #1
Kay_
Europees Commissaris

Standaard bedrijf vriend Sarkozy voerde overheidsopdrachten uit

Citaat:

Bedrijf van vriend Sarkozy voerde overheidsopdrachten uit

De groep van de Franse zakenman Vincent Bolloré heeft de jongste jaren wel degelijk overheidscontracten binnengehaald. Dat is in tegenstelling met hetgeen hij en de pas verkozen Franse president Nicolas Sarkozy eerder hebben verklaard. Sarkozy bracht de dagen na zijn verkiezingsoverwinning door op het jacht van Bolloré.

Jacht
De vakantie met en de vriendschap tussen Bolloré en Sarkozy doen in Frankrijk heel wat stof opwaaien. Na zijn verkiezingsoverwinning zondag trok Sarkozy met een privéjet van Bolloré naar Malta om er enkele dagen te verblijven op het jacht van zijn vriend. De groep Bolloré, die zowel actief is in de transportsector als in de media en een omzet heeft van 6 miljard euro, liet woensdag nog weten nooit zaken te hebben gedaan met de Franse staat. Nicolas Sarkozy stelde in een reactie dat "Vincent Bolloré nog nooit voor de staat gewerkt".

Contracten
Uit de online-editie van het Franse staatsblad Journaux officiels de la République française blijkt echter dat de groep Bolloré wel al contracten heeft binnengehaald van de Franse staat. SDV, een logistieke dochter van de groep Bolloré, sleepte op 10 augustus 2006 een opdracht in de wacht van het ministerie van Buitenlandse Zaken. De waarde van deze opdracht wordt geschat tussen 1,4 miljoen euro en 5,6 miljoen euro, zonder belastingen, voor een totale duur van "48 maanden vanaf de aanzegging van de aanbesteding". Op 17 juni 2005 werd SDV ook gekozen voor een openbare aanbesteding van het ministerie van Defensie voor een geschat bedrag van 36 miljoen euro, zonder belastingen. (belga/hln)

Lijkt mij genoeg om te bespreken. Toeval dat dit net n�* de verkiezingen naar boven komt ipv ervoor?

Laatst gewijzigd door Kay_ : 11 mei 2007 om 14:17.
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2007, 14:27   #2
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

ja maar rechtsen mogen dat hé
Oud 11 mei 2007, 14:28   #3
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Lijkt mij genoeg om te bespreken. Toeval dat dit net n�* de verkiezingen naar boven komt ipv ervoor?
had je gewild dat ie op vakantie ging voor de verkiezingsoverwinning ?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2007, 14:30   #4
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
had je gewild dat ie op vakantie ging voor de verkiezingsoverwinning ?

Wat ik wil doet er niet toe, ik denk dat je voorbij gaat aan het artikel dat ik gepost heb daarentegen...
Oud 11 mei 2007, 14:32   #5
Confucius
Gouverneur

Standaard

Dit is belachelijk ! De groep Bollorez is zo groot dat het al wel een wonder zou zijn dat ze niet voor de franse overheid gewerkt hebben. Ze zijn het bekendst van hun rederijen Delmas en CGM. Wat links poogt te doen is Sarkozy te binden aan het kapitalisme, want geld is slecht natuurlijk.
Oud 11 mei 2007, 14:34   #6
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Confucius Bekijk bericht
Dit is belachelijk ! De groep Bollorez is zo groot dat het al wel een wonder zou zijn dat ze niet voor de franse overheid gewerkt hebben. Ze zijn het bekendst van hun rederijen Delmas en CGM. Wat links poogt te doen is Sarkozy te binden aan het kapitalisme, want geld is slecht natuurlijk.

En Sarkozy die liegt dan maar zomaar, zonder reden zeker?

Citaat:
Nicolas Sarkozy stelde in een reactie dat "Vincent Bolloré nog nooit voor de staat gewerkt".
Oud 11 mei 2007, 14:42   #7
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

jongens, jongens, jongens, wat een slechte verliezers die linksen.

Bijna niet te geloven.
Oud 11 mei 2007, 14:45   #8
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
jongens, jongens, jongens, wat een slechte verliezers die linksen.

Bijna niet te geloven.
Dus als linksen frauderen is dat omdat ze links zijn en als rechts het doet is het omdat links een slechte verliezer is.

Het is allemaal de schuld van de anderen,hoor....
Oud 11 mei 2007, 14:46   #9
Confucius
Gouverneur

Standaard

Citaat:
En Sarkozy die liegt dan maar zomaar, zonder reden zeker?
Het zijn grote private transportonderneming - rederijen. In een post "communistisch" Frankrijk kon je niet zonder de overheid in de "grote" transportwereld. Havens kunnen bv niet in privéhanden komen en de plaatsen/terminals worden toegewezen. Een ander voorbeeld van een "private" transport tycoon is Norbert Dentressangle. Ik heb indertijd de eer had die vent te ontmoeten en had net het gevoel met Napoleon te spreken: 155 cm groot en iemand nog het gevoel geven dat je naar hem moet opkijken. Toen de banken indertijd geprivatiseerd werden bepaalde de overheid wie kredieten kreeg en dus kon uitbreiden. Linkse presidenten voelden zich ook gevleid over hun contacten met de top van de industrie. In het geval Sarkozy is het gewoon links die schopt onder de gordel. Een president als Mitterand gedroeg zich eveneens als Louis XIV.
Oud 11 mei 2007, 14:49   #10
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Confucius Bekijk bericht
Het zijn grote private transportonderneming - rederijen. In een post "communistisch" Frankrijk kon je niet zonder de overheid in de "grote" transportwereld. Havens kunnen bv niet in privéhanden komen en de plaatsen/terminals worden toegewezen. Een ander voorbeeld van een "private" transport tycoon is Norbert Dentressangle. Ik heb indertijd de eer had die vent te ontmoeten en had net het gevoel met Napoleon te spreken: 155 cm groot en iemand nog het gevoel geven dat je naar hem moet opkijken. Toen de banken indertijd geprivatiseerd werden bepaalde de overheid wie kredieten kreeg en dus kon uitbreiden. Linkse presidenten voelden zich ook gevleid over hun contacten met de top van de industrie. In het geval Sarkozy is het gewoon links die schopt onder de gordel. Een president als Mitterand gedroeg zich eveneens als Louis XIV.
En nu? Als er niks mis was waarom liegt Sarkozy dan?
Wat linkse presidenten voelen zal mij boeien, richt er een ander draadje over op als je het daar over wil hebben.
Oud 11 mei 2007, 14:49   #11
IlluSionS667
Banneling

IlluSionS667's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
ja maar rechtsen mogen dat hé
Het is maar wat je "rechts" noemt, natuurlijk
IlluSionS667 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2007, 14:52   #12
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus als linksen frauderen is dat omdat ze links zijn en als rechts het doet is het omdat links een slechte verliezer is.

Het is allemaal de schuld van de anderen,hoor....
Och nee helemaal niet. Niemand staat boven de wet, laat dat duidelijk zijn.

Maar sinds de overwining van Sarkozy is de linkse kant gewoon op alle mogelijke manier aan het stampen in het wilde:
Van betogingen tot geweld en vandalisme, van allerlei belachelijke en nutteloze analyses over de overwinning dankzij oude kiezers, via een zogenoemd schandaal over zijn drie dagen rust op een jacht ( terwijl de Fransen daar echt niet van wakker liggen ), en nu weer allerhande verdachtmakingen.

Ik vraag me af wat er nog komt, en of links zich ooit gaat leren neerleggen bij de weliswaar magistrale doch democratische overwinning van Sarkozy.

Leer ermee leven, de man is nu voor vijf jaar President, en misschien zelfs voor tien jaar.
Oud 11 mei 2007, 14:54   #13
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Och nee helemaal niet. Niemand staat boven de wet, laat dat duidelijk zijn.

Maar sinds de overwining van Sarkozy is de linkse kant gewoon op alle mogelijke manier aan het stampen in het wilde:
Van betogingen tot geweld en vandalisme, van allerlei belachelijke en nutteloze analyses over de overwinning dankzij oude kiezers, via een zogenoemd schandaal over zijn drie dagen rust op een jacht ( terwijl de Fransen daar echt niet van wakker liggen ), en nu weer allerhande verdachtmakingen.

Ik vraag me af wat er nog komt, en of links zich ooit gaat leren neerleggen bij de weliswaar magistrale doch democratische overwinning van Sarkozy.

Leer ermee leven, de man is nu voor vijf jaar President, en misschien zelfs voor tien jaar.
En daarom moet een aanwijzing mbt fraude maar afgedaan worden als links dat onder de gordel trapt?
En moet dit niet serieus genomen worden?
Oud 11 mei 2007, 14:55   #14
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En daarom moet een aanwijzing mbt fraude maar afgedaan worden als links dat onder de gordel trapt?
Heb ik ook weer niet geschreven. Van mij mag dat worden onderzocht, maar het maakt links op dit moment echt niet volwassen overkomen, al watik hierboven heb genoemd, en dit zal meer dan waarschijnlijk ook onder dat slecht verlies vallen.
Oud 11 mei 2007, 14:56   #15
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als zelfs "Le Figaro" (nu niet bepaald een linkse krant) de strapatsen van Sarkozy aanklaagt..................
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2007, 15:01   #16
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Heb ik ook weer niet geschreven. Van mij mag dat worden onderzocht, maar het maakt links op dit moment echt niet volwassen overkomen, al watik hierboven heb genoemd, en dit zal meer dan waarschijnlijk ook onder dat slecht verlies vallen.

Dus omdat er aanwijzingen zijn van fraude bij Sarkozy is dat 'niet volwassen' van links.
Oud 11 mei 2007, 15:04   #17
sodoirt
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Als zelfs "Le Figaro" (nu niet bepaald een linkse krant) de strapatsen van Sarkozy aanklaagt..................
Ik heb daar NIETS van gelezen. Denk dat je je dromen voor werkelijkheid aanziet!

Maar niemand die zit te klagen over wat de PS en de SPa hier allemaan doet: broer van Di Rupo die alle overheidscontracten in de wacht sleept, Charleroi (het woord zegt genoeg), Seraing, Daerden, ...de smeerpijp, Agusta ...

Ik weet ook van een vriend wiens bedrijf meedeed aan een openbare aanbesteding in Wallonie hoe het er aan toe gaat. Nog voor er een lastencohier werd uitgeschreven was reeds bekend dat een PS-bevriend bedrijf het ging winnen. En dat kwam uit de groep zelf die het lastencohiet opmaakte. Om een schijn van correctheid te creëren vroegen ze aan een derde bedrijf een voorstel in te dienen dat zeker niet kon winnen...
sodoirt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2007, 15:06   #18
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Je zal wel een andere Le Figaro hebben gelezen. In Le Figaro ontkennen zowel Sarkozy als Boloré het verhaal.

Citaat:
"Nous n'avons aucun contrat avec la puissance publique" a réaffirmé vendredi matin Vincent Bolloré dans une interview au Parisien et une autre sur RTL. Après la polémique née du prêt de son yacht au futur chef de l’Etat défend son indépendance : "Nous sommes le groupe français par excellence qui reste totalement indépendant de l'Etat". Une affirmation également relayée par Nicolas Sarkozy, pour qui le patron français «n'a jamais travaillé avec l'Etat».
Er is wel degelijk een hetze begonnen tegen Sarkozy, noem het maar gerust "in het wilde stampen".

Lees dit.
Oud 11 mei 2007, 15:08   #19
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sodoirt Bekijk bericht
Ik heb daar NIETS van gelezen. Denk dat je je dromen voor werkelijkheid aanziet!

Maar niemand die zit te klagen over wat de PS en de SPa hier allemaan doet: broer van Di Rupo die alle overheidscontracten in de wacht sleept, Charleroi (het woord zegt genoeg), Seraing, Daerden, ...de smeerpijp, Agusta ...

Ik weet ook van een vriend wiens bedrijf meedeed aan een openbare aanbesteding in Wallonie hoe het er aan toe gaat. Nog voor er een lastencohier werd uitgeschreven was reeds bekend dat een PS-bevriend bedrijf het ging winnen. En dat kwam uit de groep zelf die het lastencohiet opmaakte. Om een schijn van correctheid te creëren vroegen ze aan een derde bedrijf een voorstel in te dienen dat zeker niet kon winnen...

De Ps doet het ook, dus mogen wij dat ook?
Oud 11 mei 2007, 15:11   #20
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sodoirt Bekijk bericht

Vergeet de "VISA" in het Antwerpse niet hé,ik denk dat het hier meer de pot verwijt de ketel is aan het worden hé

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be