![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Geen idee of dit hier al geplaatst is. Nog maar eens een thread over An Inconvenient Truth dus.
![]() 35 Inconvenient Truths: The errors in Al Gore’s movie Written by Christopher Monckton of Brenchley Friday, 19 October 2007 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
![]() Monckton, Jules gaat er een vette kluif aan hebben
![]()
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Daar heb ik dus niets aan. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Staatssecretaris
|
![]() Over Monckton heb ik het al gehad op het oude CP en daar las jij mee.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
![]() Ik heb die discussie eigenlijk nooit bewust gevolgd. Ik ben trouwens verschrikkelijk slecht in het memorizen van namen. Bovenstaand artikel van Monckton is trouwens nog maar recent geschreven op 19 oktober 2007.
Laatst gewijzigd door Heftruck : 5 november 2007 om 21:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Staatssecretaris
|
![]() nou, een geinig voorbeeldje
Over het ijsvrij zijn van de Northwest passage tussen de Atlantische en Stille oceaan in 2007 schrijft Monckton : "in 1903, the great Norwegian explorer Amundsen had passed through it in a sailing ship." Wat Monckton insinueert is duidelijk Wat Monckton niet vermeldt is dat Amundsen pas in 1906 aan de andere kant stond en twee winters op het ijs heeft doorgebracht *lol* |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
![]() Cherry picking, zoals jij 1 quote neemt, daar dan zelf invult wat Monckton niet schrijft, maar wat jij denkt dat ie bedoelt, en daar dan een conclusie aan vasthangt over alles wat die persoon ooit geschreven heeft?
Of gewoon zoals Monckton zelf de ene conclusie van het IPCC naast de andere leggen en concluderen dat ze met meer als 30% verschillen?
In het begin was er niets, wat ontplofte. Laatst gewijzigd door TomB : 6 november 2007 om 02:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
|
![]() Citaat:
Als je een trend ontwaart in hoe een persoon wetenschappelijke dingen postuleert, maar dan enkel wel hetgeen hem goed uitkomt, en nooit volledig is in zijn wetenschappelijke quotes, maar wel een wetenschappelijk stickertje op je kleeft, dan ben je eigenlijk geen haar beter dan degene die je bestrijdt. Conclusies waar 5 jaar tussenzit?
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
Staatssecretaris
|
![]() beetje verzuurd vandaag tom ?
hierboven staat al duidelijk aangegeven dat ik het vroeger al over Monckton had, en uit Heftruck's antwoord valt duidelijk af te leiden dat het niet over deze tekst ging toen. Bovendien schrijf ik duidelijk dat ik slechts een "voorbeeldje" gaf (en wel omwille van zijn humoristische waarde) Motiveer dus je stelling dat ik me op 1 quote baseer... Citaat:
Dat is niet hetzelfde als zeggen dat 'Amunsen erdoor zeilde van 1903 tot 1906, waarbij hij langere tijd in het ijs vastzat' Relevante extra informatie toch ? Of vind je van niet ? Citaat:
Citaat:
zie jij me hier ergens iets schrijven over het feit dat de intellectuele oneerlijkheid die in die ene zin vervat zit an sich eigenlijk al voldoende is om Monckton een paljaske te noemen ? Dacht het niet hé ? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
![]() Ik denk dat het vooral een argument is om de levensmiddelenprijzen op te drijven.
![]() |
#15 | ||
|
![]() Citaat:
Ik zie dezelfde persoon bvb. niet op die manier een stickertje plakken op de honderden hysterische klimaatvoorspellingen Citaat:
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#17 |
|
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
|
![]() Al Gore's film is GEEN referentie om de opwarming van het klimaat te ontkennen.
De grootste fout van Gore was bijvoorbeeld de grafiek van prehistorische temp-co2 relatie. Om het verband te laten zien zogezegd, maar hij laat wel iets zien wat er geen zak mee te maken heeft en wat bovendien fout is want deze langetermijnscycli worden getriggerd door de zon. CO2 volgt. Maar goed, het is niet omdat Gore hier onduidelijk of zelfs fout over was dat het algemene plaatje fout is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Maar wel om politieke manoeuvres bloot te leggen.